دریچه تکنولوژی آیا سامسونگ به دنبال ساخت گوشی تاشو با سه لولا و چهار اندازه مختلف نمایشگر است؟ - ژوانا

به نظر عطش شرکت‌ها در ساخت گوشی‌های تاشو روز به روز در حال فراگیری بیشتر است. پس از انتشار اخباری در مورد ساخت اولین گوشی تاشو با دو لولای سامسونگ، خبرهای جدید حاکی از برنامه جسورانه شرکت برای ساخت گوشی تاشو با سه لولا و چهار بخش هستند که می‌تواند چالشی بسیار بزرگ باشد.

سامسونگ اولین شرکت بود که یک گوشی تاشو را با نام Galaxy Fold روانه بازار کرد. بعد ها به تناوب اطلاعاتی در مورد برنامه ساخت گوشی‌هایی با زوایای بیشتر متحرک یا به عبارتی لولاهای بیشتر منتشر شد که به نظر این روزها بیشتر از هر زمانی به واقعیت نزدیک شده‌اند.

بنابر اطلاعاتی که از منابع چینی سامسونگ به دست آمده است، سامسونگ قصد دارد در سال ۲۰۲۱ گوشی تاشو با دو لولا و در سه ماهه ابتدایی سال ۲۰۲۳ نیز گوشی تاشو با سه لولا بسازد که عملاً می‌تواند چهار اندازه مختلف نمایشگر را ارائه دهد.

در حال حاضر سامسونگ گلکسی فولد و گلکسی زد فولد ۲ را به صورت رسمی و روانه بازارها کرده که دو حالت گوشی و تبلت را بین دو نمایشگر با اندازه‌های ۶٫۲۳ (نمایشگر خارجی) و ۷٫۶ اینچی (نمایشگر تاشوی داخلی) ارائه می‌دهد ولی برنامه آتی بسیار فراتر از این ابعاد است.

ظاهراً محصول بعدی قادر است اندازه ۶٫۲ اینچ را به عنوان حالت گوشی، حالت فبلت با نمایشگر ۷٫۰ اینچ، حالت تبلت با نمایشگر ۱۰ اینچ و در نهایت ۱۲ اینچ با حالت تبلت بزرگ را ارائه دهد که چالشی‌ترین محصول این گروه به شمار می‌آید.

zfold2.jpg

البته اگر خبرهای حوزه محصولات تغییر شکل دهنده را دنبال کرده باشید حتماً می‌دانید که چند روز پیش شرکت TCL از گوشی کانسپت Fold ‘n Roll رونمایی کرد که یک محصول سه‌گانه با حالت گوشی، فبلت و تبلت است که هم‌زمان هم تا شده و هم رول می‌شود.

اما همانطور که عنوان شد سامسونگ ایده متفاوتی را دنبال می‌کند که مسلماً یکی از بزرگترین مسائل در مورد این ایده، شیشه محافظ بسیار نازک یا همان UTG است که در دو نسل اول سری Galaxy Fold، با ارتقای مشهودی در حال پیشرفت است و به نظر در Z Fold 3 باید به بلوغ مناسبی برسد.

به هر حال Galaxy Z Fold3 یا هر آنچه در آینده نامیده خواهد شد، دستگاهی متفاوت است که تا به حال نمونه آن را در طرح‌های مفهومی یا فیلم‌های علمی و تخیلی دیده‌ایم؛ محصولی که می‌تواند ادامه دهنده یک مسیر پرامید برای ایجاد تحول در گوشی‌های دنیای آینده ما باشد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 278 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 16 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها