دریچه تکنولوژی ال جی عرضه جهانی سری جدید تلویزیون های خود را آغاز کرد - ژوانا

همانطور که می‌دانید سال گذشته برای شرکت کره‌ای ال جی الکترونیکس سال بسیار پرفراز و نشیبی بوده است. اما شاید بتوان گفت بخش تلویزیون‌های هوشمند ال جی که همیشه عملکرد خوبی از خود نشان داده، امسال هم پرچم LG را بالا نگه داشته است. در همین راستا اخیراً کره‌ای‌ها سری جدید از تلویزیون‌های ۲۰۲۱ خود را با پرچمداری خانواده‌ی اولد (OLED) وارد بازارهای جهانی کرده‌اند.

سال گذشته تعدادی از بخش‌های شرکت ال جی مانند بخش گوشی‌های هوشمند بسیار ضعیف عمل کرده‌اند و حتی خبرهایی در مورد فروش این بخش هم به گوش می‌رسد. این کمپانی برخی دیگر از بخش‌های ضعیف خود را نیز کنار گذاشته تا به اعداد و ارقام سود و درآمد کلی کمپانی لطمه‌ای وارد نشود. برای مثال اخیراً ال جی تولید برخی از محصولات خود را برای صرفه جویی در منابع خود به دیگر شرکت‌ها واگذار کرده است.

LG-OLED-Lineup.jpg

اینطور که پیداست استراتژی جدید ال جی کارآمد بوده و اکنون پس از معرفی در رویداد CES 2021، این شرکت سری جدید از تلویزیون‌های خود را عرضه کرده است. این سری از مدل‌ها بسیاری تشکیل شده که برای انواع کاربردها قابل استفاده هستند و هر مدل برای یک بازار هدف خاص طراحی شده است.

مدل‌های جدید تلویزیون‌های هوشمند LG در اندازه‌های مختلف و با تکنولوژی‌هایی چون اولد (OLED)، mini LED QNED و NanoCell عرضه می‌شوند. همچنین تمام این مدل‌ها نسبت به نسل قبل پیشرفت‌های چشمگیری داشته و تجربه‌ای جدید از تماشای تلویزیون را برای کاربران به ارمغان می‌آورند.

طبق گفته‌های شرکت ال جی، سری تلویزیون‌های ۲۰۲۱ در اندازه‌های بین ۴۳ و ۸۸ اینچ تولید می‌شوند و حتی برخی از مدل‌ها برای قرار گرفتن در فضاهای خاص مانند اتاق نشیمن یا اتاق کنفرانس طراحی شده‌اند. همانطور که انتظار می‌رود تمامی تلویزیون‌های جدید ال جی کیفیت تصویر بالایی دارند و با اکثر استانداردهای اخیر صنعت تلویزیون‌های هوشمند مانند دالبی ویژن آی‌کیو (Dolby Vision IQ)، دالبی اتموس (Dolby Atmos) و HDR10 Pro سازگاری دارند.

oled-vs-evo.jpg

تلویزیون‌های OLED از پنل‌های نورافشان و طراحی بسیار باریک بهره می‌برند و برخی از آن‌ها به تکنولوژی جدید OLED evo مجهز هستند تا تصویر نمایش داده شده را تا حد زیادی بهبود بخشند. این نوع تلویزیون‌ها از چهار سری Z1، G1، C1 و B1 تشکیل می‌شوند که سری G1 از فناوری OLED evo بهره‌مند هستند، سری C1 در گزینه‌های متعدد و اندازه‌های بین ۴۸ تا ۸۳ اینچ تولید می‌شود و سری‌های B1 و A1 نیز مربوط به تلویزیون‌های اقتصادی ال جی است که قیمت‌های بسیاری رقابتی دارند.

lg-oled-evo.jpg

تلویزیون‌های QNED mini LED نیز در سری ۲۰۲۱ تلویزیون‌های ال جی در رزولوشن‌های ۴K (مدل‌های QNED85 و QNED90) و ۸K (مدل‌های QNED99 و QNED95) حضور دارند. این تلویزیون‌ها همچنین از تکنولوژی کوانتوم دات نانوسل (Quantom Dot NanoCell) ال جی نیز استفاده می‌کنند و با نوردهی پس‌زمینه (Backlighting) پنل‌های mini LED در نهایت بهترین خروجی ممکن را به تصویر می‌کشند.

qned.jpg

سری جدید اسمارت تی‌وی‌های ال جی، تلویزیون‌های NanoCell 8K و NanoCell 4K را نیز در اندازه‌های مختلف شامل می‌شود. البته تمام این تلویزیون‌ها از فناوری نمایشگر نانوسل ال جی بهره‌مند هستند تا هنگام تماشا، تصاویر نزدیک به واقعیت و زنده را برای کاربر نمایش دهند.

nanocell.jpg

در این رابطه بخوانید:

– این شما و این هم تلویزیون‌های پیشرفته ال‌جی OLED evo
– بازگشت ال‌ جی به پنل‌های ال سی دی؛ تلویزیون‌های QNED با نمایشگر ۴K و ۸K در راه‌اند
– این شما و این هم اولین سینمای غول پیکر LG با فناوری LED
– این بار LG گرفتار گیمرها شد: مشکل شدید تلویزیون های OLED CX/C9 با XBX و PS5 که راه حلی ندارد
– استراتژی کره‌ای‌ها جواب داد؛ LG در حال بازگشت به اوج!

تلویزیون‌های سری ۲۰۲۱ ال جی دارای قابلیت جدیدی به نام «بهینه‌ساز بازی» (Game Optimizer) است که بسیاری از علاقه‌مندان به گیمینگ و گیمرها را به خود جذب خواهد کرد. این قابلیت به صورت هوشمند و خودکار با توجه به بازی مورد نظر، بهترین تنظیمات نمایشگر را انتخاب می‌کند و تاثیر بسیار مثبتی بر تجربه‌ی گیمینگ کاربر می‌گذارد.

تمامی این تلویزیون‌ها می‌توانند با بلوتوث به چندین بلندگو متصل شوند تا هنگام تماشای مسابقات و محتواهای ورزشی تجربه‌ای نزدیک به حضور در ورزشگاه را به کاربر القا کنند. از دیگر قابلیت‌های تلویزیون‌های ۲۰۲۱ ال جی نیز می‌توان به پشتیبانی از HDMI 2.1 در همه‌ی مدل‌ها اشاره کرد.

lg-oled-tv-lineup.jpg

نظر شما در مورد تلویزیون‌های سری ۲۰۲۱ ال جی چیست، آیا بخش تلویزیون‌های هوشمند این شرکت می‌تواند ضعف دیگر بخش‌ها را جبران کند یا ال جی الکترونیکس در آینده مجبور به فروش برخی از قسمت‌های خود می‌شود؟

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 204 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 23 مارس 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها