دریچه تکنولوژی با اولین لپ تاپ تاپ گیمینگ کالرفول آشنا شوید: JiangXing X15 با قیمتی جذاب - ژوانا

بدون شک بسیاری از شما شرکت کالرفول (Colorful) را به عنوان برندی فعال در زمینه ساخت کارت‌های گرافیک و مادربرد می‌شناسید؛ شرکتی با طراحی‌های عجیب و غریب که حالا به دنیای لپ تاپ‌های گیمینگ وارد شده است! با اولین لپ تاپ گیمینگ و البته اقتصادی Colorful آشنا شوید.

برندهایی نظیر EVGA و ADATA در سال‌های اخیر شانس خود را برای حضور در بازار لپ تاپ‌های مخصوص بازی امتحان کرده‌اند که در مواردی نظیر با شکست نسبی همراه بوده است. در همین حال Colorful که یک شرکت چینی فعال در زمینه ساخت سخت افزارهایی نظیر SSD، مادربرد و خصوصاً کارت گرافیک است، به دنیای لپ تاپ‌ها وارد شده است.

colo-2.png

اولین لپ تاپ گیمینگ کالرفول با نام JiangXing X15 با پردازنده‌های i5-10300H و i7-10870H قابل خریداری است. ۸ یا ۱۶ گیگابایت حافظه رم DDR4 طراحی شده است که می‌توان در صورت نیاز آن را به ۳۲ گیگابایت نیز ارتقاء داد. JiangXing X15 یک نوت بوک مخصوص بازی در کلاس اقتصادی است که فاقد هارددیسک بوده و از ۵۱۲ گیگابایت حافظه SSD M.2 بهره می‌برد.

این لپ تاپ از نمایشگر ۱۵٫۶ اینچی نوع IPS با رزولوشن FHD بهره برده و به گفته سازنده، نرخ نوسازی آن به ۱۴۴ هرتز می‌رسد. کالرفول مدعی است که این نمایشگر می‌تواند گستره رنگ sRGB را تا ۱۰۰ درصد پوشش داده و شدت نور آن به ۳۰۰ نیت می‌رسد. و اما پردازش گرافیکی بازی‌ها در این نوت بوک بر عهده کارت گرافیک NVIDIA GTX 1650 Ti با ۴ گیگابایت حافظه گرافیکی است.

این لپ تاپ گیمینگ با وزن ۱٫۸۶ کیلوگرم، دارای ضخامت نسبتاً زیاد ۲۲ میلی متر است. یکی از دلایل این ضخامت، استفاده از خنک کننده بزرگ است که کالرفول نام آن را Wind 2.0 گذاشته است. این خنک کننده دارای دو فن و ۴ هیت پایپ است. درگاه USB-C، شبکه Wi-Fi 6، سیستم کنترل خنک کننده به صورت دستی و خودکار، خروجی‌های Mini DP + HDMI 1.4 و استفاده از درگاه‌های USB 3.2 را می‌توان جزو دیگر ویژگی‌های اولین لپ تاپ گیمینگ Colorful دانست.

colo-1.jpg

این لپ تاپ با قیمت‌های ۸۵۰ و ۱۰۰۰ دلار آمریکا (برای مدل‌های Core i5 و Core i7) وارد بازارهای جهانی می‌شود. قیمت تمام شده خوب ارزیابی شده و باید دید که سرنوشت Colorful در بازار پُر از ریسک لپ تاپ‌های مخصوص بازی چگونه خواهد بود. آیا شما حاضر به خرید JiangXing X15 به جای برندهای شناخته شده هستید؟

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 176 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 17 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها