دریچه تکنولوژی آیا بسته‌های اینترنت اپراتورها گران تر خواهند شد؟ - ژوانا

همانطور که می‌دانید در هفته‌های اخیر خبرهای بسیاری در مورد آینده‌ی اینترنت کشور منتشر شده است. برخی از ارزان‌تر شدن اینترنت به دلیل کاهش هزینه‌ی پهنای باند خبر می‌دهند و برخی با حذف بسته‌های ارزان قیمت خود موجب افزایش هزینه‌های اینترنت مردم می‌شوند. در این راستا وزیر ارتباطات کشور اخیراً مدعی شد مصوبه‌ی جدید مجلس می‌تواند منجر به افزایش قیمت بسته‌های اینترنت به صورت چشمگیری شود.

آقای محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور، اخیراً بیان کرد:

در صورتی که مجلس مصوبه افزایش سه هزار میلیارد تومانی مالیات اپراتورها را تصویب کند، بسته‌های اینترنتی اپراتورها با افزایش قیمت چشمگیری روبه‌رو خواهد شد.

tweet.JPG

امروز آقای آذری جهرمی در توییتر خود در مورد مصوبه‌ای که قرار است به تصویب مجلس برسد ابراز امیدواری کرد و گفت:

امروز نمایندگان مجلس با مصوبه کمیسیون تلفیق مبنی بر افزایش سه هزار میلیارد تومانی مالیات اپراتورها و اختصاص آن به برخی دستگاه‌ها از جمله صداوسیما برای امورات نظارتی، مخالفت کنند.

وی در ادامه نیز اظهار داشت که تصویب این بند در تبصره ۶ بودجه موجب افزایش چشم‌گیر بسته‌های اپراتورها خواهد شد.

4492474.jpg

این مصوبه درباره حق الامتیاز و حق السهم دولت از کارور (اپراتورهای خدمات دهنده مخابراتی) به میزان ۱۰ درصد افزایش یافته و به حساب درآمد عمومی ردیف ۱۳۰۴۰۴ نزد خزانه‌داری کل واریز می‌شود. منابع حاصل به میزان ۳۰ هزار میلیارد ریال با هدف حمایت از تولید و محتوا و فعالیت‌های فرهنگی و نظارت در فضای مجازی هزینه می‌شود.

در این رابطه بخوانید:

– 
– 
– 
– 
– 

لازم به ذکر است مسوولیت صدور مجوز و تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر و نظارت بر آن به‌طور انحصاری برعهده سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر (ساترا)‌ صدا و سیما است.

joshaghani.jpeg

در نظر داشته باشید چند روز پیش نیز معاون وزیر ارتباطات مدعی شد هم‌اکنون اینترنت برای کاربران به اندازه کافی ارزان است و کشش کاهش قیمت ندارد، اما در هر صورت با توجه به کاهش ۲۵ درصدی تعرفه‌ی پهنای باند زیرساخت برای اپراتورها، این شرکت‌ها می‌توانند قیمت تعرفه‌های خود را کاهش دهند، اما در این مورد هیچ الزامی از سوی رگولاتوری صورت نمی‌گیرد.

نظر شما در مورد افزایش احتمالی بسته‌های اینترنت اپراتورها چیست، نهایتاً آیا هزینه‌های اینترنت در ایران افزایش می‌یابد یا کاهش؟

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 231 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 29 مارس 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.