دریچه تکنولوژی خرابی بالای پردازنده‌های AMD Ryzen 5000؛ شایعه یا واقعیت؟ - ژوانا

چند روز قبل یک شرکت فروش کامپیوترهای سفارشی مدعی خرابی بسیار بالای پردازنده‌های سری AMD Ryzen 5000 شد که به سرعت در رسانه‌ها بازتاب پیدا کرد. اما حالا آمار جمع آوری شده از یک فروشگاه بزرگ و خوش‌نام اروپایی از نرخ مرجوعی پردازنده‌های مختلف ادعای خرابی بالای پردازنده‌های Ryzen 5000 را با تردید جدی روبرو می‌کند.

در حالی شایعه خرابی بالای پردازنده‌های سری Ryzen 5000 جنجال به پا کرد، منبع آن بدون ارائه هرگونه توضیحات اقدام به پاک کردن توییت خود کرد. هم زمان AMD رسانه‌ها و کاربران را به آمار فروشگاه مشهور MindFactory ارجاع داد که همواره در دسترس کاربران است. فروشگاه مزبور از مدت‌ها قبل نرخ مرجوعی کلیه محصولات را در صفحات خرید آنها نمایش می‌دهد.

اطلاعات فروشگاه بزرگ MindFactory که به مراتب مشتریان بیشتری نسبت به منبع شایعه مورد بحث دارد و قابل‌اعتمادتر به نظر می‌رسد، نشان می‌دهد خرابی پردازنده‌های AMD Ryzen 5000 به هیچ وجه بالاتر از حد معمول یا بیشتر از پردازنده‌های اینتل نیست.

آمار ارائه شده از سوی فروشگاه MindFactory توسط برخی کاربران مستقل کنار هم قرار گرفته است که به خوبی نشان می‌دهد ادعای خرابی بالای پردازنده‌های Ryzen 5000 شبهه برانگیز است.

5668998.JPG

جدول بالا نشان می‌دهد نرخ خرابی پردازنده‌های Ryzen 5000 نه تنها بالا نیست، بلکه حتی پایین‌تر از سری Ryzen 3000 است. همچنین این آمار به خوبی نشان می‌دهد نرخ مرجوعی پردازنده‌های Ryzen 5000 و Core i نسل دهمی اینتل کم و بیش مشابه است.

در عین حال وب سایت اروپایی  SweClockers می‌گوید با فروشندگان بزرگ سوئد صبحت کرده است و آنها می گویند خرابی پردازنده‌های Ryzen 5000 بالاتر از هیچ سری دیگری نیست.

هنوز روشن نیست چرا منبع این شایعه مدعی چنین خرابی بالایی شده بود. برخی می گویند از آنجایی که پردازنده‌های Ryzen بر خلاف نمونه‌های اینتل دارای پایه هستند، ممکن است خرابی بالا ناشی از نصب غیر اصولی آنها باشد. با این حال چنین احتمالی در خصوص یک فروشگاه حرفه‌ای محتمل به نظر نمی‌رسد.

جالب اینکه Francois Piednoel، کارمند پیشین اینتل با ۲۰ ساله سابقه کار برای این کمپانی مدعی شده اطلاعات دریافتی از تایوان حاکی از خرابی بالای پردازنده‌های Ryzen 5000 است.

در هر صورت فعلاً هیچ گونه شواهد محکمی از خرابی بالای پردازنده‌های Ryzen 5000؛ دست کم در اروپا در دست نیست.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 157 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 23 مارس 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها