دریچه تکنولوژی انویدیا سازندگان لپ تاپ را ملزم به ذکر مشخصات GeForce RTX 30 کرد - ژوانا

انویدیا دیگر سازندگان لپ تاپ را به ذکر مشخصات پردازنده گرافیکی GeForce RTX 30 تشویق نمی کند، بلکه آنها را ملزم می سازد. پیرو تصمیم مضحک انویدیا برای حذف برندینگ MAX-Q برای پردازندههای گرافیکی لپ تاپها، انویدیا سومین اعلامیه خود را در مورد شرایط پردازندههای گرافیکی GeForce RTX 30 منتشر کرد. 

همانطور که در مطالب قبلی توضیح دادیم، انویدیا تصمیم گرفته است که Max-Q را بعنوان یک تکنولوژی تلقی کند، نه یک نام که به مصرف کننده کمک می کرد تفاوت بین نوع Power-Limited و Full-Fat را تشخیص دهد. در نتیجه، لپ تاپ سازان شروع به ذکر کردن تمامی کارت گرافیکهای ۳۰ GeForce RTX در صفحه مشخصات لپ تاپ هایشان کردند، بدون هیچگونه اعلام قطعی که کدام نوع از ۲۸ نوع ممکن، در لپ تاپ به کار رفته است. در نهایت مصرف کننده مجبور می شد بر اطلاعات عمومی که توسط وبسایت یا بررسی کنندههای مستقل به اشتراک گذاشته می شد تکیه کنند و یا اطلاعات دقیق را از طریق پشتیبانی محصول که همیشه اطلاعات بروز شده را فراهم نمی کند، به دست بیاورد. 

از آن به بعد، انویدیا طی صدور یک اعلامیه به The Verge کمپانی‌ها را به ذکر مشخصات در صفحه محصول و محتوای بازاریابی، تشویق کرد. بعضی برند ها مانند Schenker XMG  قبل از اعلامیه انویدیا، مشخصات را ذکر می کردند و «تشویق» انویدیا فقط ASUS  و MSI را به ذکر اطلاعات وا داشت.

متاسفانه سایر تولیدکنندگان اشتیاق چندانی برای به اشتراک گذاری مشخصات نداشتند که منجر به اعلامیه امروز انویدیا شد. این بار انویدیا تایید کرد که ذکر سرعت کلاک و قدرت (TGP) اکنون یک نیاز است.

2021-02-07_15-44-27.jpg

ما قبلا دیده ایم که TGP(قدرت کلی گرافیک) چقدر می تواند بر کارایی کارت های گرافیک موبایل تاثیر بگذارد که اکثراً ۳۰ درصد تفاوت را میان SKU ها نشان می دهد. پیشتر در این هفته ASUS تبدیل به اولین سازنده ای شد که تمام مشخصات (شامل بوست کلاک) را برای هر لپ تاپ بر پایه RTX 30 ذکر می کند.

ASUS-G15-Zephyrus-Specs-768x288.png

XMG  اولین و تنها سازنده ای بود که از ابتدا TGP را برای لپ تاپ‌های GeForce RTX 30 ذکر می کند.

XMG-GeForce-RTX-30-Mobile-Specs-768x407.png

سایر برندها تمایلی به به اشتراک گذاری مشخصات پردازنده‌های گرافیکی لپ تاپ های GeForce RTX 30 نداشتند.

NVIDIA-GeForce-RTX-30-Mobile-Specs-768x338.jpg

در حال حاضر، کارت‌های گرافیک GeForce RTX 30 کلاس لپ تاپ در ۲۸ نوع متفاوت عرضه می شوند؛ برخی با توان TGP و به طبع عملکرد بالاتر و برخی با توان‌های پایین‌تر. در مدل‌هایی که از TGP بالاتری بهره می‌برند شاهد فرکانس کاری پایین تر هستیم

Opera Snapshot_2021-02-07_142039_videocardz.com.png

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 151 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 14 مارس 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها