دریچه تکنولوژی این شما و این هم MP-155 Ultima اولین اسلحه هوشمند جهان با ویژگی های خیره کننده - ژوانا

دنیای فناوری و دیجیتال به شکلی خیره کننده در تمام صنایع جهان نفوذ کرده است؛ از خودرو گرفته تا پزشکی، ورزشی، مد و حتی نظامی. این بار نوبت به نخستین گجت-سلاح جهان می رسد؛ اسلحه ای که شما را به یاد فیلم های هالییودی خواهد انداخت؛ با اولتیما MP-155 آشنا شوید.

شرکت کلاشنیکف که نزدیک به ۹۵ درصد از تمامی سلاح های سبُک روسیه را تولید می کند، در تابستان امسال از یک سلاح خاص رونمایی کرده بود؛ سلاحی با نام اولتیما که در ابتدا گمان می رفت تنها یک کانسپت و یا نمونه اولیه بوده و هیچ گاه به خط تولید انبوه راه نخواهد یافت. با این وجود این شرکت به تازگی ضمن معرفی رسمی MP-155، فروش آن را نیز آغاز کرده است.

mp155-1.jpg

استفاده از سیستم های سخت افزاری و دیجیتال، مدت هاست که در سلاح های پیشرفته مورد استفاده قرار می گیرد؛ با این وجود استفاده از اکوسیستم سخت افزاری در یک سلاح دستی نیمه اتوماتیک بسیار جالب توجه بوده و به گفته سازنده، اولتیما نخستین گجت-سلاح و اسلحه شخصی هوشمند جهان است. اولتیما MP-155 یک شات گان نیمه خودکار است که دارای یک کامپیوتر داخلی پیشرفته است.

mp155-2.jpg

دمیتری تاراسف، مدیر جوان کلاشنیکف در مورد MP-155 گفت: این سلاح برای جوانان امروز طراحی شده است؛ جوانانی که با گجت ها، سیستم های کامپیوتری و فناوری بزرگ شده و نمی توانند بدون آنها زندگی کنند. اولتیما که یک شاتگان کالیبر ۱۲ است، یک نمایشگر LCD را بر روی قنداق خود حمل می کند. این نمایشگر که اتفاقا از وضوح بالایی هم برخوردار است، به شکل مستقیم به کامپیوتر داخلی آن متصل شده است.

mp155-4.png

همچنین در زیر این شاتگان هوشمند یک دوربین دیجیتال نیز تعبیه شده است. این دوربین برای مواردی از جمله ضبط تصاویر و فیلم و همچنین مسیریابی و تخمین فاصله تا هدف مورد استفاده قرار می گیرد. دوربین فیلم برداری HD آن، امکان ارسال تصاویر به وسیله Wi-Fi را نیز داراست. اولتیما می تواند با سیستم مسیریابی، عیب یابی هوشمند سلاح، ارسال اطلاعات مهم و حیاتی، پیشنهادهایی جهت شلیک های بهتر، کنترل از راه دور به وسیله کامپیوتر داخلی و همچنین سیستم آموزش استفاده مسئولانه، در خدمت کاربران باشد.

کلاشنیکف معتقد است که سیستم شکار سنتی از دور خارج شده و جهان، به ویژه نسل جوان، نیازمند سلاح های هوشمندی مانند اولتیما هستند. یکی از ویژگی های جذاب MP-155 امکان اتصال به گوشی های هوشمند است. برای این منظور نیز سازنده از یک اپلیکیشن اختصاصی استفاده کرده است.

mp155-3.jpg

سیستم کامپیوتر داخلی این شاتگان هوشمند از یک باتری داخلی قابل شارژ بهره می برد. همچنین نمایشگر می تواند داده ها را به چند زبان متفاوت نمایش دهد. در حال حاضر جزئیات عملکرد اپلیکیشن اندرویدی آن نامشخص است. این سلاح با قیمت ۱۳۵۰ دلار به فروش می رسد که دارای چند رنگ آمیزی است.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 188 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 17 مارس 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها