دریچه تکنولوژی بررسی تخصصی سه گوشی برتر شیائومی، پوکو f3 پوکو x3 و پوکو m3 - ژوانا

شرکت POCO یکی از زیر برندهای کمپانی شیائومی است که درحال حاضر به‌صورت مستقل کار می‌کند. گوشی­های هوشمند این شرکت علاوه‌بر طراحی جذاب و امکانات عالی، با داشتن قیمت مناسب توجه و رضایت بساری از افراد را جلب کرده‌اند. اگر شما هم به‌دنبال خرید گوشی شیائومی هستید، احتمالا نام پوکو f3، پوکو x3 و پوکو m3 به گوشتان خورده و سوال­های زیادی درخصوص آنها برای‌تان به وجود آمده است. با ما تا آخر این مقاله همراه باشید تا این سه گوشی را به‌صورت تخصصی معرفی و بررسی کنیم.

بررسی تخصصی پوکو f3

گوشی poco f3 در مارس ۲۰۲۱ با قیمت پایه حدود ۳۵۰ یورو، با دو ظرفیت حافظه داخلی ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایت، بدون پشتیبانی از کارت حافظه microSD روانه بازار شده است. این گوشی در سه رنگ آبی، سفید و مشکی طراحی شده که گوریلا گلس ۵ استفاده شده در پنل پشتی آن­ها، مانع لک شدن سطح آن توسط اثر انگشت می‌شود. در ادامه، درمورد سایر مشخصات این گوشی توضیحات بیشتری آورده‌ایم:

  • بررسی پوکو f3 از نظر نمایشگر:

نمایشگر پوکو f3، ۶٫۶۷ اینچ و از نوع AMOLED با رزولوشون ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسل است و از HDR10+ پشتیبانی می­کند. نرخ نوسازی این نمایشگر ۱۲۰ هرتز است که برای افزایش شارژ دهی باتری، از طریق تنظیمات می­توان این نرخ را به ۶۰ هرتز کاهش داد. همچنین، نمایشگر این گوشی به‌صورت Always on بوده و مجهز به محافظ شیشه­ای گوریلا گلس ۵ است. نرخ روشنایی این نمایشگر به ۹۰۰ نیت می‌رسد که حدود سه برابر مدل­های قبلی این برند است.

  • بررسی پوکو f3 از نظر اسپیکر و باتری:

پوکو f3 مجهز به دو بلندگو در بالا و پایین گوشی است که در کنار هم صدایی استریو تولید می­کنند و از کیفیت و تعادل پخش صدای خوبی برخوردار هستند. این گوشی دارای باتری لیتیوم پلیمری ۴۵۲۰ میلی آمپر ساعتی است که به‌وسیله شارژ سریع ۳۳ واتی در ۵۵ دقیقه فول شارژ می­شود. شارژ ۱۰۰ درصد پوکو f3 می­تواند تا ۱۴ ساعت و ۲۴ دقیقه، و در صورت عدم استفاده سنگین تا دو روز دوام بیاورد.

  • بررسی پوکو f3 از نظر دوربین:

برای اینکه پوکو f3 بتواند در لیست گوشی­های میان­رده قرار بگیرد، در ساخت آن از دوربین­های کاملا اقتصادی استفاده شده است. دوربین اصلی (واید) این گوشی با مدل IMX582، دقت ۴۸ مگاپیکسل دارد که با فوکوس خودکار و نسبت کانونی ۱٫۸/f تصاویر واضح و جذابی را ثبت می­کند. لنز اولتراواید در این گوشی، با مدل IMX335، فاصله کانونی ۲٫۲/f و میدان دید ۱۲۰ درجه است و دقت ۸ مگاپیکسل دارد.

لنز ماکرو در پوکو f3 پیکسل­های ۱۲/۱ میکرومتری داشته و با نسبت کانونی ۲٫۴/f و قابلیت فوکوس خودکار، عکس­هایی با جزییات زیبا ثبت می‌کند. همچنین، دوربین سلفی در این گوشی، با دقت ۲۰ مگاپیکسل طراحی شده است.

  • بررسی پوکو f3 از نظر سخت افزار و نرم افزار:

از نظر نرم افزاری، پوکو f3 مجهز به سیستم عامل اندروید ۱۱ با رابط کاربری انحصاری شیائومی، MIUI 12 و با لانچر انحصاری خود، Poco Launcher است.

در زمینه سخت افزار، پوکو f3 مجهز به تراشه هفت نانومتری اسنپدراگون ۸۷۰ ۵G است. پردازنده مرکزی این گوشی، هشت هسته ای بوده و پردازنده گرافیکی آن، Adreno 650 است.

بررسی تخصصی گوشی پوکو x3

پوکو x3 در سپتامبر ۲۰۲۰ با قیمت پایه ۲۰۰ یورو، با دو ظرفیت حافظه ۶۴ و ۱۲۸ با پشتیبانی از کارت حافظه microSDXC به بازار عرضه شده است. این گوشی در دو رنگ آبی و خاکستری در دسترس عموم قرار گرفته که پنل پشتی آن از پلاستیک ضخیم ساخته شده و شامل لایه صاف و پترن دار می‌شود. یکی از جذابیت­های ظاهری گوشی شیائومی پوکو x3 ماژول دایره‌ای شکل در پنل پشتی است که دوربین­ها در آن قرار دارند.

  • بررسی پوکو x3 از نظر نمایشگر:

نمایشگر پوکو x3، به‌عنوان یک گوشی میان­رده، عملکرد خوبی دارد. اندازه این نمایشگر ، ۶٫۶۷ اینچ و از نوع IPS LCD با رزولوشون ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسل و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز است. نمایشگر این گوشی که از HDR10 پشتیبانی می­کند، به وسیله گوریلا گلس ۵ محافظت شده و روشنایی آن به ۴۵۰ نیت می‌رسد.

  • بررسی پوکو x3 از نظر اسپیکر و باتری:

پوکو x3 مجهز به اسپیکر استریو  و جک ۳٫۵ میلی متری است که صدا را با کیفیت بسیار خوب پخش می­کند.

این گوشی یک باتری لیتیوم پلیمری با ظرفیت ۶۰۰۰میلی آمپر ساعتی و شارژر سریع ۳۳ واتی دارد  که فول شارژ آن، تا مدت طولانی دوام می‌آورد.

  • بررسی پوکو x3 از نظر دوربین:

پوکو x3 دارای دوربین اصلی (لنز واید) با دقت ۶۴ مگاپیکسل است که به‌واسطه فوکوس خودکار و فاصله کانونی ۱٫۹/f عکس­های جذابی ثبت می­کند. علاوه‌بر آن، این گوشی، لنز اولترا واید با دقت ۱۳ مگایکسل، لنز ماکرو ۲ مگاپیکسلی و سنسور تشخیص عمق ۲ مگاپیکسلی نیز دارد. همچنین، دوربین سلفی این گوشی با ۲۰ مگاپیسل و فاصله کانونی ۲٫۲/f عکس­های با کیفیتی ثبت می­کند.

 

  • بررسی پوکو x3 از نظر سخت افزار و نرم افزار:

پوکو x3 مجهز به سیستم عامل اندروید ۱۰ با رابط کاربری انحصاری شیائومی، MIUI 12 می­باشد. از نظر سخت افزاری، این گوشی دارای تراشه اسنپدراگون ۷۳۲G است که با توجه به توازن خوبی که با سایر قطعات برقرار می­­کند و قیمت مناسبی که دارد، می‌تواند بهترین انتخاب برای این گوشی باشد. همچنین این گوشی مجهز به پردازنده گرافیکی Adreno 618 و پردازنده مرکزی هشت هسته‌ای است.

بررسی تخصصی گوشی پوکو m3

 گوشی شیائومی پوکو m3 با قیمت پایه حدود ۱۴۹ یورو، با دو ظرفیت حافظه داخلی۶۴ و ۱۲۸ و با پشتیبانی از کارت حافظه microSDXC در نوامبر ۲۰۲۰ به بازار عرضه شده است. این گوشی در سه رنگ آبی، زرد و مشکی طراحی شده و در پنل پشتی آن، شاهد فریم ضخیم پلاستیکی هستیم که با پوشش مات، مانع از لک شدن گوشی با گرد و غبار  و اثر انگشت می­شود.

  • بررسی پوکو m3 از نظر نمایشگر:

پوکو m3 مجهز به نمایشگر ۶٫۵۳ اینچی از نوع IPS LCD با رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسل است. روشنایی این نمایشگر به ۴۰۰ نیت می­رسد و به‌وسیله گوریلا گلس ۳ محافظت می­شود.

 

  • بررسی پوکو m3 از نظر اسپیکر و باتری:

پوکو m3 یکی از بهترین سیستم­های صوتی را دارد. این گوشی به اسپیکرهای استریویی تعبیه شده که در بالا و پایین آن قرار گرفته‌اند و به همین دلیل، صداهای پخش شده از آن بسیار متعادل است.

باتری این گوشی از نوع لیتیوم پلیمری با ظرفیت ۶۰۰۰ میلی آمپر ساعتی است که به‌وسیله یک شارژر ۱۸ واتی در ۱۷۹ دقیقه فول شارژ می­شود و این شارژ ۱۰۰ درصد، تا ۱۵۴ ساعت دوام دارد.

  • بررسی پوکو m3 از نظر دوربین:

پوکو m3 مجهز به دوربین عقب سه گانه است که لنز اصلی آن دقت ۴۸ مگاپیکسل دارد و قابلیت فوکوس خودکار و حالت عکس برداری در شب نیز برای آن در نظر گرفته شده است. دو لنز دیگر، لنز ماکرو و سنسور تشخیص عمق با دقت ۲ مگاپیکسل هستند. دوربین سلفی این گوشی نیز با کیفیت ۸ مگاپیکسل، عکس­های قابل قبولی ثبت می‌کند.

  • بررسی پوکو m3 از نظر سخت افزار و نرم افزار:

از نظر نرم افزاری، پوکو M3 مجهز به رابط کاربری MIUI 12 است که توسط سیستم عامل اندروید ۱۰ پشتیبانی می­شود. در مورد سخت افزار، در ساخت این گوشی از تراشه ۱۱ نانومتری اسنپدراگون ۶۶۲، پردازنده مرکزی هشت هسته‌ای و پردازنده گرافیکی Adreno 610 استفاده شده است.

 

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 316 views بار دسته بندی : رپورتاژ آگهی تاريخ : 11 سپتامبر 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.