دریچه تکنولوژی رفع مشکل اتصال به شبکه ایکس باکس لایو در ایکس باکس سری ایکس - ژوانا

ایرانسل
تکنولایف

همان طور که احتمالا بدانید، خدمات شبکه ایکس باکس لایو (Xbox live) از طرف مایکروسافت برای کاربران ایرانی با محدودیت‌هایی مواجه است که مانع از تجربه کامل و باکیفیت کاربران ایرانی از بازی‌های آنلاین می‌شود. از این رو کاربران ایرانی بایستی به وسیله روش‌هایی از قبیل تغییر آی‌پی یا DNS برای استفاده از این خدمات اقدام کنند.

اگر کاربر کنسول‌های ایکس باکس باشید به کررات به خطای Service Unavailable تحت عنوان (You appear to be in a region where this service is not available. (0x80a40401 برخورد کرده‌اید. بهترین روش برای حل این معضل اقدام به تغییر DNS در کنسول‌های ایکس باکس است که در ادامه به آن می‌پردازیم.

پس از روشن کردن کنسول ایکس باکس، به وسیله نگه داشتن دکمه ایکس باکس (Xbox button) وارد بخش تنظیمات کنسول شوید. سپس گزینه تنظیمات را انتخاب و وارد بخش تنظیمات کنسول خود شوید. در بخش تنظیمات و در ادامه در زیر مجموعه بخش General گزینه‌ی تنظیمات شبکه (Network setting) را انتخاب کنید.

حل مشکل اتصال به شبکه ایکس باکس لایو در کنسول‌

در ادامه و در بخش تنظیمات شبکه (Network setting) گزینه تنظیمات پیشرفته یا همان Advanced settings را برگزینید. در این صفحه با لیستی برخورد می‌کنید که با انتخاب گزینه DNS settings می‌توانید اقدام به تغییر تنظیمات DNS کنسول خود نمایید. در صفحه باز شده گزینه Manual را برگزینید.

حل مشکل اتصال به شبکه ایکس باکس لایو در کنسول‌

در صفحه باز شده شما می‌توانید به صورت دستی اقدام به تغییر DNS کرده و با اتصال به شبکه ایکس باکس لایو به راحتی بازی کنید. برای این کار شما می‌توانید از DNSهای رایگان موجود در سطح اینرنت استفاده کنید، لازم به ذکر است که یکبار تنظیم کردن این DNS کافی خواهد بود. و نیازی نیست با هربار آنلاین شدن مجددا DNS را تنظیم نمایید.

ایرانی کارت
Dicardo
حل مشکل اتصال به شبکه ایکس باکس لایو در کنسول‌

در ادامه به معرفی تعدادی از DNSهای رایگان می‌پردازیم که شما می‌توانید به راحتی با تنظیم آن‌ها به شبکه ایکس باکس لایو دسترسی پیدا کنید. برای اطلاعات بیشتر نیز می‌توانید به مقاله «DNS چیست و چطور آن را تغییر دهیم؟» مراجعه کنید.

بهترین DNSهای رایگان برای بازی کردن

سرویس CloudFire

۱٫۱٫۱٫۱ (CloudFire) در حال حاضر سریعترین DNS حال حاضر است که کاربران ایرانی نیز می‌توانند از آن استفاده کنند. این DNS سرعت اینترنت را بهبود داده و تا حدی باعث افزایش سرعت ارتباطی شما با سرور بازی خواهد شد. شما می‌توانید از این DNS به صورت زیر استفاده کنید:

  • Preferred DNS Server: 1.1.11
  • Alternate DNS Server: 1.0.0.1

سرویس OpenDNS

OpenDNS که یکی از بهترین DNS سرور های عمومی و رایگان سال گذشته می‌باشد که در حال حاضر متعلق به شرکت بزرگ و قدرتمند سیسکو است. این دی‌ان‌اس سرور خدمات رایگان و مزایای زیادی را ارائه می‌دهد که به صورت زیر می‌توانید از آن استفاده کنید:

  • Preferred DNS Server: 208.67.222.222
  • Alternate DNS Server: 208.67.220.220

سرویس Google DNS Servers

سرویس دیگری که به صورت عمومی و کاملا رایگان در دسترس کاربران است، سرویس‌های DNS گوگل است که به صورت زیر می‌توانید از آن استفاده کنید:

  • Preferred DNS Server: 8.8.8.8
  • Alternate DNS Server: 8.8.4.4

بیشتر بخوانید:

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 392 views بار دسته بندی : راهنمای خرید و آموزش تاريخ : 7 مارس 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.