دریچه تکنولوژی اندروید 12 با طراحی و قابلیت‌های جدید در راه است - ژوانا

هرچند هم‌اکنون بسیاری از اسمارت‌فون‌های بازار هنوز به سیستم عامل اندروید ۱۱ هم مجهز نشده‌اند، اما کم کم افشاگری‌ها و خبرهایی در مورد نسخه بعدی آن یعنی اندروید ۱۲ وارد فضای مجازی می‌شوند. در این راستا گزارش جدید XDA Developers از تغییرات بزرگ در قفل صفحه و نمایشگر همیشه روشن گوشی‌ها در اندروید ۱۲ خبر می‌دهد.

حدود یک هفته پیش، تصاویر از سیستم عامل اندروید ۱۲ گوگل افشا شد که از طرح‌های مفهومی گوگل برای نسخه‌ی جدید اندروید بدست آمده بودند. این تصاویر را گوگل برای سازندگان گوشی‌های اندرویدی ارسال می‌کند تا تولیدکنندگان نیز با طراحی جدید گوگل آشنا شوند. این تصاویر نشان می‌داد که اندروید ۱۲ نیز مانند سیستم عامل iOS، اگر یک اپلیکیشن در حال استفاد از میکروفون و دوربین گوشی باشد به کاربر خبر می‌دهد.

Early-Android-12-Mockup-Featured.jpg

طبق گزارش جدید وب‌سایت معتبر XDA Developers، گوگل در سیستم عامل اندروید ۱۲ طراحی «نمایشگر همیشه روشن» (Always On Display) و «قفل صفحه» را تغییر می‌دهد. افزون بر این، رابط کاربری «قفل الگویی» (Pattern Lock) نیز دستخوش تغییر قرار گرفته و گزینه‌های بیشتر برای انتخاب نوع ساعت (هنگام قفل بودن صفحه) برای کاربر در دسترس است.

lsclock1.jpg

همانطور که می‌دانید در صفحه‌ی آغازین (صفحه لودینگ) برخی از اپلیکیشن‌ها رنگ‌های بسیار روشنی به کار می‌رود و باز کردن این برنامه‌ها در شب موجب آزار چشم‌های کاربر می‌شود. به همین دلیل احتمالاً در اندروید ۱۲ قابلیتی وجود دارد که صفحه آغازین اپلیکیشن‌ها را با تم (روشن یا تاریک) کاربر هنگام استفاده از اپلیکیشن وفق می‌دهد.

بر اساس خبر اخیر XDA Developers، گوگل در حال آزمایش و بررسی تغییرات در رابط کاربری مانند ضخیم‌تر کردن بار روشنایی در پنل اعلان‌ها و قابلیت تغییر موقعیت «تنظیمات سریع کاربر» (Quick Settings) است.

12aa-3.jpg

گوگل برای برخی از تغییرات صورت گرفته در طراحی رابط کاربری اندروید ۱۲ نام «راه رسیدن به Material NEXT» را انتخاب کرده است. با توجه به اینکه گوگل به تازگی اپلیکیشن‌های اندرویدی را با طراحی کلی اندروید ۱۱ (Material Theme Design) تطبیق داده، پس از انتشار سیستم عامل اندروید ۱۲ نرم افزارهای اندرویدی باید به طراحی جدید «Material NEXT» گوگل ارتقا یابند.

در هر صورت امکان دارد نسخه‌ی بتای مخصوص توسعه دهندگان از سیستم عامل اندروید ۱۲ در ماه جاری منتشر شود، اما برای نسخه نهایی و کامل اندروید ۱۲ به احتمال زیاد باید تا سپتامبر سال جاری (شهریور ۱۴۰۰) صبر نمود.

Android-11-Lock-Pattern-View.jpg

در این رابطه بخوانید:

– بروزرسانی اندروید ۱۱ و رابط کاربری One UI 3.0 برای نسخه ۵G گوشی گلکسی A71 منتشر شد
– آپدیت های امنیتی اندروید چه هستند و چرا باید آن ها را نصب کنید
– زمان انتشار نسخه نهایی آپدیت One UI 3.0 برای گوشی‌های سامسونگ اعلام شد
– سامسونگ بروزرسانی One UI 3.0 و اندروید ۱۱ سری گوشی های گلکسی اس ۱۰ را متوقف کرد

البته یکی از جذاب‌ترین قابلیت‌های سیستم عامل جدید گوگل، «App Hibernation» خواهد بود؛ فرض کنید شما می‌خواهید یک اپلیکیشن جدید را روی گوشی خود نصب کنید، اما فضای لازم برای این کار را ندارید و تمام نرم افزارها و اطلاعات موجود روی اسمارت‌فون خود را نیز نیاز دارید، در این حالت قابلیت App Hibernation سیستم عامل اندروید ۱۲ به شما اجازه می‌دهد برخی از اپلیکیشن‌های گوشی را متوقف کنید و فضای اشغال شده توسط آن‌ها را آزاد کنید، بدون اینکه آن‌ها را حذف کنید.

pixel-generations.jpg

در میان محصولات گوگل، گوشی‌های پیکسل ۲ و Pixel 2 XL هم‌اکنون به گوشی‌های پیکسل و Pixel XL پیوسته‌اند و بروزرسانی اندروید ۱۲ را دریافت نخواهند کرد. اما گوشی‌های پیکسل ۳، Pixel 3 XL، Pixel 3a، Pixel 3a XL، پیکسل ۴، Pixel 4 XL، پیکسل ۴a، Pixel 4a 5G و پیکسل ۵ تا چند ماه آینده آپدیت سیستم عامل اندروید ۱۲ را دریافت خواهند کرد.

شما از نسخه‌ی بعدی سیستم عامل گوگل چه انتظاراتی دارید، مهم‌ترین نقص اندروید ۱۱ فعلی و اندروید ۱۰ را چه می‌دانید؟

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 191 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 17 مارس 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها