دریچه تکنولوژی توییت عجیب ZOTAC که حرص گیمرها را درآورد! - ژوانا

جنگ بین ماینرها و گیمرها بر سر کارت‌های گرافیک جدید به شدت ادامه دارد؛ در این میان اتفاقاتی روی می‌دهد که منجر به افزایش آتش این جنگ شده است. اقدام عجیب و جدید شرکت ZOTAC هم در این میان بسیار عجیب به نظر رسیده و موضع این شرکت را در قبال گیمرها شفاف می‌کند.

کانال رسمی ZOTAC در توییتر تصویری را منتشر کرده است که در آن یک ریگ ماینینگ با کارت‌های گرافیک جدید این شرکت دیده می‌شود. در کنار آن، شاهد درج هشتگ هایی عجیب هستیم. زوتک در توضیحات این تصویر اینطور نوشته است: «ارتشی از GPUهای گیمینگ زوتک، گرسنه برای سکه».

در این ریگ شاهد استفاده از هشت کارت گرافیک GeForce RTX 3070 Twin Edge هستیم. مسئله‌ای که بدون شک منجر به افزایش عصبانیت گیمرها از این پست می‌شود، هشتگ های آن است؛ هشتگ هایی نظیر کامپیوتر گیمینگ، گیمینگ و گیمر. کارت‌های گرافیک AMD Radeon RX 6000 با مشکلات شدید محدودیت در عرضه روبرو هستند. اگر چه وضعیت برای کارت‌های گرافیک NVIDIA RTX 30 بهتر است، اما باید بگوییم که تیم سبز هم در مشکلات کمبود موجودی دست و پا می زند.

1Z-02.jpg

در روزهای اخیر شاهد افزایش ارزش بیت کوین بوده‌ایم؛ عواملی مانند خرید بیت کوین توسط تسلا، منجر به افزایش ارزش این رمزارز در سطح جهانی شده است. در نتیجه ماینرها بیش از پیش به سمت کارت‌های گرافیک هجوم می‌برند. حتی لپ تاپ‌های گیمینگ نیز از دست آنها در امان نیستند. گیمرها بسیار عصبانی هستند و به نظر می‌رسد که این پست زوتک به طور مستقیم نشان می‌دهد که این شرکت تنها به فکر منابع تجاری خود بوده و گیمرها در اولویت‌های آن قرار ندارند.

به گفته برخی از رسانه‌ها، این پست یک اشتباه استراتژیک از سوی ZOTAC است. در گذشته نیز برخی از شرکت‌های چینی به فروش مستقیم کارت‌های گرافیک به ماینرها متهم شده‌اند. منابع معتبر به همراه فروشگاه‌های سرشناس متوجه شده بودند که شرکت‌های چینی، کارت‌های گرافیک تولیدی RTX 30 را به طور مستقیم به ماینرها تحویل داده و از عرضه آنها در بازار خودداری کرده‌اند. جالب است بدانید که پس ZOTAC پس از چند ساعت اقدام به حذف این توییت کرده اما بدون شک این اقدام در زمینه شفاف سازی موضع این شرکت کافی است!

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 124 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 22 مارس 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها