دریچه تکنولوژی اندر احوالات مراسم نینتندو دایرکت – از غیبت بزرگان تا حضور ریمسترها - ژوانا

ایرانسل
کوین نیک

عاشقان نینتندو بامداد امروز به پای مراسم نینتندو دایرکت این کمپانی نشستند تا ببینند خلاقیت‌های نینتندو قرار است این بار چه مسیری را پیش ببرد. دارندگان نینتندو سوییچ چشم به راه خبرهای داغ و تازه‌ای از این کمپانی و بازی‌هایی که قرار است در ماه‌های آتی عرضه شوند بودند اما صدای خوردن کفگیر نینتندو به ته دیگ، گوششان را آزار می‌داد. نینتندو در مراسم جدید خود عملا حرف خاصی برای گفتن نداشت و این موضوع به یکی از سیاست‌های غلطی برمی‌گردد که در این نسل بیشتر از پیش دیده شد: انبوه ریمسترها و کالکشن‌ها.

غیبت بازی‌های بزرگی مانند عنوان جدید زلدا و یا بایونتا ۳ و بی‌خبری از عنوان جدید متروید پرایم و عدم حضور یک بازی ماریوی جدید، بزرگترین غمی بود که هواداران نینتندو پس از این مراسم با خود حمل می‌کردند. به نظر می‌رسد که ساخته شدن این عناوین در سکوت خبری کامل به سر می‌برد و شایعات حکایت از این دارند که نینتندو قصد دارد این عناوین تاپ و جدید خود را مخصوص ورژن جدید کنسول سوییچ (کنسولی که هنوز ساخت آن تایید نشده و حتی تکذیب رسمی هم شده و در دایرکت نیز خبری از آن نشد اما هنوز توسط عده ای گمانه‌زنی می‌شود که بالاخره یک ورژن کنسول جدید از سوییچ وسط نینتندو عرضه شود تا از رقابت نسل جدید باز نماند) رونمایی کند.

مشخص نیست که اگر نینتندو سوییچ جدیدی در کار باشد، آیا بازی‌های جدید فقط مختص آن عرضه خواهند شد یا خیر اما با توجه به سیاست‌های این کمپانی و تاریخچه اقدامات آن پیرامون کنسول دستی NINTENDO 3DS و عرضه مدل جدید آن، به نظر می‌رسد که کنسول جدید نینتندو تنها چند عنوان خاص به صورت انحصاری داشته باشد و الباقی بازی‌ها در هر دو ورژن اجرا شوند، البته با تفاوت کیفیت. هواداران امیدوارند که بازی‌های خاص کنسول بعدی نینتندو (که یک کنسول میانی محسوب می‌شود و نه یک نسل جدید) عنوان‌های تاپی نظیر زلدای بعدی یا بایونتا بعدی را هدف نگیرند، موضوعی که رخ دادن آن چندان دور از ذهن نیست.

در این مطلب نگاهی کلی به مراسم نینتندو دایرکت خواهیم داشت و اتفاقاتی که در آن رخ داد، وقایعی که شاید هیچ‌کدام نتوانستند آنطور که باید، هواداران نینتندو را راضی کنند اما به هر حال کاری کردند که نینتندو، یکی از غایبین رقابت کنسول‌های نسل جدید، نشان بدهد فعلا تا چند ماه آینده چه چیزهایی در سر دارد.

کالکشن‌ها، ریمسترها و ریمیک‌ها

نینتندو اسیر ریمسترها و کالکشن‌هایی شده که کمپانی‌های مختلف دوست دارند روی یکی از پرفروش‌ترین کنسول‌های تاریخ، عرضه‌شان کنند. در واقع نینتندو سوییچ تبدیل به بستری شده که کمپانی‌ها، بازی‌های مطرح و محبوب گذشته را در یک پکیج کرده و آن را به هواداران می‌دهند؛ عناوینی که شاید نینتندوبازها از تجربه آن در ادوار گذشته بی بهره بودند. قرعه این بار به نینجا گیدن افتاد که قرار است کالکشنی دوست داشتنی را به نینتندو بازها اهدا کند.

این بازی شامل عناوینی چون نینجا گیدن سیگما،سیگما ۳ و Razors Edge خواهد بود و قرار است ۱۰ ژوئن عرضه شود. حضور این بازی اکشن با خشونت بالا می‌تواند در بازار بازی‌های نینتندو سوییچ که معمولا از خشونت کمتری برخوردار هستند، حضور نابی باشد.

اما بازار ریمسترها هم داغ بود و بازی Stubbs the Zombie in Rebel Without a Pulse از آن عنوان‌هایی بود که دارندگان کنسول ایکس باکس کلاسیک به آن افتخار می‌کردند. یک بازی طنز و بامزه که شما را در قالب یک زامبی فرو می‌برد که باید آدمها را می‌خوردید. این بازی قرار است ریمستر شود و برای سوییچ و دیگر کنسول‌ها به زودی عرضه شود.

و اما بازار ریمیک که با بازی Famicom Detective Club داغ شد و نینتندو خبر از بازسازی دو عنوان کلاسیک کارآگاهی برای کنسول خود داد، دو عنوانی که در دهه هشت برای فامیکام عرضه شده بودند و حالا قرار است بعد از گذشت بیش از ۲۰ سال با سر و شکلی تازه به دست هواداران بازی‌های معمایی و ویژوال ناول برسند.

نینتندو بدون ماریو و زلدا نمی‌شود

مراسمی که از نینتندو به نمایش در بیاید و در آن خبری از المان‌های اصلی نینتندو باشد، مراسم نیست. نینتندو هم ماریو همیشگی خود را دست خالی نگذاشت و با اینکه دل هواداران را برای معرفی ماریو ادیسه ۲ یا یک بازی مستقل از باریو بار دیگر آب کرد اما وعده داد که ماریو گلف جدید در راه است. بیش از ۷ سال از آخرین باری که ماریو را چوب گلف به دست دیدیم می‌گذرد و قرار است عنوان Mario Golf: Super Rush روح تازه‌ای در بازی‌های ورزشی ماریو بدمد.

جدا از ماریو گلف جدید المان‌ها و آیتم‌هایی از دنیای سوپرماریو در بازی محبوب Animal Crossing جدید به نمایش در آمد که دوستداران این بازی را شیفته خود کرد. همچنین گفته شد یک آپدیت مجانی طی روزهای آینده برای این بازی عرضه خواهد شد. در نهایت هم برای بازی Super Smash Bros که می‌توان آن را از سری ماریو تلقی کرد، چند مبارز جدید معرفی شد که از بازی Xenoblade برخاستند و دوستداران عناوین RPG را هیجان زد کرد. دو شخصیت Pyra و Mythra که قرار است چهارمین DLC پک این بازی باشند.

اما جدا از ماریو، زلدا از دیگر فرنچایزهای گره خورده به نینتندو است که مانند همتای خود (ماریو) فاقد یک بازی جدید در مراسم بود. در عوض اعلام شد که عنوان Legend Of Zelda:Skyward Sword قرار است که به صورت اچ دی و ریمستر شده برای نینتندو سوییچ عرضه شود. این بازی بازسازی عنوانی محصول سال ۲۰۱۱ است که برای وی‌ عرضه شده بود و در ادامه سیاست «دوباره عرضه کردن بازی‌های گذشته» نینتندو، قرار است به دست دارندگان سوییچ برسد. نینتندو از زمان عرضه کنسول جدید خود، بازی‌های تاپ و خوب گذشته که ساخته را ذره ذره به کنسول جدیدش پورت کرده و هر بار هم نتیجه خوبی گرفته است. در واقع می‌توان گفت که این بازی‌ها، حیف بود که امروزه و. توسط نسل جدیدتر گیمرها هم دیده نشوند و به یمن جذاب بودن سوییچ، حالا بیشتر هم به چشم می‌آیند!

ایرانی کارت
Dicardo

از دنیای زلدا خبر دیگری داده نشد، بجز انکه به زودی درباره دنباله رسمی بازی موفق Breath Of Wild به زودی خبرهایی داده خواهد شد و همچنین دو Expansion Pass نیز برای بازی جدید هایرول واریورز معرفی شد که قیمتی ۲۰ دلاری خواهد داشت.

سودا ۵۱ برمی‌گردد

سودا ۵۱ از دیوانگان صنعت بازیسازی است و هر کس یک عنوان از بازی‌های ساخته شده توسط این نابغه روانی! را بازی کرده باشد می‌تواند با من هم عقیده باشد. بازی‌هایی که او ساخته‌اند اتمسفر بسیار خاصی دارند و بسیار نوآورانه و جنون آمیز هستند. عرضه شدن قسمت‌های یک و دو فرنچایز No More Heroes در سال گذشته نویدبخش این بود که قسمت جدیدی در راه است و حالا در مراسم امروز، رسما از تاریخ انتشار قسمت سوم No More Heroes رونمایی شد: اواسط شهریور ماه باید منتظر این بازی باشیم. به نظر می‌رسد بازی به همان حال و هوای اولیه و کلاسیک خود برگشته و تغییر موضعی که بازی Travis Strikes Again: No More Heroes در این سری به وجود آورد تا حدی حذف شده باشد، دشمنان تراویس (قهرمان بازی) این بار موجودات فضایی هستند و معلوم نیست سودا ۵۱ این بار چه خوابی بمنظور روایت داستان جنون آمیز خود برای هواداران دیده است.

شمشیر سامورایی‌ها برای بار پنجم کشیده می‌شود

کمپانی Koei از سالها پیش با ساختن بازی‌های داینستی واریورز خودش را در صنعت گیم تثبیت کرد و بازی‌های متعددی از تاریخ کهن ژاپن در سبک و سیاق‌های مختلف ساخت و عرضه کرد (مانند سری Kessen و یا Romance Of Three Kingdoms) ولی باید گفت که هیچ یک از بازی‌های دیگر نتوانستند به پای سبک هک اند اسلش بخصوص این کمپانی برسند. عدم موفقیت نسخه نهم داینستی واریورز در سالهای گذشته باعث رنجش هواداران از این کمپانی شده بود ولی به نظر می‌رسد که این شرکت قصد ندارد از سبک همیشگی بازی‌های خود به این زودی دست بکشد. Koei که این روزها توانسته با هایرول واریورز جدید ثابت کند هنوز هم خلاقیت را در بازیسازی به کار می‌برد و می‌تواند عنوانی شاهکار خلق کند، در مراسم امروز از نسخه پنجم سامورای واریورز رونمایی کرد.

آخرین بار سامورای واریورز را در سال ۲۰۱۶ دیدیم، زمانی که نسخه چهارم برای کنسول PS4 عرضه شد و از آن زمان خبری از این فرنچایز نبود (هرچند آپدیتی با نام  Samurai Warriors 4 DX برای آن عرضه شد که فقط در بازار ژاپن بود). بازی انحصاری نینتندو سوییچ نیست اما اولین بار است که از آن به صورت رسمی رونمایی شده و محبوب بودن این سری بازی در ژاپن هم بر کسی پوشیده نیست.

بازی‌های آنلاین

نینتندو در زمینه بازی‌های آنلاین هم موفق آمیز بوده اما در اینجا هم تقریبا ساز خودش را می‌زند و بازی‌های مخصوص به خودش را برای کسانی که عاشق بازی آنلاین هستند ارائه می‌کند. این سیاست‌ها کمی تغییر پیدا کرده و معرفی عناوینی چون Knockout City که قرار است یک عنوان آنلاین ورزشی داج بال (همان وسطی خودمان!) باشد و همچنین بازی رایگان Star Wars Hunters این موضوع را تایید می‌کند. از همه مهمتر عرضه شدن عنوان محبوب Fall Guys برای دارندگان سوییچ از دیگر بمب‌های خبری بخش بازی‌های آنلاین بود.

اسپلاتون ۳

بازی اسپلاتون ۳ از دیگر بازی‌های جدیدی بود که نینتندو در مراسم خود به معرفی کوتاه آن پرداخت و اطلاعات بیشتری درباره آن نداد. در واقع جور بسیاری از بازی‌هایی که همگی منتظر معرفی آن بودند به اسپلاتون ۳ رسید که کمتر کسی منتظر آن بود.

دختران DC

طرفداران بازی‌های ابرقهرمانی از نینتندو سوییچ تا حدی راضی هستند چرا که بازی خوب Marvels Ultimate Alliance 3 و بسته‌های الحاقی نابش توانسته دنیای مارول را به خوبی به این کنسول بیاورد. با این وجود کمتر بازی از دنیای DC برای این کنسول ساخته شده و بازی DC Super Hero Girls: Teen Power می‌تواند این فقدان را تا حدی جبران کند. بازی بر اساس یک سریال کارتونی محبوب ساخته شده و یک اکشن گروهی است که با حضور واندروومن و سوپرگرل و دیگر قهرمانان مونث دنیای دی سی به مصاف هواداران می‌رود. بازی تا حد زیادی یادآور نسخه‌های قدیمی X-MEN LEGENDS بود.

هواداران JRPG دست خالی نماندند

نینتندو هواداران بازی‌های نقش آفرینی ژاپنی را نیز تنها نگذاشت و عنوان بازسازی Legend of Mana را برای آنها معرفی کرد. با توجه به موفقیت بازسازی Trials of Mana و عرضه شدن کالکشن بازی‌های مانا (که قرار بود زمانی دنباله فاینال فانتزی یا به بیانی بهتر، اسپین آف باشند) این موضوع دور از ذهن نبود و هواداران بازی‌های نقش آفرینی نیز از خبر عرضه بازی جدیدی از این سری خوشحال شدند.

شما مراسم نینتندو دایرکت را چگونه ارزیابی می‌کنید و فکر می‌کنید نینتندو برای معرفی بازی‌های مهم‌تر و کنسول بعدی خود چه برنامه‌هایی در سر دارد؟ E3 یا شاید روزی زودتر و دیرتر؟

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 286 views بار دسته بندی : اخبار و مقالات تاريخ : 19 فوریه 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.