دریچه تکنولوژی درخشش Core i9-11900K برای گیمرها: اینتل سلطان تک هسته - ژوانا

با گذشت زمان و نزدیک شدن به زمان عرضه پردازنده‌های Intel Rocket Lake، بنچمارک هایی بیشتر از این خانواده منتشر شده و بیش از پیش نشان می‌دهند که این شرکت در تک هسته عملکردی حیرت انگیز را از خود نشان داده و به قول برخی از رسانه‌ها، سلطان عملکرد هسته‌ها است!

به جرات می‌توان گفت که عملکرد هسته‌های پردازنده‌های نسل یازدهمی اینتل راکت لیک، از هسته‌های AMD ZEN3 بالاتر است. اینتل با این اقدام چه مسئله‌ای را دنبال می‌کند؟ این شرکت خواهان پیروزی کامل در اجرای بازی‌هاست؛ در وهله دوم، به سراغ برنامه و موتورهای رندری می‌رود که عملکرد و سرعت تک هسته در آنها بسیار مهم است. پردازنده‌های راکت لیک به هسته‌های Cypress Cove مجهز شده‌اند.

cpu-z-4.JPG

بنچمارک جدیدی که از پرچمدار گروه با نام Core i9-11900K منتشر شده است، همچنان به قدرت تک هسته اعتراف می‌کند. Core i9-11900K با ۸ هسته و ۱۶ رشته، می‌تواند از مرز فرکانس بوست ۵٫۰ گیگاهرتز نیز عبور کند. با این وجود به نظر می‌رسد که در بنچمارک CPU-Z، با فرکانس ۴٫۷ گیگاهرتز شرکت دارد. در سیستم تست از ۳۲ گیگابایت حافظه رم DDR4 3200MHz استفاده شده است.

cpu-z-2.png

Core i9-11900K در بنچمارک CPU-Z موفق به کسب امتیاز ۷۱۶ برای تک هسته، و ۶۵۳۹ برای تمام هست شده است. در بخش تک هسته، امتیاز به دست آمده برای این پرچمدار بسیار خوب است؛ به طوری که حتی از پردازنده ۱۶ هسته‌ای Ryzen 9 5950X نیز بالاتر است. اما در تمام هسته، Ryzen 9 5950X که دو برابر هسته‌های بیشتری را یدک می‌کشد، امتیازی نزدیک به دو برابر بالاتر از Ryzen 9 5950X را کسب می‌کند.

Core i9-11900K با تکیه بر Thermal Velocity Boost می‌تواند به فرکانس بوست ۵٫۲ گیگاهرتز دست یابد. رسانه‌ها در آپدیت جدید اعلام کرده‌اند که Core i9-11900K در این بنچمارک با فرکانس‌های اولیه و بدون استفاده از فرکانس بوست حضور یافته است. در نتیجه با فرکانس بوست، شاهد نتایج بالاتری هستیم. مادربرد ASUS ROG Maximus XII Extreme میزبان با چیپست Z490 میزبان این پردازنده بوده است. در بنچمارک های پیشین غیر رسمی، Core i9-11900K در CPU-Z به امتیاز ۷۰۰۰ نیز دست یافته بود.

cpu-z-1.JPG

آخرین نسل از پردازنده‌های ۱۴ نانومتری اینتل را می‌توان یک مُسکن موقتی دانست؛ چرا که ۶ ماه بعد، نسل دوازدهم (آلدر لیک) وارد میدان خواهد شد. پردازنده‌های Alder Lake از فناوری SuperFin بهره برده و برای نخستین بار در دنیای پردازنده‌های کلاس دسکتاپ، از هسته‌های ترکیبی بزرگ+کوچک استفاده می‌کنند. اگر به سراغ یک سیستم بازی یا رندرهای خاص می‌روید، پردازنده‌های نسل یازدهم را مد نظر قرار دهید؛ اما در غیر این صورت، می‌توانید روی پردازنده‌های AMD Ryzen 5000 حساب کنید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 184 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 29 مارس 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها