دریچه تکنولوژی آمارهایی جذاب از فروش جهانی درایوهای SSD در برابر هارددیسک‌ها - ژوانا

جنگ بین درایوهای ذخیره سازی SSD و HDD در سال ۲۰۲۰  به اوج خود رسید؛ حال شاهد یک گزارش آماری جالب توجه، از میزان فروش درایوهای SSD در سال ۲۰۲۰ هستیم. در سال ۲۰۲۰ چه تعداد درایو SSD و با چه میزان ظرفیت در جهان به فروش رفت؟ کدام گروه به فروش بالاتری دست یافت؟ SSD یا هارددیسک‌های سنتی؟

شیوع ویروس کرونا ضمن گرفتن جان هزاران انسان در سراسر جهان، تاثیرات بسیار متفاوت را در دنیای دیجیتال و سخت افزار به جا گذاشته است. در سال ۲۰۲۰ شاهد افزایش فروش انواع سخت افزار و لپ تاپ بودیم؛ ماندن در خانه و کار در منزل، از جمله دلایل افزایش فروش سیستم‌های کامپیوتری در سال گذشته میلادی بود.

چند سالی است که نبرد بین درایوهای ذخیره سازی SSD و HDD بالا گرفته است؛ حال به نظر می‌رسد که در سال ۲۰۲۰، این نبرد به نفع درایوهای سالید به پایان رسیده است! Trendfocus به تازگی گزارشی جذاب از فروش حافظه‌های ذخیره سازی اس اس دی را در سراسر جهان منتشر کرده است. طبق گزارش Trendfocus، در سال ۲۰۲۰ شاهد فروش ۳۳۳ میلیون از انواع درایوهای SSD بودیم؛ این در حالی است که تعداد هارددیسک‌های فروخته شده به ۲۶۰ میلیون عدد می‌رسد.

AASSD-2.jpg

در نتیجه پس از مدت‌ها، فروش درایوهای SSD از HDD جلو زده است. با این وجود جالب است بدانید که جمع ظرفیت SSDهای فروخته شده در سراسر جهان، از هارددیسک‌ها کمتر است. به گزارش Trendfocus، ظرفیت تمام درایوهای SSD فروخته شده به ۲۰۷ اگزابایت (Exabyte) می‌رسد. اما ظرفیت تمامی هارددیسک‌های فروخته شده در سال ۲۰۲۰ کمی بیش از یک زتابایت (Zettabyte) است. به هر حال این تفاوت در ظرفیت تا حدودی منطقی به نظر می‌رسد چرا که به دلیل قیمت بالاتر، بخش اعظم درایوهای SSD خریداری شده دارای ظرفیتی کمتر به نسبت هارددیسک‌ها هستند.

علت ادامه حیات هارددیسک‌ها با وجود گسترش دامنه عملیاتی و فروش درایوهای SSD، ظرفیت بالاتر آنها به نسبت قیمت است. میانگین ظرفیت SSDهای فروخته شده در سال ۲۰۲۰ به ۰٫۶۷ ترابایت می‌رسد؛ این در حالی است که این عدد برای خانواده HDDها، برابر با ۴ ترابایت است. ظاهراً سیستم‌های آرشیو، امنیتی و سرورها، همچنان در دسته بالاترین متقاضیان درایوهای HDD قرار دارند. فروش درایوهای SSD در سال ۲۰۲۰ رشدی ۲۰٫۸ درصدی را به نسبت سال گذشته تجربه کرده و این در حالی است که آمار فروش سالانه هارددیسک‌ها، با کاهش ۱۸ درصدی روبرو است.

زمانی که صحبت از کل ظرفیت ذخیره سازی در تمام درایوهای فروخته شده به میان می‌آید، درایوهای SSD رشد ۵۰ درصدی و درایوهای HDD نیز رشد ۱۳ درصدی را به همراه دارند. تصاویر آماری درون متن نیز میزان سهم سازندگان اس اس دی را نشان می‌دهد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 170 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 17 مارس 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.