دریچه تکنولوژی خبری تکان دهنده برای سی دی پراجکت رد ؛ اطلاعات هک شده‌ به مزایده گذاشته شدند - ژوانا

دو روز پیش بود که اعلام حمله‌ی باج‌افزاری هکرها به استودیوی بازی‌سازی سی دی پراجکت رد و بجا گذاشتن پیامی تهدیدآمیز، این مجموعه را در وضعیت پرتنشی قرار داد. اما ظاهراً روزهای بد CD Projekt Red قرار نیست به این زودی‌ها تمام شود و گروه‌های هکری در نظر دارند با فروش و به مزایده گذاشتن کد منبع بازی‌های این استودیو، ضربه‌ی مهلکی را بر پیکر نیمه جان سی دی پراجکت وارد کنند.

هکرها در پیام خود صراحتاً اعلام کردند که توانسته‌اند به اطلاعات مهمی از اسناد داخلی شرکت و همچنین سورس‌کدهای چند بازی مطرح این استودیو یعنی ویچر ۳، سایبرپانک ۲۰۷۷، بازی کارتی Gwent و یک نسخه‌ی منتشر نشده از بازی ویچر ۳ دست یابند.

طبیعتاً افشای این حجم از اطلاعات حقوقی، می‌تواند برای استودیوی CD Projekt که به‌تازگی هم با انتشار ناموفق بازی سایبرپانک ۲۰۷۷ وجهه‌ی عمومی خود را از دست داده، بسیار گران تمام شود. از این رو هکرها هم با سوء استفاده از این فرصت، قیمت بسیار گزافی را برای این اطلاعات در نظر گرفته‌اند.

در این رابطه بخوانید:

– مشکل جدید بازی سایبرپانک ۲۰۷۷؛ باز شدن سیستم شما به روی هکرها
– حواشی سایبرپانک تمامی ندارد؛ تریلر اولیه‌ی بازی جعلی بوده!
– آیا عرضه‌ی ناموفق بازی سایبرپانک ۲۰۷۷ استودیوی CD Projekt Red را به دادگاه می‌کشاند؟

با این حال سی دی پراجکت رسماً اعلام کرده که قرار نیست هیچ همکاری با هکرها داشته باشد و تمام تلاش خود را انجام خواهد داد تا از طریق مبادی قانونی اقدام به بازگردانی اطلاعات رمزگذاری شده توسط هکرها و همچنین جلوگیری از انتشار اسناد رسمی شرکت کند. آن‌ها همچنین تضمین داده‌اند در این بین هیچ خطری اطلاعات شخصی کاربران را تهدید نخواهد کرد.

حساب کاربری فعال در زمینه‌ی امنیت سایبری به نام «vx-underground»، دیروز در صفحه‌ی رسمی توییتر خود از انتشار نخستین افشاگری هکرها از استودیوی سی دی پراجکت خبر داد.

ظاهراً در مرحله‌ی اول، هکرها تصمیم گرفته‌اند کار را با افشای سورس‌کدهای بازی کارتی Gwent (از مجموعه بازی‌های ویچر) آغاز کنند. به گفته‌ی vx-underground، در حال حاضر بخش‌های مهم‌تری از اطلاعات هک شده‌ی سی دی پراجکت رد، در یک فروم مربوط به هک به نام «Exploit» به مزایده گذاشته شده‌اند. البته CD Projekt Red هنوز در این رابطه واکنشی از خود نشان نداده است.

cdprleak.jpg

دراین بین نیز یک مجموعه‌ی امنیت سایبری به نام «KELA» که متخصص ارائه‌ی اطلاعات تهدید‌های سایبری از وب‌سایت‌ها و انجمن‌های دارک وب به شرکت‌هاست اذعان دارد این مزایده واقعیست و اطلاعات گرانبهای این بازی‌ها می‌تواند به راحتی در دسترس کسی که آنها را به بالاترین قیمت بخرد، قرار گیرد.

طبق گفته‌ی این گروه، رفتار هکرها مبنی بر مشخص کردن واسطه برای مراحل خرید و اینکه تنها اشخاص با موجودی حداقل ۰٫۱ بیت‌کوین امکان حضور در مزایده را دارند، نشان می‌دهد در این میان کلاهبرداری در کار نیست و واقعاً شاهد یک مزایده‌ی رسمی هستیم.

همچنین مجموعه‌ی KELA موفق شده است توسط یکی از اشخاص شرکت‌کننده در این مزایده، به بخشی از اطلاعات فروخته شده توسط  هکرها دست یابد. بررسی این اطلاعات نشان می‌دهد ادعای هکرها مبنی بر در دست داشتن اطلاعات مهمی از استودیوی سی دی پراجکت، کذب نبوده است. در تصاویر زیر شاهد اسکرین‌شات‌ اطلاعات لو رفته از موتور بازی‌سازی خانگی سی دی پراجکت یا همان Red Engine هستیم.

cdprleak3.jpg

cdprleak4.jpg

ظاهراً هکرها مبلغ سنگین ۱ میلیون دلاری را برای قیمت پایه‌ی این مزایده در نظر گرفته‌اند که برای پیشنهادهای بالاتر، مبلغ ۵۰۰ هزار دلار به آن اضافه خواهد شد. آن‌ها همچنین یک گزینه‌ی خرید آنی نیز در نظر گرفته‌اند که بدین شکل دستیابی تمام و کمال به اطلاعات هک‌ شده‌ی سی دی پراجکت با پرداخت ۷ میلیون دلار، امکان پذیر خواهد بود.

cdprleak2.jpg

این مزایده ظهر امروز به وقت خاورمیانه آغاز شده و حالا باید منتظر ماند و دید چه کسی حاضر است برای زمین زدن مجموعه‌ی CD Projekt چنین هزینه‌ی هنگفتی را متحمل شود. کما اینکه واکنش این استودیو به افشای اطلاعات خود می‌تواند قابل توجه باشد که احتمالاً در آینده‌ی نزدیک شاهد اخبار بیشتری در این رابطه خواهیم بود.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 184 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 14 مارس 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.