دریچه تکنولوژی آیا امیدی به موفقیت بازی Dead Island 2 وجود دارد؟ - ژوانا

ایرانسل
کوین نیک

به نظر نمی‌رسد روزی را ببینیم که زامبی‌ها از صحنه روزگار محو شده باشند. این مسئله را درخصوص تمام مدیوم‌ها مطرح می‌کنم. بهرحال صنعت سینما که مدت زمان زیادی است به این مردگان متحرک وابسته شده. از طرفی بازی‌های ویدیویی نیز به خوبی از آن‌ها استقبال می‌کنند. برای مثال Back 4 Blood یا State of Decay 3 تنها چند مورد از بازی‌هایی هستند اخیرا وارد بازار شدند. اما در این بین شاید متوجه شده باشید که یک نام همواره در سایه به سر می‌برد. واقعا Dead Island 2 کجاست و چه اتفاقی برای آن افتاده؟



هرچقدر قسمت اول دو بازی Dead Island و Dying Light موفق عمل کردند، قسمت دوم آن‌ها وارد مسائل حاشیه‌ای شد. البته هنوز هیچکدام از آن‌ها منتشر نشده‌اند و همچنان در پروسه تولید قرار دارند. اولین قسمت از Dead Island ده سال پیش منتشر شد. استقبال از بازی خوب بود و پلیرها با وجود تمام کمی و کاستی‌ها آن را دوست داشتند. به همین خاطر چندان دور از انتظار نبود که ببینیم قسمت دوم آن نیز وارد فاز تولید شود.

Dead Island 2

اما از همان زمان تاکنون هیچ خبری مبنی بر نزدیک شدن بازی به مراحل نهایی منتشر نشده. Dead Island 2 در مراحل تولید گیر کرده و به نظر نمی‌رسد وضعیت خوبی داشته باشد. چند بار عوض شدن تیم سازنده نیز به این پروسه کمکی نکرد. مشکل اینجاست که از زمان شروع تولید Dead Island 2 تا کنون خیلی چیزها تغییر کرده‌اند. آن زمان قرار بود بازی برای کنسول‌های پلی استیشن ۴ و ایکس باکس وانی منتشر شود که تازه نفس بودند. اما الان وارد نسل جدید شده‌ایم و می‌دانیم بازی‌های بین نسلی چه شرایط سختی را برای پورت شدن تجربه می‌کنند.

هیچکس Dead Island را نمی‌خواهد

مسئله اینجاست که سازندگان اصلی Dead Island روی قسمت دوم آن کار نمی‌کنند. استودیو Techland به سرعت این پروژه را رها کرد و آن را به ناشر بازی یعنی Deep Silver سپرد. Deep Sliver تصمیم گرفت تا ادامه کار را استودیو Yager Productions دست بگیرد. پس چند سال نیز Yager Productions خودش را از پروژه بیرون کشید. Sumo Digital استودیو بعدی بود که قرار Dead Island 2 را به انتشار نزدیک و نزدیک‌تر کند. اما این اتفاق نیفتاد. درنهایت Deep Silver تصمیم گرفت تا یکی از استودیوهای کوچکش را موظف به اتمام این پروژه طولانی کند.

ایرانی کارت
Dicardo

کاملا قابل پیشبینی است که این روند به نع هیچ بازی ویدیویی نیست. دست به دست شدن بازی بین استودیوهای مختلف بدین معنیست که هر بار نفرات جدید با دیدگاهی جدید سراغش می‌روند و کار تیم قبلی را زیر سوال می‌برند. اینکه در حال حاضر Dead Island 2 چه آش شله قلمکاری است کسی نمی‌داند. اما می‌توانیم حدس بزنیم که دستپخت اینهمه استودیو قطعا چیز خوشمزه‌ای از آب درنمیاید. بهرحال از گذشته هم گفته‌اند که وقتی آشپز دوتا شود، آش یا شور می‌شود یا بی‌نمک!

Dead Island 2

اما نکته قابل توجه اینجاست که Deep Silver همچنان از Dead Island 2 به خوبی اسم می‌برد. چند ماه پیش بود که Deep Silver اعلام کرد همه چیز به خوبی پیش می‌رود و استودیو Dambuster وظیفه ساخت آن را به نحو احسن انجام می‌دهد. اما این بدین معنیست که می‌توانیم به آینده بازی خوشبین باشیم؟ نه واقعا.

مدت‌هاست که هیچ خبری از بازی منتشر نشده. تنها اطلاعاتمان از آن یک لیست استخدام برای نفرات مختلف و برخی تصاویر از اولین خروجی‌های آن است. بهرحال تصور موفقیت Dead Island 2 در بازاری که امثال The Last of Us Part 2 بر آن حکومت می‌کنند سخت است. Dead Island 2 تبدیل به یک زامبی سرگردان شده که از سمتی به سمت دیگر می‌رود. آخر عاقبتش چه می‌شود؟ هیچکس نمی‌داند. اما شما به ما بگویید نظرتان درخصوص این بازی چیست.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 264 views بار دسته بندی : اخبار و مقالات تاريخ : 19 فوریه 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.