دریچه تکنولوژی جولان اپ های کلاهبردار در اپ استور؛ ریشه مشکل کجاست؟ - ژوانا

اپل همیشه ادعا می‌کند که اپ‌استور iOS را به گونه‌ای طراحی کرده تا بهترین و امن‌ترین تجربه را در اختیار کاربران قرار دهد. اما یکی از توسعه‌دهندگان نرم‌افزارهای iOS ضمن زیر سوال بردن این ادعاها به کاربران در مورد تعداد زیاد اپ‌های کلاهبرداری در اپ‌استور هشدار می‌دهد.

اخیراً کوستا الفتریو، توسعه‌دهنده اپلیکیشن Fleksy keyboard، راز یک اپلیکیشن کلاهبرداری iOS را فاش کرده است که توانسته با دور زدن پروسه نظارت اپل برای مدت زیادی در اپ‌استور باقی بماند. این اپ علی رغم زیر پا گذاشتن قوانین و مقررات حاکم بر پلتفرم، از طریق پرداخت درون‌برنامه‌ای به درآمدی معادل یک میلیون دلار در ماه دست پیدا کرده است.

طبق گفته الفتریو، این اپلیکیشن که StringVPN نام دارد، یک وب‌سایت خالی که در هند ثبت شده و ایمیلی روسی را به عنوان تنها راه‌های ارتباطی مشتریانش معرفی کرده است. سازندگان این اپلیکیشن تلاش کرده‌اند تا با تغییر جزئی اسم یک اپلیکیشن معتبر ارائه VPN به نام StrongVPN، ظاهری موجه از خود به نمایش بگذارند. این ظاهرسازی به اندازه‌ای موثر بوده که تعداد نسبتاً زیادی از کاربران را به پرداخت مبلغ ۹٫۹۹ دلار در هفته متقاعد کند.

Capture.JPG

الفتریو با اشاره به این که وجود چنین اپلیکیشن‌هایی با قوانین و مقررات اپل در تضاد است، کمپانی آمریکایی را مقصر اصلی حذف نشدن آن‌ها از اپ‌استور معرفی می‌کند. باید به این موضوع نیز اشاره کنیم که در سالیان اخیر اپلیکیشن‌های برنامه‌نویس‌های زیادی به دلایل مبهم از اپ‌استور حذف شده‌اند، در حالی که کلاهبردارها به حضور خود در این فضا و کسب درآمدهای هنگفت ادامه می‌دهند.

آقای الفتریو در گفته‌هایش به برخورد سلیقه‌ای اپل حمله کرده و سودجویی و انحصارطلبی کمپانی آمریکایی را باعث به وجود آمدن این مشکلات می‌داند. وی اعتقاد دارد که این اپ‌های کلاهبرداری با به‌کارگیری سرویس‌های اشتراک گول‌زننده و سوءاستفاده از الگوریتم‌های رتبه دهی معیوب اپل، صدر جدول برنامه‌ها را از آن خود کرده‌ و جای اپلیکیشن‌های حقیقی توسعه داده شده توسط تیم‌ها یا شرکت‌های کوچک را گرفته‌اند.

Screenshot_2021-02-09-Apple’s-App-Store-is-hosting-multimillion-dollar-scams-says-this-iOS-developer.png

اپل تاکنون بسیاری از این اپ‌های جعلی را حذف کرده است ولی همچنان به توسعه دهندگان آن‌ها اجازه می‌دهد دیگر برنامه‌های خود را در این پلتفرم منتشر کنند. منتقدین با اشاره به سهم ۳۰ درصدی اپل از فروش‌ درون‌برنامه‌ای مدعی شده‌اند که این کمپانی از وجود برنامه‌های جعلی سود می‌برد، در نتیجه هیچ‌گاه قدمی جدی برای مبارزه با آن‌ها برنخواهد داشت.

الفتریو گفته تا زمانی که مشکلات اپ‌استور به صورت ریشه‌ای حل نشوند به اعتراض خود ادامه خواهد داد. وی تغییر سیستم رتبه دهی و اعتماد این فروشگاه در کنار نظارت و پاسخگویی صادقانه اپل را از جمله خواسته‌های خود عنوان کرده است. او همچنین به اپل پیشنهاد کرده تا امکان ایجاد فروشگاه‌های رقیب را برای دیگر شرکت‌های بزرگ تکنولوژی فراهم کند.

کمپانی اپل تاکنون به اظهارات الفتریو پاسخی نداده است اما همراهی تعداد زیادی از توسعه‌دهندگان iOS با این سخنان، از بالا گرفتن تنش میان دو گروه بر سر قوانین جنجالی اپ‌استور حکایت دارد؛ فروشگاهی که سال گذشته بیش از ۶۴ میلیارد دلار برای شرکت اپل درآمدزایی کرده است.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 148 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 11 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها