دریچه تکنولوژی راهکار جهرمی برای اختلال عمدی کلاب هاوس : 50 میلیارد تومان جریمه در روز - ژوانا

اگر خبرها را دنبال کرده باشید احتمالاً می دانید شبکه اجتماعی نوپدید کلاب هاوس در ایران با اختلال روبرو است و وزارت ارتباطات از عمدی بودن آن می‌گوید. حالا وزیر ارتباطات از ۵۰ میلیارد تومان جریمه در روز خبر داده است.

یکی از پدیده عجیب در ایران، تقدم جریمه بر راه حل و رفع مشکل در بسیاری از زمینه است. حتی زمانی هم که به گران فروشی و تضییع حقوق مردم می‌رسیم، بازهم ماجرا با جریمه نقدی حل می‌شود. حالا که خود وزارت ارتباطات می‌گوید اپراتورها آگاهانه و عامدانه مانع از دسترسی مردم به شبکه اجتماعی نوپدید کلاب هاوس شده‌اند، باز هم پای جریمه درمیان است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در گفتگو با پیوست اعلام کرده امروز در جلسه هیئت وزیران جریمه سنگینی برای اپراتورهای متخلف به تصویب رسیده است. آن‌طور که آذری جهرمی می‌گوید، وی این پیشنهاد را به رئیس جمهور ارائه کرده است.

طبق اعلام جهرمی اگر ظرف ۷ روز اختلال عمدی کلاب هاوس در کشور برطرف نشود، اپراتورها به طور روزشمار ۵۰ میلیارد تومان جریمه می‌شوند و اگر این اختلال بازهم ادامه داشته باشد، کاهش مدت اعتبار پروانه فعالیت و ۲ سال تعلیق از فروش در نظر گرفته خواهد شد.

به وضوح به نظر می‌رسد وزارت ارتباطات هیچ گونه ابزار قانونی مؤثر دیگری برای دفاع از حقوق تضییع شده مردم در اختیار ندارد و درست همانند ماجرای افزایش قیمت بسته‌های اینترنت، بازهم جریمه به جیب می زند.

56556.jpeg

در همین باره علی رضا معزی، معاون ارتباطات و اطلاع رسانی دفتر رئیس جمهور در توییتر شخصی خود نوشت:

«پس از اختلال عمدی برخی اپراتورها در ارتباطات اینترنتی کاربران، هیات وزیران پس از دستور صریح رئیس جمهوری، عصر امروز ضمن تاکید بر حق آزاد شهروندان در دسترسی به اطلاعات و خلاف شمردن اقدامات اخیر اپراتورها، به پیشنهاد وزیر ارتباطات، جرائم سنگینی برای این‌گونه تخلفات تصویب کرد.»

حالا باید منتظر ماند و دید این جریمه‌ها به کجا می‌رسد و دسترسی مردم به کلاب هاوس به آنها باز گردانده می‌شود یا نه.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 232 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 18 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.