دریچه تکنولوژی اینتل به پرداخت سنگین‌ترین جریمه‌ی نقض قانون ثبت اختراع محکوم شد - ژوانا

شرکت‌ها برای جلوگیری از کپی‌برداری محصولات توسط رقبا، حق امتیاز آن را به نام خود ثبت می‌کنند. حالا به نظر می‌رسد اتهام اینتل مبنی بر نقض حق ثبت اختراع مربوط به شرکت تراشه‌سازی VLSI Technology توسط هیأت منصفه‌ی فدرال در تگزاس آمریکا تأیید شده است. این حکم نه‌تنها از لحاظ مادی بلکه از منظر تبلیغاتی نیز برای اینتل گران تمام خواهد شد.

شرکت VLSI Technology که از تولیدکنندگان محصولات نیمه‌هادی است ادعا داشت که اینتل دوتا از Patent (ثبت‌اختراع)‌های این شرکت را که در دسترسی خصوصی بوده‌اند کپی برداری گرده است.

از این رو هیأت منصفه‌ی دادگاهی در تگزاس، اینتل را مقصر شناخته و این غول تراشه‌سازی جهان را به پرداخت جریمه‌ی ۲٫۱۸ میلیارد دلاری محکوم کرده است که ۱٫۵ میلیارد دلار آن برای یک از پتنت‌ها و ۶۷۵ میلیون دلار برای دیگری است.

این رقم یکی از بزرگ‌ترین ارقام جریمه مرتبط با نقض فوانین ثبت اختراع است که البته اینتل به این سادگی متحمل آن نخواهد شد. ظاهراً اینتل تصمیم دادگاه را نپذیرفته و قصد دارد درخواست بررسی‌های بیشتر توسط کمیته‌ی استیناف را دهد.

لازم به ذکر است دادگاه انکار اتهام توسط شرکت Intel را رد کرده و ادعای اینتل مبنی بر اینکه یکی از پتنت‌ها مشابه چیزی است  که پیش‌تر توسط مهندسان اینتل کار شده است را باطل خواند. همچنین در این جدال کیفری، وکیل شرکت اینتل متذکر شد که مالک اصلی این دو ثبت‌اختراع، شرکت نیمه‌هادی هلندی NXP بوده است و در صورت لزوم، بخشی از جریمه‌ی پرداخت شده باید به آن‌ها برسد.

INTEL-LAWSUIT.jpg

وکیل اینتل همچنین اذعان داشت که شرکت VLSI Technology تنها چهار سال است که تأسیس شده و بجز مبلغی که ممکن است توسط این محاکمه بدست بیاورد، هیچ محصول و درآمدی نداشته و تنها دارایی آن ۲٫۲ میلیون دلار است.

البته که داستان در این بین کمی پیچیده نیز هست. درواقع یکی از پتنت‌ها در سال ۲۰۱۲ توسط شرکت Freescale Semiconductor و دیگری در سال ۲۰۱۰ توسط شرکت SigmaTel به ثبت رسیده است. پس از آن Freescale شرکت SigmaTel را خریداری کرد و سپس در سال ۲۰۱۵ NXP سهام هردو را خرید.

بعد از آن این دو ثبت‌اختراع به شرکت تازه تأسیس VLSI واگذار شد که به نظر می‌رسد تنها هدف از تأسیس آن، شکایت از اینتل و کسب غرامتی هنگفت بوده باشد.

شرکت اینتل توانسته سهم ۴۰۰ میلیارد دلاری از بازار تراشه داشته باشد اما با این وجود رقم مقرر شده به عنوان جریمه چیزی در حدود درآمد نیمی از سه‌ماهه‌ی آخر سال ۲۰۲۰ این مجموعه را شکل می‌دهد که قطعاً اینتل میلی به پرداخت آن ندارد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 151 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 29 مارس 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها