دریچه تکنولوژی آشنایی با iQOO U3 – میان‌رده 5G با قیمت مناسب - ژوانا

واحد خبر mobile.ir : برند چینی iQOO – که در واقع زیربرند کمپانی معتبر Vivo به شمار می‌رود – در سال‌های اخیر پیشرفت چشمگیری داشته است. موفقیت iQOO به قدری بوده که بنچمارک آنتوتو اسمارت‌فون iQOO 5 Pro را قدرتمندترین پرچمدار دنیا در سپتامبر ۲۰۲۰ اعلام کرد. برند iQOO روز دوشنبه ۱۴ دسامبر ۲۰۲۰ (۲۴ آذر ۱۳۹۹) در فضایی بی‌سروصدا از یک گوشی میان‌رده جدید به نام iQOO U3 رونمایی کرد. نمایشگر بزرگ با نرخ به‌روزرسانی بالا، باتری قدرتمند، سیستم‌خنک کننده مایع و شاید از همه مهم‌تر برخورداری از ارتباطات نسل پنجم، از مهم‌ترین امکانات iQOO U3 محسوب می‌‌شوند. اهمیت بیشتر این گوشی زمانی‌ست که بدانید iQOO U3 با قیمتی رقابتی وارد بازار می‌شود.

اسمارت‌فون iQOO U3 ابعادی برابر با ۸٫۴×۷۵٫۳۵×۱۶۴٫۱۵ میلی‌متر داشته و وزن آن ۱۸۵٫۵ گرم اعلام شده است. نمایشگر ال‌سی‌دی آن از نوع IPS بوده و با یک ناچ قطره آب در بالای خود، از دوربین سلفی گوشی میزبانی می‌کند. قطر نمایشگر ۶٫۵۸ اینچ اعلام شده و رزولوشن فول اچ‌دی پلاس (معادل ۱۰۸۰×۲۴۰۸ پیکسل)، تراکم آن را به ۴۰۱ppi می‌رساند. نمایشگر گوشی ۹۰٫۶۱ درصد از سطح بدنه را پوشش داده و با چشم‌پوشی از چانه نسبتا زیاد نمایشگر در قسمت پایینی، می‌توانیم آن را فول-اسکرین بنامیم. نسبت تصویر نمایشگر ۲۰٫۰۷:۹ و درجه اشباع رنگ آن ۹۶ درصد اعلام شده است. از دیگر مزیت‌های نمایشگر iQOO U3 می‌توان به نرخ به‌روزرسانی ۹۰ هرتزی و پشتیبانی از HDR10 اشاره کرد.

سکان پردازش این گوشی در دست تراشه Dimensity 800U قرار گرفته است. این چیپ‌ست – که با لیتوگرافی ۷ نانومتری ساخته شده – از ۲ هسته ۲٫۴ گیگاهرتزی Cortex-A76 و ۶ هسته ۲ گیگاهرتزی Cortex-A55 تشکیل شده و واحد پردازش گرافیکی آن Mali-G57 MC3 است. به تناسب مدل، ۶ یا ۸ گیگابایت RAM (از نوع LPDDR4x) و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی (از نوع UFS 2.2) برای iQOO U3 تدارک دیده شده است. ظاهرا امکان ارتقای حافظه داخلی فراهم نیست. گفتنی‌ست، طبق ادعای شرکت سازنده، سیستم خنک‌کننده مایع در iQOO U3 می‌تواند در پردازش‌های سنگین، از داغ شدن بیش از حد گوشی جلوگیری کند.

طراحی ماژول دوربین در پشت دستگاه به سبک گوشی‌های Vivo X50 و Vivo V20 انجام شده، اما حقیقت آن است که در دپارتمان اپتیک با مجموعه چندان پیشرفته‌ای سروکار نداریم و تنها دو دوربین به همراه یک فلش ال‌ای‌دی در ماژول پشت گوشی دیده می‌شود. دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی بوده و گشودگی دیافراگم لنز آن f/1.79 است. یک دوربین عمق ۲ مگاپیکسلی (f/2.4) نیز به کمک دوربین اصلی می‌آید. با توجه به تکنولوژی ترکیب ۴ پیکسل در ۱ پیکسل، وضوح دوربین اصلی به صورت پیش‌فرض ۱۲ مگاپیکسل است، اما کاربر می‌تواند در صورت تمایل آن را روی ۴۸ مگاپیکسل تنظیم کند.

دوربین اصلی فاقد زوم اپتیکال است، اما با استفاده از زوم دیجیتال، می‌توان تا ۱۰ برابر سوژه را بزرگ‌نمایی کرد. از دیگر امکانات دوربین اصلی می‌توان به لرزه‌گیر الکترونیکی (EIS)، ضبط ویدئوی ۴K، فیلم‌برداری اسلوموشن، حالت شب، حالت پرتره، حالت پانوراما، حالت حرفه‌ای و عکاسی زمان‌گریز (تایم لپس) اشاره کرد. ناگفته نماند، دوربین جلو نیز ۸ مگاپیکسلی بوده و گشودگی آن f/2.0 اعلام شده است.

گوشی iQOO U3 دارای یک باتری قدرتمند به ظرفیت ۵,۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت است که از تکنولوژی شارژ سریع ۱۸ واتی بهره می‌برد. همچنین، با توجه به پشتیبانی از شارژ معکوس، با اتصال یک کابل OTG می‌توان با استفاده از باتری این گوشی، باتری دیوایس‌های دیگر را شارژ نمود.

iQOO U3 یک گوشی دوسیم‌کارته از نوع نانو است. همان‌طور که در مقدمه هم اشاره شد، یکی از نقاط قوت iQOO U3 تجهیز آن به ارتباطات ۵G است. GPS، بلوتوث ۵٫۱، پورت USB-C و جک هدفون را نیز باید به امکانات ارتباطی این گوشی اضافه کرد. حسگر اثر انگشت روی دکمه پاور تعبیه شده و علاوه بر آن، کاربر می‌تواند برای قفل‌گشایی گوشی از قابلیت تشخیص چهره (موسوم به Face Wake) نیز استفاده کند. پشتیبانی از کدک صوتی Apt-X از دیگر مواردی‌ست که شرکت سازنده در معرفی محصول خود به آن اشاره کرده است. ناگفته نماند، سیستم‌عامل این گوشی اندروید ۱۰ بوده و پوسته اختصاصی iQOO UI 1.5 در آن فعال است.

گوشی هوشمند iQOO U3 در رنگ مشکی و یک رنگ ترکیب نقره‌ای-آبی به تولید می‌رسد. ثبت پیش‌سفارش برای خرید iQOO U3 از ۱۴ دسامبر (۲۴ آذر) در چین شروع شده است. آن نسخه از گوشی که ۶ گیگابایت RAM دارد، ۱,۴۹۸ یوان چین قیمت‌گذاری شده که با نرخ کنونی تبدیل ارز، تقریبا برابر است با ۲۳۰ دلار آمریکا. نسخه پیشرفته‌تر – که از ۸ گیگابایت RAM بهره می‌برد – ۱,۶۹۸ یوان (۲۶۰ دلار) قیمت‌ دارد. البته کاربرانی که این محصول را پیش‌خرید می‌کنند، ۵۰ یوان کمتر می‌پردازند. به احتمال زیاد، iQOO U3 از ۱۸ دسامبر (۲۸ آذر) وارد بازار چین می‌شود. وضعیت عرضه این گوشی در سایر مناطق، هنوز مشخص نیست.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 162 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 19 فوریه 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.