دریچه تکنولوژی آشنایی با هواوی Y7a – میان‌رده جدید هواوی - ژوانا

واحد خبر mobile.ir : کمپانی هواوی روز چهارشنبه ۲۱ اکتبر ۲۰۲۰ (۳۰ مهر ۱۳۹۹)، از یک گوشی هوشمند جدید به نام Huawei Y7a رونمایی کرد. به این ترتیب هواوی یک میان‌رده دیگر را به خانواده بزرگ اسمارت‌فون‌های سری Y اضافه می‌کند. این گوشی در ابتدا قرار است در بازارهای آسیا (از جمله مالزی) و سپس در آمریکای لاتین عرضه شود، اما ممکن است با گذشت زمان به سایر بازارها نیز راه پیدا کند. نمایشگر بزرگ با وضوح مناسب، باتری قدرتمند و مجموعه ۴ دوربینی در پشت، Y7a را به میان‌رده‌ای مناسب مبدل کرده است. البته اگر به استفاده از سرویس‌های گوگل عادت کرده‌اید، این گوشی برای شما مناسب نخواهد بود زیرا Google Play و سایر سرویس‌های گوگل در این گوشی غایب هستند.

اسمارت‌فون Y7a طول و عرضی برابر با ۷۶٫۸۸×۱۶۵٫۶۵ میلی‌متر دارد. ضخامت ۹٫۲۶ میلی‌متری Y7a برای یک میان‌رده رو به پایین عادی به نظر می‌رسد، اما وزن ۲۰۶ گرمی، آن را کاندیدای یکی از سنگین‌وزن‌ترین میان‌رده‌های کنونی بازار نموده است. حاشیه‌های نسبتا کم و وجود حفره دوربین سلفی در وسط، از جمله مواردی‌ست که در نگاه اول به چشم می‌خورد. Y7a در سه رنگ مشکی (Midnight Black)، سبز (Crush Green) و طلایی متمایل به صورتی (Blush Gold) به تولید می‌رسد.

نمایشگر بزرگ به قطر ۶٫۶۷ اینچ از جمله امتیازات Y7a به شمار می‌رود. نمایشگر گوشی از پنل ال‌سی‌دی (با فناوری IPS) تشکیل شده و وضوح آن فول اچ‌دی پلاس (برابر با ۱۰۸۰×۲۴۰۰ پیکسل) اعلام شده است. این نمایشگر با نسبت تصویر ۲۰:۹ یک نمایشگر بلند و کشیده بوده و ۹۰٫۳ درصد از سطح گوشی را می‌پوشاند. هواوی تصمیم گرفته به جای ناچ قطره آب، در این گوشی از حفره استفاده کند و بر خلاف بسیاری از هم‌رده‌ها (که حفره را در گوشه سمت راست یا چپ نمایشگر قرار می‌دهند) حفره نمایشگر را در وسط قرار داده است.

پردازش در این گوشی بر عهده تراشه Kirin 710A است. این چیپ‌ست – که با لیتوگرافی ۱۴ نانومتری ساخته شده – مشتمل بر ۴ هسته ۲ گیگاهرتزی (منطبق بر معماری پردازنده‌های Cortex A73) و ۴ هسته ۱٫۷ گیگاهرتزی (منطبق بر معماری پردازنده‌های Cortex A53) بوده و واحد پردازش گرافیکی آن Mali-G51 است. وجود ۴ گیگابایت حافظه RAM، تقریبا عملکرد روان گوشی را تضمین می‌کند. از لحاظ حافظه داخلی، Y7a در دو پیکربندی مختلف به تولید می‌رسد. مدلی که برای بازار آمریکای لاتین در نظر گرفته شده تنها ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی دارد، اما مدلی که در بازارهای آسیا عرضه می‌شود، از ۱۲۸ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی برخوردار است. در هر دو مدل، با اضافه کردن میکرو اس‌دی می‌توان حافظه داخلی را تا ۵۱۲ گیگابایت دیگر ارتقا داد.

همان‌طور که گفته شد، ۴ دوربین در پشت دستگاه کار گذاشته شده است. دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی بوده و گشودگی دیافراگم لنز آن f/1.8 است. یک دوربین التراواید ۸ مگاپیکسلی با گشودگی f/2.4 و میدان دید ۱۲۰ درجه نیز به کمک دوربین اصلی می‌آید. دو دوربین ماکرو و عمق (هر یک به وضوح ۲ مگاپیکسل و گشودگی f/2.4) نیز در این مجموعه به چشم می‌خورند. جزییات خیلی زیادی از توانایی‌های مجموعه دوربین منتشر نشده، اما به گفته هواوی، به لطف الگوریتم‌های هوش مصنوعی، کاربر می‌تواند با استفاده از حالت Super Night در محیط‌های کم‌نور به عکاسی بپردازد. ناگفته نماند، دوربین جلو نیز ۸ مگاپیکسلی بوده و گشودگی آن f/2.0 است.

باتری پرقدرتی به ظرفیت ۵,۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت برای Y7a پیش‌بینی شده است. طبق ادعای هواوی، در صورت شارژ کامل، این باتری می‌تواند انرژی لازم برای ۳۸٫۲ ساعت مکالمه نسل چهارم، ۱۶٫۶ ساعت پخش آنلاین ویدئو و ۱۲ ساعت وب‌گردی ۴G را تأمین کند. نکته مثبت درباره این باتری، پشتیبانی آن از تکنولوژی شارژ سریع ۲۲٫۵ واتی موسوم به SuperCharge است. به ادعای شرکت سازنده، به لطف این تکنولوژی، تنها با ۱۰ دقیقه شارژ کردن، می‌توان تا ۲ ساعت به تماشای ویدئو ادامه داد. ناگفته نماند، الگوریتم‌های هوش مصنوعی در اینجا به کمک باتری Y7a آمده و صرفه‌جویی در مصرف انرژی را به شکلی هوشمند مدیریت می‌کند.

گوشی جدید هواوی فاقد ارتباطات نسل پنجم بوده و یک گوشی ۴G محسوب می‌شود. بلوتوث ۵٫۱، جک هدفون، پورت USB-C و پشتیبانی از سامانه‌های ناوبری GLONASS ،GPS و Beidou از دیگر گزینه‌های ارتباطی این دستگاه به شمار می‌روند. حسگر اثر انگشت نیز روی دکمه پاور تعبیه شده است. سیستم‌عامل این گوشی اندروید ۱۰ بوده و پوسته اختصاصی هواوی (EMUI 10.1) روی آن سوار شده است. این پوسته ضمن تغییر ظاهر اندروید، چند قابلیت جدید را نیز به این سیستم‌عامل اضافه می‌کند.

برای گرفتن اسکرین‌شات، کافی‌ست ۲ بار با بند انگشت خود روی صفحه ضربه بزنید. همچنین، چنانچه پس از زدن ضربه اول، انگشت را از روی صفحه بر نداشته و یک شکل بسته (مثل قلب) ترسیم کنید، دقیقا همان قسمتی که درون شکل بسته قرار می‌گیرد، به عنوان اسکرین‌شات برداشت می‌شود. یکی از امکانات EMUI 10.1، قابلیتی‌ست که هواوی از آن با عنوان MeeTime یاد می‌کند. طبق ادعای هواوی، با استفاده از MeeTime، حتی در صورت ضعیف بودن شبکه اینترنت، می‌توان تماس تصویری باکیفیت برقرار کرد.

نسخه ۱۲۸ گیگابایتی Y7a از ۳۰ اکتبر (۹ آبان) در مالزی عرضه می‌شود. این محصول ۷۹۹ رینگیت مالزی قیمت دارد که با نرخ کنونی تبدیل ارز، تقریبا برابر است با ۱۹۰ دلار آمریکا. در پایان لازم به ذکر است، اگر مشخصات این گوشی برای شما آشنا به نظر می‌رسد، به این دلیل است که Y7a از لحاظ مشخصات سخت‌افزاری، در واقع همان P Smart 2021 است که ماه پیش معرفی شد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 205 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 7 مارس 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.