دریچه تکنولوژی آیفون تاشو اپل از قلم نیز پشتیبانی می‌کند - ژوانا

اولین شایعات مبنی بر اینکه اپل در حال ساخت و توسعه گوشی‌های تاشو است از سال ۲۰۱۷ شکل گرفت. از آن زمان تا کنون اخبار و شایعات زیادی درباره آیفون تاشوی اپل شنیده می‌شود. گزارش‌های اخیر حاکی از آن است که بالاخره این آیفون‌ تاشو در سال ۲۰۲۳ رونمایی و از قلم نیز پشتیبانی خواهد کرد.

سال ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ بود که کمپانی سامسونگ از دو گوشی‌ هوشمند و تاشوی خود با نام Galaxy Fold و Galaxy Z Flip رونمایی کرد. بعد از سامسونگ، کمپانی‌های بزرگ دیگری مانند موتورولا و هواوی نیز با ساخت گوشی‌های Razr و Mate X به جمع سازندگان گوشی‌های تاشو پیوستند.

کمپانی اپل نیز چند سالی است که در حال کار بر روی یک آیفون تاشو است. شایعات منتشر شده نشان می‌دهد که آیفون تاشو از قلم پشتیبانی می‌کند؛ اما هنوز مشخص نیست که این گوشی از قلم‌های فعلی کمپانی اپل یعنی Apple Pencil پشتیبانی می‌کند یا قلم مخصوص به خود را دارد.

foldable-iPhone.jpg

شایعات جدیدی نشان می‌دهند که طراحی نسخه نهایی آیفون تاشو چیزی شبیه به گوشی Samsung Galaxy Z Flip است. همچنین گفته می‌شود کوپرتینویی‌ها برای محافظت از صفحه نمایش این گوشی از فناوری Ceramic Shield استفاده می‌کنند تا تحمل آن در برابر ضربات ناشی از سقوط افزایش پیدا کند.

گزارش‌ها حاکی از آن است که آیفون تاشو اپل در مقایسه با گوشی‌های تاشوی دیگر، قیمتی مقرون به صرفه‌تر دارد. با توجه به اینکه پیش‌بینی می‌شود گوشی تاشوی اپل در سال ۲۰۲۳ عرضه شود، قطعاً تا آن زمان هزینه ساخت گوشی‌های هوشمند تاشو نیز کاهش خواهد یافت. همچنین در نظر داشته باشید که اگر کمپانی اپل با هرگونه مشکلی در زمینه ساخت یا تولید گوشی‌های تاشو مواجه شود، زمان تعیین شده برای عرضه این گوشی‌ها به تعویق خواهد افتاد.

فناوری ساخت گوشی‌های تاشو یک فناوری بسیار نوپاست و هنوز هم با مشکلات فراوانی روبروست؛ با این‌حال این نوع گوشی‌ها تبدیل به بخشی از نیاز بازار و خواسته کاربران شده است. انتظار داریم تا چند سال آینده با رواج این فناوری، مشکلات آن برطرف شود و قیمت آن نیز کاهش یابد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 166 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 22 مارس 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها