دریچه تکنولوژی دومین گروه از فضانوردان با کپسول کرو دراگون اسپیس ایکس به فضا رفتند - ژوانا

پس از پرتاب موشک فالکون ۹ و به فضا فرستادن کپسول کرو دراگون در ماه مه ۲۰۲۰ میلادی، این بار اسپیس ایکس دومین گروه از فضانوردان خود را در مأموریت Crew-2 با همان کپسول قبلی به فضا فرستاد. صبح امروز این کپسول به ایستگاه فضایی بین‌الملل متصل شد.

شرکت اسپیس ایکس برای پایین آوردن هزینه‌ی سفرهای فضایی و سرعت بخشیدن به انجام تحقیقات، از راکت‌ها و کپسول‌های چند بار مصرف خود استفاده می‌کند. حالا برای اولین بار این شرکت موفق شده است کپسول کرو دراگون ۱ را که سال گذشته از آن برای به فضا فرستادن بهنکن و هارلی استفاده کرده بود، نوسازی کرده و مجدد برای پرواز جدید آماده کند.

مأموریت کرو ۲ در تاریخ سوم اردیبهشت ماه آغاز شد و طی آن چهار فضانورد از سه آژانس فضایی مختلف به فضا فرستاده شدند که پس از گذشت یک روز، حوالی صبح امروز کپسول کرو دراگون بار دیگر با موفقیت به ایستگاه فضایی بین‌الملل متصل گشت.

این رویداد نه تنها برای شرکت اسپیس ایکس بلکه برای صنعت فضایی به اتفاقی مهم بدل شد چرا که این نخستین باری است که فضانوردان با استفاده از یک کپسول و موشک از پیش استفاده شده به فضا فرستاده می‌شوند.

Endeavour.jpg

سرنشینان کرو ۲ قرار است جایگزین چهار فضانورد دیگر شوند و به مدت ۶ ماه در ایستگاه فضایی بین‌الملل (ISS) مستقر خواهند شد. این چهار نفر که در واقع شامل سه فضانورد  یک مهندس هوافضا هستند قرار است در طی این مدت به انجام تحقیقات خصوصاً بر روی تراشه‌های بافتی (tissue chips) مشغول شوند.

به طور خلاصه این تراشه‌ها قرار است عملکردی به مانند ارگان‌های بدن از خود به اجرا بگذارند و دارای چندین سلول خواهند بود که برای شناسایی داروها و واکسن سریع‌تر از حالت فعلی کاربرد خواهند داشت.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 154 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 24 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها