دریچه تکنولوژی تبلت های شیائومی با نمایشگر 120 هرتزی و چیپست اسنپ دراگون در راه‌اند - ژوانا

اگر به خاطر داشته باشید شرکت شیائومی چندی پیش از اعضای جدید خانواده‌ی می ۱۱ با نام‌های می ۱۱ پرو، می ۱۱ اولترا، می ۱۱ آی و می ۱۱ لایت رونمایی کرد. طبق افشاگری جدید، این کمپانی چینی قصد دارد جدیدترین تبلت‌های خود را با نمایشگر ۱۱ اینچی، نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی و چیپست‌های قدرتمند اسنپ دراگون معرفی کند.

هرچند شرکت Xiaomi در حوزه‌ی موبایل و اسمارت‌فون‌ها بسیار پرکار و سرآمد است، اما تاکنون در عرصه‌ی تبلت عملکرد قابل قبولی از خود نشان نداده و از زمان معرفی آخرین تبلت این کمپانی حدود ۲ سال می‌گذرد. بر اساس خبرهای جدید، چینی‌ها در صدد تغییر این رویه برآمده‌اند و قصد دارند با معرفی دو تبلت می پد (Mi Pad) جدید به رقابت با آیپدهای اپل و گلکسی تب‌های سامسونگ بپردازند.

mi_Pad_5_and_mi_Pad_5_Pro_concept_renders.jpg

با وجود اینکه هنوز نام اصلی این تبلت‌ها مشخص نیست، اما منابع خبری آن‌ها را به نام Mi Pad 5 و Mi Pad 5 Pro می‌شناسند. به گفته‌ی Digitan Chat Station که یکی از معروف‌ترین افشاگران چینی است، این دو تبلت دارای یک نمایشگر ۱۱ اینچی از نوع LCD با رزولوشن ۲۵۶۰ x 1600 پیکسل و نسبت ابعاد ۱۶:۱۰ هستند و می‌تواند ۴۰۹۶ سطح فشار را تشخیص دهند.

نمایشگر تبلت‌های می پد ۵ شیائومی ۱۲۰ هرتزی بوده و نرخ نمونه‌برداری لمس آن‌ها نیز ۲۴۰ هرتز است که هم‌اکنون فقط در برخی آیپد پروها و سری S گلکسی تب‌ها مشاهده می‌شود.

Mi-Pad-5.png

طبق افشاگری جدید، تفاوت اصلی دو تبلت می پد ۵ و می پد ۵ پرو شیائومی چیپست آن‌ها است؛ یکی از آن‌ها به چیپست ۵ نانومتری اسنپ دراگون ۷۸۰G با پردازشگر تصویر (ISP) و پردازشگر عصبی (NPU) قدرتمند مجهز است. این تراشه از مودم ۵G اسنپ دراگون X53 به صورت مجتمع بهره‌مند است و از شبکه‌های زیر ۶ گیگاهرتز (Sub-6GHz) پشتیبانی می‌کند.

بر اساس گفته‌ی این افشاگر معروف، چیپست تبلت دیگر نیز SM8150-AC خواهد بود که همان شماره مدل تراشه‌های اسنپ دراگون ۸۵۵ پلاس و اسنپ دراگون ۸۶۰ است؛ پس احتمالاً این تبلت از یکی از این چیپست‌های ۷ نانومتری کوالکام بهره‌مند می‌شود. البته ISP و NPU هر دوی این چیپست‌ها مقداری قدیمی محسوب می‌شوند و هیچ‌کدام از نمایشگرهای بالای ۹۰ هرتز پشتیبانی نمی‌کنند، اما Digital Chat Station از حضور درایورهای نمایشگر نواتک (Novatek) هم حرف‌هایی زده که ممکن است قادر به حل این محدودیت باشند.

mipad5-1-1024x530.jpg

در این رابطه بخوانید:

– گوشی پرچمدار شیائومی Mi 11 Ultra معرفی شد ؛ وقتی همه چیز عالیست
– 
– گوشی می ۱۱ پرو با چیپست اسنپدراگون ۸۸۸ و دوربین ۵۰ مگاپیکسلی سامسونگ GN2 معرفی شد
– تبلت های می پد ۵ و می پد ۵ پرو شیائومی در راه‌اند؛ یکی با اسنپ دراگون ۸۷۰ و دیگری با دایمنسیتی ۱۲۰۰
– گوشی تاشو می میکس فولد شیائومی با لنز مایع و تراشه اختصاصی Surge C1 معرفی شد

در نظر داشته باشید هم‌اکنون تمام گفته‌های وی در حد شایعه است و برای خبرهای موثق باید منتظر معرفی این تبلت‌های توسط کمپانی سازنده باشیم. در حال حاضر مراسم بعدی شرکت شیائومی برای تاریخ ۲۳ آوریل (۳ اردیبهشت) برنامه‌ریزی شده است. البته این رویداد مربوط به رونمایی از گوشی‌های Mi 11X یا همان اسمارت‌فون‌های ریبرند شده‌ی سری Redmi K40 است و نمی‌توان انتظار معرفی تبلت‌های جدید در این رویداد را داشت.

Mi_11X_series_launch.jpg

نظر شما در مورد تبلت‌های شیائومی به عنوان رقیبی برای محصولات سامسونگ و اپل چیست، آیا در صورت صحت این اطلاعات می پدهای بعدی ارزش خرید بالاتری نسبت به رقبا دارند یا خیر؟

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 148 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 13 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها