دریچه تکنولوژی با قابلیت جدید اپلیکیشن «گوگل مپ» آشنا شوید - ژوانا

همانطور که می‌دانید برنامه‌ی «گوگل مپ» (Google Maps) یکی کاربردی‌ترین اپلیکیشن‌ها هنگام مسافرت است و اکثر از کاربران گوشی‌های هوشمند استفاده‌های بسیاری از آن می‌برند. به همین دلیل گوگل در بروزرسانی‌های اپلیکیشن گوگل مپ همواره قابلیت‌های جدید و کاربردی به آن اضافه می‌کند و اکنون نیز این نرم افزار کاربران را هنگام نزدیک شدن به ریل قطار هشدار می‌دهد.

اگر به خاطر داشته باشید در اواسط سال ۲۰۱۳ گوگل شرکت Waze که یکی از رقبای اصلی اپلیکیشن گوگل مپ بود را به قیمتی در حدود ۱٫۱ تا ۱٫۳ میلیارد دلار خرید و در ادامه بسیاری از قابلیت‌های ویژه‌ی Waze را به گوگل مپ اضافه کرد. از میان این قابلیت‌ها می‌توان به هشدار برای سرعت غیرمجاز، گزارش تصادف‌ها و سرعت‌سنج اشاره کرد که طی این سال‌ها به برنامه‌ی «نقشه‌های گوگل» اضافه شده‌اند.

waze-railroad-crossing-warning.jpg

در همین راستا بر اساس گفته‌های یکی از کاربران وب‌سایت Reddit، یکی دیگر از قابلیت‌های خاص Waze نیز به برنامه‌ی مسیریابی گوگل راه یافته است. اینطور که پیداست گوگل مپ در بروزرسانی‌ها بعدی خود به قابلیت هشدار کاربران هنگام رسیدن به ریل قطار نیز مجهز می‌شود. این هشدار به صورت یک نوتیفیکیشن (اعلان) است که در قسمت پایینی صفحه نمایش ظاهر می‌شود و عبارت «Expect Delays» را نمایش می‌دهد.

google-maps-quietly.jpg

همچنین درون اپلیکیشن نیز ریل‌های قطار گذرنده از جاده‌های معمولی با آیکون زرد رنگ دایره‌ای به همراه علامت ریل قطار نمایش داده می‌شود. البته هنوز مشخص نیست این نوتیفیکیشن اول برای کدام یک از پلتفرم‌های اندروید یا iOS منتشر می‌شوند، اما به احتمال زیاد انتشار این بروزرسانی از کشور آمریکا آغاز می‌شود و سپس به دیگر نقاط جهان نیز ارسال خواهد شد.

waze-vs-google-maps-interface.png

در این رابطه بخوانید:

– سرویس نقشه Petal Maps هواوی معرفی شد؛ جایگزین گوگل مپ
– بروزرسانی جدید گوگل مپ میزان آلودگی مناطق به ویروس کرونا را مشخص می‌کند
– گزارش موقعیت مکانی پلیس از Waze و گوگل مپ حذف می شود؟
– مقایسه‌ی Google Maps و Waze؛ کدام اپلیکیشن مسیریابی بهتر است؟

در نظر داشته باشید این خبر هنوز در حد یک شایعه است و شرکت گوگل هنوز به صورت رسمی این قابلیت را معرفی نکرده است. در اغلب اوقات زمانی که گوگل قابلیت جدیدی به اپلیکیشن گوگل مپ اضافه می‌کند، یک خبر رسمی منتشر می‌کند و تمام کاربردها و ویژگی‌های این قابلیت جدید را شرح می‌دهد. اما هنوز برای قابلیت هشدار هنگام نزدیک شدن به ریل قطار هیچ خبر رسمی منتشر نشده است.

nexus2cee_Railroad.jpg

در هر صورت هم‌اکنون تنها وظیفه‌ی اپلیکیشن گوگل مپ مسیریابی برای رسیدن از نقطه A به نقطه B نیست و بسیاری از کاربران از این برنامه برای یافتن یک رستوران یا فروشگاه خوب، وضعیت ترافیک جاده و پیدا کردن مکان‌های دیدنی شهرهای مختلف هم استفاده می‌کنند.

نظر شما در مورد اپلیکیشن Google Maps چیست، آیا از استفاده از آن راضی هستید یا در مسیریابی خود به مشکل برمی‌خورید؟

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 162 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 29 مارس 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها