دریچه تکنولوژی پرفروش‌ترین گوشی‌های سال 2020 مشخص شدند - ژوانا

یکی از آمارهای جالبی که طی دوره‌های مختلف ارائه می‌شود مربوط به مدل‌های پرفروش در هر حوزه است. در حوزه گوشی‌های هوشمند نیز این رویه برقرار بوده و مسلماً باید پرفروش‌ترین گوشی یکی از محصولات چند شرکت برتر در این حوزه باشد. اما این گوشی کدام است؟

سال ۲۰۲۰ در لیست بزرگترین تولیدکننده‌های گوشی هوشمند تغییرات زیادی ایجاد شد که شاید بزرگترین آنها کنار رفتن هواوی از جمع سه شرکت برتر تولیدکننده گوشی هوشمند و جایگزین شدن آن با شیائومی باشد که به علت سیاست‌های تحریمی دولت آمریکا به وقوع پیوست.

متعاقب این اتفاق، هواوی در رنج پرفروش‌ترین گوشی‌های هوشمند نیز دیگر نماینده‌ای ندارد و سه شرکت اپل، سامسونگ و شیائومی، نمایندگان و محصولاتی را در لیست ۱۰ گوشی پرفروش دنیا دارند که در ادامه به بررسی آنها می‌پردازیم.

بنابر آمار منتشر شده توسط موسسه اطلاعات آماری Omdia، گوشی محبوب آیفون ۱۱ توانسته با فروشی نزدیک به ۶۴٫۸ میلیون دستگاه در سال ۲۰۲۰ و با قیمت میانگین ۷۵۴ دلار، پرفروش‌ترین گوشی دنیا باشد.

رتبه فروش مدل گوشی تعداد فروش (میلیون دستگاه) قیمت میانگین جهانی (دلار)
۱ iPhone 11 ۶۴٫۸ ۷۵۴
۲ iPhone SE (2020) ۲۴٫۲ ۴۵۱
۳ iPhone 12 ۲۳٫۳ ۸۹۶
۴ Galaxy A51 ۲۳٫۲ ۲۶۹
۵ Galaxy A21s ۱۹٫۴ ۱۹۲
۶ Galaxy A01 ۱۶٫۹ ۱۱۵
۷ iPhone 12 Pro Max ۱۶٫۸ ۱۲۳۲
۸ Galaxy A11 ۱۵٫۳ ۱۵۸
۹ Redmi Note 9 Pro ۱۵ ۱۶۱
۱۰ iPhone 12 Mini ۱۴٫۸ ۷۹۶

جالب است بدانید که اپل آیفون ۱۱ را در سال گذشته برای جایگزین کردن با گوشی آیفون XR معرفی کرد که خود در سال ۲۰۱۹ با میانگین قیمت ۷۷۷ دلار به فروش ۴۶٫۳ میلیون دستگاهی رسیده بود. این بدان معناست که اپل نه تنها راه محصول قبلی خود را به خوبی ادامه داده، بلکه توانسته ۴۰ درصد فروش بیشتری را در پرفروش‌ترین محصول سال خود تجربه کند.

iphone-11-XR.jpg

در ادامه این لیست، جایگاه‌های دوم، سوم، هفتم و دهم نیز متعلق به محصولات اپل بوده و به ترتیب در اختیار آیفون SE نسخه ۲۰۲۰ با ۲۴٫۲ میلیون دستگاه، آیفون ۱۲ با ۲۳٫۳ میلیون دستگاه، آیفون ۱۲ پرو مکس با فروش ۱۶٫۸ میلیون دستگاه و آیفون ۱۲ مینی با فروش ۱۴٫۸ میلیون دستگاه قرار دارد. میانگین قیمت این چهار گوشی نیز به ترتیب ۴۵۱، ۸۹۶، ۱۲۳۲ و ۷۹۶ دلار است.

نکته جالب توجه در مورد این آمار، تعداد گوشی فروخته شده آیفون ۱۲ مینی، بیش از آیفون ۱۲ پرو است که گزارش‌های متعددی فروش بد و ناامید کننده آن را اعلام کرده بودند ولی حالا مشاهده می‌شود که این گوشی در جمع ۱۰ گوشی پرفروش سال جای گرفته است.

A51-vs-A11.jpg

از اپلی‌ها که جدا شویم، سامسونگ با داشتن ۴ نماینده در جایگاه‌های چهارم، پنجم، ششم و هشتم، دومین شرکت تولیدکننده مدل‌های موفق بوده که پرفروش‌ترین گوشی تولیدی این شرکت در سال ۲۰۲۰، گلکسی A51 با میانگین قیمت ۲۶۹ دلار و فروشی به میزان ۲۳٫۲ میلیون دستگاه بوده است.

در جایگاه‌های فروش بعدی گلکسی A21s با ۱۹٫۴ میلیون دستگاه، گلکسی A01 با ۱۶٫۹ میلیون دستگاه و Galaxy A11 با ۱۵٫۳ میلیون دستگاه قرار دارند که میانگین قیمتی آنها به ترتیب ۱۹۲، ۱۱۵ و ۱۵۸ دلار بوده است. این آمار نشان می‌دهد گوشی‌های میان‌رده و ارزان قیمت سامسونگ بیشتر از دیگر مدل‌ها مورد توجه کاربران قرار گرفته‌اند.

اما تنها نماینده غیر از دو شرکت فوق در لیست پرفروش‌ترین گوشی‌های سال ۲۰۲۰ متعلق به شیائومی و گوشی Redmi note 9 Pro است که با فروش ۱۵ میلیون دستگاه با میانگین قیمتی ۱۶۱ دلار، جایگاه نهم رتبه‌بندی پرفروش‌ترین مدل گوشی سال را کسب کرده است.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 144 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 29 مارس 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها