دریچه تکنولوژی مرسدس بنز S کلاس جدید با سرویس های موبایلی هواوی! - ژوانا

همانطور که می‌دانید کمپانی بزرگ هواوی در حال سپری کردن تحریم‌های سفت و سختی از طرف ایالات متحده است. این تحریم‌ها شامل سرویس‌های گوگل، مانند یوتیوب، گوگل درایو، گوگل مپ و … نیز هست. به همین منظور کمپانی هواوی سیستم HMS را راه‌اندازی کرده است تا بتواند از طریق آن عدم دسترسی به سرویس‌های گوگل را جبران کند. 

 مدیر عامل کسب و کار محصولات رده مصرف کننده کمپانی هواوی، آقای یو چنگدونگ اعلام کرد از این پس خدمات موبایل هواوی (HMS) در دسترس رانندگان و مسافران سدان کمپانی آلمانی Daimler AG یا همان جدیدترین مرسدس بنز S کلاس قرار می‌گیرد. کاربران می‌توانند تمامی برنامه‌ها را روی صفحه نمایش بزرگ OLED سیستم چندرسانه‌ای خودرو نمایش دهند، اخبار را مطالعه کنند، به موسیقی یا پادکست گوش دهند، فیلم‌های متنوع تماشا کنند و حتی بازی کنند.

Huawei-HMS-for-Car4.jpg

سیستم HMS for Car یک سیستم طراحی شده توسط تیم خدمات ابری هواوی است که ویژگی‌هایی مانند فروشگاه اپلیکشن‌ها و دستیار صوتی هوشمند هواوی را برای کاربران خودرو به ارمغان می‌آورد. نکته بسیار جالب اینجاست تمامی برنامه‌هایی که با سیستم HMS برای خودرو اجرا می‌شوند نیازی به نصب ندارند. این سرویس در جدیدترین مرسدس بنز S کلاس و فعلاً فقط در کشور چین در دسترس است، اما اینکه آیا این سرویس برای اروپا و مناطق دیگر نیز در دسترس قرار می‌گیرد یا خیر هنوز مشخص نیست. هواوی قول داده است برای بکارگیری این سرویس با دیگر خودروسازان جهان وارد مذاکره خواهد شد.

ما هرگز کسب و کار خود را نمی‌فروشیم
آقای رن ژنگفی، بنیانگذار و مدیرعامل حال حاضر کمپانی هواوی، در روز سه شنبه هفته گذشته اعلام کرد کمپانی هواوی از تحریم‌های اعمال شده توسط دونالد ترامپ سربلند بیرون خواهد آمد و با روی کار آمدن جو بایدن، منتظر یک رابطه جدید با ایالات متحده است. جو بایدن ماه گذشته ریاست کاخ سفید را به عهده گرفته است، بنابراین کمپانی هواوی امیدوار است که رئیس جمهور جدید ایالات متحده روابط بین دو کشور چین و آمریکا را بهبود بخشد.

Ren Zhengfei-2.jpg

آقای رن ژنگفی همچنین اعلام کرد هواوی همچنان علاقه‌مند است تجهیزات و قطعات خود را از شرکت‌های آمریکایی خریداری کند، او در ادامه افزود  تحریم‌های اعمال شده بر روی این کمپانی به تأمین‌کنندگان قطعات و شرکت‌های آمریکایی نیز خسارات زیادی وارد کرده است. بنیانگذار غول فناوری چینی تمامی اخبار مربوط به خروج این کمپانی از بازار گوشی‌های هوشمند را تکذیب کرد.

هواوی احتمالاً امروز از جدیدترین گوشی هوشمند تاشوی خود یعنی Huawei Mate X2 رونمایی خواهد کرد و انتظار داریم Huawei P50 نیز در اواخر اسفند ماه رونمایی شود.

هواوی با شکست اپل در بازار تلفن‌های چینی در رتبه اول قرار دارد
طبق اخبار منتشر شده از مؤسسات تحقیقاتی CINNO و Canalys، کمپانی هواوی هنوز هم با وجود تحریم‌ها بازار گوشی‌های هوشمند چین را در دست دارد. براساس گزارش‌های شرکت داده بین الملل (IDC) محموله‌های بازار گوشی‌های هوشمند چین در سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۰ تقریباً ۸۶٫۴ میلیون واحد بوده است که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته حدود ۰٫۳٪ افزایش داشته است.

Huawei-2020.png

همانطور که گفتیم این رقم در سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۰ به طور قابل توجهی افزایش یافته است. از نظر رتبه‌بندی در این بازه زمانی هواوی، اپل، اوپو، ویوو و شیائومی به ترتیب در رتبه اول تا پنجم قرار گرفته اند. اگرچه هواوی با ۳۴٫۵ درصد، نسبت به سال گذشته افت کمی را تجربه کرده است اما همچنان با ۲۵٫۱ درصد سهم بازار در رتبه اول این لیست قرار دارد.

اگر به طور کلی به سال ۲۰۲۰ نگاه کنیم متوجه خواهیم شد هواوی هنوز هم با رقبایش اختلاف بسیاری دارد. این کمپانی با ۳۸٫۳٪ از سهم بازار در سال ۲۰۲۰ نسبت به ۳۸٫۴٪ سهم بازار در سال ۲۰۱۹ فقط حدود ۰٫۱٪ افت داشته است. در مکان دوم کمپانی چینی ویوو با ۱۷٫۷٪ از سهم بازار در این لیست قرار دارد. این نشان می‌دهد هوآوی در جایگاه اول بازار با بیش از ۵۰٪ اختلاف بالاتر از نام دوم این لیست یعنی کمپانی ویوو قرار دارد. شرکت‌های اوپو، شیائومی و اپل نیز به ترتیب در رده‌های سوم تا پنجم قرار دارند. به جزء پیشرفت هرساله اپل، چهار کمپانی دیگر همگی به طور متوسط درجات مختلفی از کاهش فروش را تجربه کرده‌اند.

Huawei-idc.jpg

به گزارش IDC میزان فروش گوشی‌های هوشمند ۵G در چین در سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۰ حدود ۶۰ میلیون دستگاه بوده است، همچنین میزان فروش گوش‌های هوشمند ۵G در سال ۲۰۲۰ برابر با ۱۶۷ میلیون دستگاه بوده است که این رقم ۵۰ درصد از کل حمل و نقل تلفن‌های هوشمند در طول سال را تشکیل می‌دهد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 139 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 28 مارس 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها