دریچه تکنولوژی اینترنت ماهواره‌ای استارلینک محبوب‌تر از اینترنت 5G - ژوانا

درحالیکه اینترنت ماهوراه‌ای استارلینک به تازگی کار خود را شروع کرده و در حال حاضر به صورت آزمایشی یا همان بتا، در حال اجراست به نظر توانسته توجهات بسیار زیادی از کاربران را به سمت خود جلب کند. نتایج نظرسنجی‌‌های مختلف نشان ‌می‌دهد کاربران اینترنت در آمریکا، سرویس اینترنت ماهواره‌ای استارلینک شرکت اسیپس ایکس را به اینترنت خانگی ۵G ترجیح ‌می‌دهند.

اینترنت ماهوراه‌ای استارلینک نوع جدیدی از اینترنت بدون محدودیت‌های خاص جابجایی است که می‌تواند دسترسی به اینترنت را در سراسر دنیا فراهم سازد. اگرچه هزینه اولیه راه‌اندازی این سیستم در حال حاضر نسبت به روش‌های دیگر بسیار بالاتر است ولی به زودی با گسترش تعداد کاربران و تکمیل ماهواره‌های پرتابی، این هزینه‌ها کاهش یافته و بسته‌های اینترنتی نیز با قیمت‌های معقول‌تری به فروش خواهند رفت.

همین وضعیت و جذابیت‌هایی که می‌توان در مقاله‌ای پر و پیمان در مورد آنها صحبت شده باعث گردیده تا بسیاری از مردم در سراسر دنیا به استفاده از این اینترنت ترغیب شوند. به تازگی نتایج یک پژوهش در آمریکا نشان داده که در داخل این کشور کاربران نسبت به اینترنت خانگی ۵G تمایل بیشتری به استفاده از اینترنت ماهواره‌ای استارلینک از خود نشان داده‌اند.

starlink-survey-3.jpg

starlink-survey-2.jpg

در این بررسی که توسط مرکز weBoost انجام شده، ۵۳ درصد از پاسخ‌دهندگان اعلام کردند که طی ۶ ماه اخیر با مشکلاتی در اتصال به اینترنت مواجه بوده‌اند و ۴۸ درصد از آنها نیز گفتند که در پی این اختلالات، مجبور به استفاده از اینترنت شبکه‌های سلولی (اینترنت داده موبایل) شده‌اند.

در پژوهش دیگری که توسط شرکت AllConnect.com صورت گرفت، مشخص شد که تنها ۱۷٫۷ درصد از آمریکایی‌‌ها خواستار اینترنت خانگی ۵G به‌عنوان گزینه جایگزین سرویس فعلی خود هستند. همچنین در این بین، ۳۵٫۷۷ درصد از افراد عنوان کردند که در انتخاب سرویس ۵G برای اینترنت خانگی خود مردد هستند.

این درحالی است که نظرسنجی مرکز Reviews.org نشان داد که ۵۱ درصد از مصرف‌کنندگان اینترنت در آمریکا، به‌دنبال سوئیچ کردن به سرویس اینترنت ماهواره‌ای استارلینک هستند. حتی اگر تما‌می ‌این افراد مردد را هم به جمع کاربران خواهان اینترنت خانگی ۵G اضافه کنیم، ‌می‌بینیم که اختلاف بسیار کمی‌ میان علاقه‌مندان به این دو سرویس اینترنت وجود دارد.

اینترنت ماهواره‌ای استارلینک به‌عنوان یکی از بهترین گزینه‌‌ها برای مناطق روستایی و حاشیه‌ای محسوب ‌می‌شود. طبق آخرین گزارش‌‌ها، حدود ۱۹٫۵ درصد از آمریکایی‌‌ها در این مناطق زندگی ‌می‌کنند و حال اگر اسپیس ایکس، درهای اینترنت ماهواره‌ای خود را به روی این مناطق باز کند، شاهد هجوم میلیون‌‌ها کاربر به استفاده از این سرویس و کنار گذاشته شدن سرویس‌‌های اینترنت کابلی خواهیم بود.

درحال‌حاضر، اینترنت ۵G به‌رغم وعده‌ووعیدهای بسیار، هنوز نتوانسته انتظارات را برآورده کند. در آمریکا، شرکت ورایزن در اواخر سال ۲۰۱۸، طرح آزمایشی عرضه اینترنت خانگی ۵G را آغاز کرد، اما این سرویس فعلا در اختیار کاربران چند شهر محدود قرار گرفته و پیشرفت زیادی حاصل نشده است.

starlink-survey-1.jpg

البته باید به این نکته نیز توجه داشت که هزینه‌‌های نصب و راه‌اندازی تجهیزات مورد نیاز و همچنین حق اشتراک استفاده از اینترنت ماهواره‌ای استارلینک، به مراتب بیشتر از اینترنت خانگی ۵G است. درحال‌حاضر، کاربران خواهان اینترنت استارلینک باید ۴۹۹ دلار برای خرید تجهیزات اولیه، ۵۰ دلار برای ارسال و راه‌اندازی و همچنین ۹۹ دلار را به‌صورت ماهانه پرداخت کنند.

این درحالی است که برای استفاده از اینترنت خانگی ۵G، ماهانه ۷۰ دلار کافی است و هیچ نیازی به نصب تجهیزات و دستگاه‌‌های جانبی ندارد. البته این اعداد و ارقام ممکن است در آینده دستخوش تغییرات زیادی شوند و تحولاتی نیز در نحوه عرضه سرویس‌‌های ۵G و استارلینک رخ دهد. بنابراین، باید منتظر ماند و اتفاقات را دنبال کرد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 238 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 17 مارس 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.