دریچه تکنولوژی اقدام عجیب Inno3D با توقف تولید برخی از کارت های گرافیک Twin X2 - ژوانا

همان‌طور که احتمالاً می دانید، وضعیت موجود کارت‌های گرافیک تعریفی نداشته و به نظر می‌رسد که شرکت‌های سازنده کارت گرافیک مانند Inno3D تصمیمی عجیب را برای شرایط موجود اتخاذ کرده‌اند.

شرکت Inno3D از جمله سازندگان بزرگ کارت گرافیک است که محصولات آن در بازار نیز یافت می‌شود. سری کارت‌های گرافیک Twin X2 این کمپانی را می‌توان در زمره مدل‌های مقرون به صرفه دانست که قیمتی مناسب به نسبت دیگر مدل‌ها دارند. در روزهای اخیر، گزارش‌های مبنی بر توقف تولید و عرضه مدل‌های Twin X2 به گوش می‌رسید؛ اقدامی عجیب و سؤال برانگیز که علت اصلی این ماجرا نامشخص بود.

ظاهراً برخی از خورده فروشان متوجه حذف دو کارت گرافیک از سری Twin X2 شده بودند. نخست مدل GeForce RTX 3060 و دوم نیز کارت گرافیک GeForce RTX 3070 از سبد کالای این شرکت خارج شدند. برخی از فروشگاه‌ها مانند Azerty نیز ناچار به لغو پیش سفارش، از هر دو مدل شدند. آنها پیام‌هایی را برای خریداران ارسال کرده و آنها را از این مسئله آگاه کرده‌اند. اما داستان از چه قرار است؟

Inno3d-Twin-XT.jpg

اعضای انجمن‌های سخت افزاری متوجه شده‌اند که Inno3D تولید دو کارت گرافیک فوق از سری Twin X2 را متوقف کرده و قصد تولید مجدد آنها را نیز ندارد. پس از اطلاع از این مسئله، برخی رسانه‌ها در تلاش بودند تا با شرکت Inno3D تماس گرفته و علت اصلی ماجرا را جستجو کنند. اینک می دانیم که علت توقف تولید کارت‌های گرافیک شرکت Inno3D چیست.

این شرکت اعلام کرده است که به دلیل کمبود موجودی تراشه‌های NVIDIA Ampere، تولید مدل‌هایی از Twin X2 که با فرکانس‌های مرجع همراه بودند را متوقف کرده است. در نتیجه مدل‌هایی که با فرکانس اورکلاک شده و پسوند OC همراه هستند، همچنان در خط تولید باقی خواهند ماند. می دانیم که کارت‌های گرافیکی که توسط کمپانی‌های سازنده اورکلاک می‌شوند، دارای قیمت‌هایی بالاتر هستند؛ در نتیجه این شرکت که از کمبود موجودی تراشه‌های آمپر خبر دارد، به جای تولید مدل‌های غیر OC که با قیمت‌هایی کمتر به فروش می‌رسند، تنها اقدام به سری اورکلاک شده خواهد کرد تا بدین ترتیب سود خود را از فروش افزایش دهد.

توقف تولید مدل‌های RTX 3060 Ti و RTX 3070 از سری Twin X2 توسط این شرکت تأیید شده و اینک به نظر می‌رسد که افزون بر Inno3D، کمپانی‌های دیگر نیز اقداماتی مشابه را در پیش گیرند. وضعیت عرضه برای سری NVIDIA GeForce RTX 30، کارت‌های گرافیک AMD Radeon RX 6000 و حتی کنسول‌های بازی نسل نهم به هیچ وجه تعریفی نداشته و به نظر می‌رسد که این وضعیت تا نیمه دوم سال ۲۰۲۱ ادامه یابد. برخی از ماینرها به سمت لپ تاپ‌های مخصوص بازی هجوم آورده و حتی شاهد بازگشت GTX 1050 Ti به خطوط تولید هستیم!

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 166 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 14 مارس 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها