دریچه تکنولوژی ازراک کارت گرافیک Radeon RX 6900 XT OC Formula را معرفی کرد؛ ساخته شده با چاشنی سرعت - ژوانا

شرکت ازراک امروز سریع ترین کارت گرافیک مجهز به خنک کننده بادی خود را معرفی کرد. این کارت گرافیک که Radeon RX 6900 XT OC Formula نام دارد از ۱۶ گیگابایت حافظه اختصاصی بهره می برد و در کنار هسته گرافیکی اورکلاک شده به صورت پیش فرض، به یک مدار تغذیه قدرتمند و پیشرفته نیز مجهز است. معرفی کامل این کارت گرافیک را در ادامه مطلب بخوانید.

ازراک امروز اعلام کرد که بزودی کارت گرافیک Radeon RX 6900 XT OC Formula را به عنوان سریع ترین محصول خود که به خنک کننده بادی مجهز است روانه بازار می کند. این کارت گرافیک در کنار ۱۶ گیگابایت حافظه داخلی از هسته گرافیکی بالارده Navi 21 XTX نیز بهره می برد و قادر است در بهترین حالت سرعت کلاک ۲٫۵۰ گیگاهرتزی را در اختیار کاربران خود قرار دهد.

DRwFZkXfuKY8XaLPXgHLgX-970-80.jpg

براساس اطلاعات منتشر شده از سوی شرکت سازنده این کارت گرافیک دارای مدار تغذیه ۲۱ فاز است و از سه کانکتور ۸-پین به منظور دریافت انرژی موردنیاز خود استفاده می کند. با استفاده از این منبع تغذیه قدرتمند، کارت گرافیک RX 6900 XT OC Formula قادر است حتی در سنگین ترین پردازش ها نیز سرعت بالا و قابل توجه خود را حفظ کند و همچنین امکان اورکلاک به منظور دسترسی به سرعت های بهتر را هم فراهم آورد. این کارت گرافیک چیزی در حدود ۴۵۰ وات مصرف انرژی دارد.

ازراک اعلام کرده است که کارت گرافیک Radeon RX 6900 XT OC Formula دارای سرعت پایه ۲۱۲۵ مگاهرتز است و نسبت به سرعت پایه ۱۸۲۵ مگاهرتزی در نسخه مرجع خود، عملکرد بسیار بهتری را ارائه می دهد. این کارت دارای دو مد BIOS است. این دو مد که با عنوان Q و P معرفی شده اند هرکدام سرعت های متفاوتی را ارائه می دهند. در مد Q و در حالت گیمینگ سرعت کلاک این کارت به ۲۱۶۵ مگاهرتز می رسد و در حالت Boost نیز می توان سرعت ۲۳۶۵ مگاهرتزی را از آن انتظار داشت.

jEtYj5LKqQad3BhRomX8YX-970-80.jpg

kHrhRQALMkKERYMAwGMNbX-970-80.jpg

اما در مد P، سرعت این کارت گرافیک در هنگام اجرای بازی ها به ۲۲۹۵ مگاهرتز افزایش پیدا می کند. همچنین در این مد می توان در حالت Boost به سرعت ۲۴۷۵ مگاهرتز دست پیدا کرد. این سرعت ها در قیاس با سرعت دیگر نسخه ها از کارت  گرافیک Radeon RX 6900 XT که تاکنون معرفی شده اند به میزان قابل توجهی بیشتر است. به این ترتیب باید گفت که کارت گرافیک RX 6900 XT OC Formula یکی از سریع ترین محصولات موجود در بازار است که بر کارت RX 6900 XT مبتنی است.

در همین رابطه بخوانید:

پرچمداری قدرتمند از پاورکالر معرفی شد: Radeon RX 6900 XT Red Devil Ultimate خوراک حرفه‌ای ها
– کارت گرافیک Lenovo Radeon RX 6900 XT Legion یک کپی کامل است

سیستم خنک کننده این کارت گرافیک بر سه فن قدرتمند مبتنی است. این راهکار خنک سازی را با عنوان OC Formula 3X می شناسیم. همچنین به منظور خنک سازی بهتر، این کارت گرافیک از دو هیت سینک آلومینیومی و هفت لوله انتقال گرمایی بهره می برد. سیستم نورپردازی ARGB LED، پوشش تمام فلزی و ابعاد ۳۳۲ در ۱۳۷ در ۶۱ میلی متری از دیگر مشخصات مهم این کارت گرافیک است.

oqVBZatYmvxn8g6yguf4PX-970-80.jpg

ازراک هنوز اطلاعاتی از زمان عرضه و قیمت این کارت گرافیک بالارده خود منتشر نکرده است. البته در وضعیتی که کارت های گرافیک با قیمتی بسیار بالاتر از قیمت رسمی به فروش می رسند، اعلام قیمت چندان کار مفیدی به نظر نمی رسد. باید دید که ازراک در قیمت رسمی خود برای این کارت که چیزی در حدود ۱۰ درصد از نسخه مرجع قدرتمندتر است چه میزانی را در نظر می گیرد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 164 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 16 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها