دریچه تکنولوژی راه‌‎اندازی اینترنت 5G از امروز در تهران - ژوانا

از اوایل سال جاری بحث راه‌اندازی عملی اینترنت ۵G در کشور مطرح شده که البته فعلاً تنها محدود به شهر تهران است. در همین راستا روز گذشته محمد جواد آذری جهرمی با ارسال پستی در توییتر اعلام کرد که از امروز ۲۸ بهمن ماه به صورت رسمی اینترنت ۵G را در یک سایت عمومی در دسترس شهروندان تهرانی قرار خواهد داد.

تا پیش از این ایرانسل و همراه اول در چندین و چند سایت ارائه خدمات اینترنت ۵G را به صورت محدود و آزمایشی شروع کرده بودند. این خدمات در دفتر مرکزی ایرانسل و چند دانشگاه کشور به صورت آزمایشگاهی و در فضای مشخصی ارائه می‌شد که عملاً امکان استفاده عموم از آنها فراهم نبود.

همانطور که در مقدمه مطلب عنوان شد بنابر اعلام وزیر ارتباطات، اینترنت ۵G اگرچه در فضای محدود، ولی از امروز برای کاربری عمومی در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت. این خدمات توسط ایرانسل ارائه می‌شود.

جهرمی در همین زمینه پستی را در توییتر منتشر کرده و اعلام نمود:

از فردا (۲۸ بهمن)، استفاده عمومی از ۵G ایرانسل در پارک آب و آتش تهران میسر خواهد بود و ان‌شاالله آن را افتتاح خواهم کرد. پس از آزمون‌های موفق در مراکز دانشگاهی، نسل پنجم تلفن همراه به صورت عمومی هم در دسترس همه خواهد بود. مشهد؛ کیش و شیراز اهداف بعدی در اسفند.

همانطور که در این پست مشاهده می‌کنید جهرمی وعده راه‌اندازی اینترنت نسل پنجم مخابراتی در سه شهر دیگر کشور را تا پایان سال داده که اگرچه بسیار اندک، ولی جای امیدواری فراوان دارد تا در ادامه با گسترش در شهرهای دیگر امکان استفاده از آن فراهم گردد.

نکته مهم درباره این خدمات این است که تا از امروز تنها استفاده از اینترنت ایرانسل ۵G فراهم خواهد شد ولی مسلماً دو اپراتور بزرگ دیگر کشور یعنی همراه اول و رایتل نیز به سرعت امکان اتصال کاربران به این شبکه را فراهم خواهند کرد و با این اتفاق، سرعت گسترش خدمات ۵G افزایش خواهد یافت.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 217 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 17 مارس 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.