دریچه تکنولوژی سامسونگ و اوپو به دنبال تسخیر جایگاه ال جی در بازار موبایل - ژوانا

اگر خبرهای حوزه موبایل را دنبال کرده باشید، به احتمال زیاد می‌دانید که روز گذشته شرکت ال جی به صورت رسمی با دنیای گوشی‌های هوشمند خداحافظی کرد و به کار بخش اسمارت‌فون‌های خود پایان داد. طبق خبرهای جدید، شرکت‌های سامسونگ (Samsung) و اوپو (Oppo) قصد دارند جای خالی کمپانی LG در بازار موبایل را پر کنند و در این راه با هم رقابت می‌کنند.

بر اساس گزارش وب‌سایت MoneyUDN، شرکت ال جی به دلیل ناتوانی در رقابت با محصولات اپل و سامسونگ در بخش گوشی‌های پرچمدار و بالارده و همچنین واگذاری بازار گوشی‌های اقتصادی و میان‌رده به شرکت‌های چینی، از صنعت گوشی‌سازی کناره‌گیری کرد. بنابراین انتظار می‌رود پس از خروج ال جی از بازار گوشی‌های هوشمند، رقیب کره‌ای دیرینه‌ی ال جی و همچنین شرکت چینی اوپو برای بدست آوردن سهم ال جی از بازار موبایل به رقابت بپردازند.

lg_hq_wccftech.jpg

همانطور که می‌دانید کل بازار گوشی‌های هوشمند بین دو پلتفرم اندروید و iOS تقسیم شده است. شرکت سامسونگ با کهکشانی‌های خود بر پلتفرم اندروید سلطنت می‌کند و پلتفرم iOS هم به صورت کلی در دست اپل و آیفون‌ها است.

هرچند شرکت هواوی به دلیل تحریم‌های دولت آمریکا در سال اخیر مقدار زیادی از کاربران و بازار خود را از دست داد، اما هنوز هم نسبت به LG در جایگاه بهتری قرار دارد. شرکت‌های گوشی‌سازی چینی مانند شیائومی و اوپو هم به دلیل ارائه‌ی محصولات کارآمد با قیمت‌های اقتصادی از ال جی پیشی گرفته‌اند و در چند سال اخیر عملکرد بهتری به ثبت رسانده‌اند.

FullSizeRender-scaled.jpg

از بازارهای کلیدی و مهم ال جی می‌توان کشورهای اروپایی، کره‌ی جنوبی و برخی از مناطق جنوب شرق آسیا را نام برد. پیش‌بینی می‌شود سامسونگ بازار گوشی‌های پرچمدار و بالارده ال جی در این کشورها را بدست آورد و شرکت اوپو در بازار گوشی‌های میان‌رده و اقتصادی این کشورها جایگزین LG شود.

در این رابطه بخوانید:

– ال جی رسماً به کار بخش گوشی های هوشمند خود پایان داد؛ خداحافظی شرکت کره‌ای با دنیای موبایل!
– 
– تعطیلی بخش گوشی های هوشمند ال جی قوت بیشتری گرفت؛ خبر رسمی بزودی اعلام می شود
– شایعات اخیر در مورد فروش بخش گوشی های هوشمند ال جی چقدر واقعیت دارد؟
– اوپو بزرگترین برند گوشی هوشمند در چین شد؛ افت هواوی هنوز ادامه دارد

جالب است بدانید شرکت ال جی زمانی در بین ۳ برند برتر گوشی‌های هوشمند حضور داشت، اما بخش گوشی‌های هوشمند این کمپانی از سه‌ماهه‌ی دوم سال ۲۰۱۵ شروع به زیان‌دهی کرد و این امر هیچ‌گاه متوقف نشد. اکنون نیز هرچند این کمپانی کره‌ای از دنیای موبایل خداحافظی کرده است، اما هنوز هم طرفداران بسیاری دارد و به عنوان یکی از خلاق‌ترین شرکت‌های تکنولوژی جهان شناخته می‌شود.

lg-phone.jpg

نظر شما در مورد خروج ال جی از صنعت موبایل چیست، شما بزرگترین اشتباه این کمپانی در چند سال اخیر را چه می‌دانید؟

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 185 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 6 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها