دریچه تکنولوژی اگر می‌خواهید با فضای اجرای نرم‌افزارها در سیستم‌عامل هواوی HarmonyOS آشنا شوید به این وبسایت مراجعه کنید - ژوانا

ایده عمیق هواوی برای یک اکوسیستم جامع و پیشرفته جهت ارتباط، کنترل و استفاده از همه ابزارهای هوشمند منجر به خلق سیستم عامل HarmonyOS شد که می‌تواند روح نرم‌افزاری هر وسیله‌ای از ساعت هوشمند گرفته تا گوشی و حتی تلویزیون و خودروها باشد. اما اگر  می‌خواهید در مورد این سیستم‌عامل اطلاعات بیشتری داشته و به دل ماجرا وارد شوید بهتر است از وبسایتی که در ادامه معرفی می‌شود بازدید کنید؛ وبسایتی برای اجرای نرم‌افزارها و آشنایی با HaromnyOS.

یکی از اصلی‌ترین شعارهای هواوی در طراحی سیستم‌عامل هارمونی این است که با استفاده از آن توسعه‌دهندگان می‌توانند یک نرم‌افزار را جهت اجرا روی پلتفرم‌های مختلف طراحی کنند. اما اینکه بدانید نرم‌افزاری که طراحی شده روی هر دستگاه چطور اجرا می‌شود، موضوع بسیار مهمی است که باید پیش از عرضه نرم‌افزار مورد بررسی و کنکاش قرار بگیرد.

مضاف بر ابزارهای لازم برای توسعه نرم‌افزارهای اختصاصی HarmonyOS، هواوی وبسایتی را نیز برای توسعه‌دهندگان طراحی کرده تا بتوانند با یک بار فشردن دکمه Run، اجرا کُد نرم‌افزار نوشته شده روی دستگاه‌های مختلف را ببینند.

این ابزار که هواوی از آن با نام  To-Do List Demo آنلاین (لیست اجرای نسخه آزمایشی نرم‌افزارها) یاد می‌کند در واقع نوعی ابزار برای تست و آزمایش نرم‌افزارهاست و امکان ساخت نرم‌افزار مستقل با آن وجود ندارد.

harmonyosDemo.jpg

در این سایت کد از پیش نوشته شده نرم‌افزار روی صفحه نمایش سه دستگاه مختلف شامل گوشی هوشمند، ساعت و تلویزیون اجرا شده و به کاربر نشان می‌دهد که ظاهر و عملکرد نرم‌افزار در هر دستگاهی به چه شکل خواهد بود. البته کاربر می‌تواند در صورت نیاز بخش‌هایی از کد خود را تغییر داده و به صورت کارآمد تغییرات و نحوه اجرا روی دستگاه‌ها را مجدداً تماشا کند.

همچنین این امکان وجود دارد که در صورت مشاهده بهم ریختگی کدها یا خطا در اجرای نرم‌افزارها، با کلیک کردن روی دکمه راه‌اندازی مجدد در همان بخش، کد اصلی که در ابتدای کار بارگذاری شده بود را بازگردانی نمود.

شرکت هواوی دی ماه گذشته و در جریان رویداد توسعه‌دهندگان خود نسخه بتای مخصوص توسعه دهندگان HarmonyOS 2.0 را به صورت رسمی معرفی کرد و همانطور که عنوان شد هدف اصلی آن را فراهم ساختن بستری برای تنها یک بار ساخت یک نرم‌افزار جهت اجرای روی دستگاه‌های مختلف اعلام نمود.

سیستم عامل هارمونی می‌تواند بستری مناسب برای رسیدن به اهداف بزرگ باشد؛ اهدافی که بسیاری از آنها تا به امروز محقق شده و قصد دارند تحولی بزرگ در دنیای ابزارهای همراه ایجاد کنند.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 133 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 24 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها