دریچه تکنولوژی سرانجام ردیاب هوشمند AirTags معرفی شد - ژوانا

پس از یک سال شایعات و کش و قوس‌های فراوان پیرامون ردیاب هوشمند AirTags بالاخره اپل تصمیم گرفت تا به این شایعات پایان داده و در جریان مراسم رویداد بهاری خود از ردیاب هوشمند جنجالی ایرتگز رونمایی کند.

رویداد بهاری اپل Spring Loaded نیز برگزار شد و طی آن از چندین محصول از جمله اپل تی وی و آی مک جدید رونمایی شد. یکی از این محصولات که یک سالی هست شایعاتی پیرامون ساخت آن وجود دارد ایرتگز بود که در این مراسم از آن رونمایی شد.

ردیاب کوپرتینویی‌ها یک دستگاه کوچک است که می‌تواند برای ردیابی اشیائی مانند کلید و کیف‌پول استفاده شود. فناوری جدید اپل، ایرتگ (AirTags) نام دارد و به‌شکل دایره‌هایی کوچک و گرد است که به آیتم‌های مختلف وصل می‌شود.

ردیاب هوشمند اپل از فناوری بلوتوث و تراشه‌ی رادیویی باند فوق وسیع استفاده می‌کند تا کاربر بتواند ایرتگز را از طریق اپلیکیشن Find My اپل ردیابی کند. دقیقا مشابه روشی که کاربران گوشی آیفون یا تبلت آیپد گم‌شده‌ خود را ردیابی می‌کنند. 

نکته جالب اینجاست که شرکت‌های متفرقه، لوازم جانبی ایرتگز را تولید کرده‌اند تا همزمان با عرضه عمومی ردیاب هوشمند اپل از بازار جا نمانده و بتوانند نیاز مشتریان را پوشش دهند. از جمله این لوازم می‌توان به تسمه سیلیکونی و جاکلیدی اشاره نمود. تصاویری از این لوازم جانبی نیز منتشر گردیده است.

رویکرد اپل در اتصال ردیاب خود به وسایل مختلف تفاوت زیادی با رقبای اصلی خود مانند تایل دارد. رقبای اپل ردیاب‌های خود را در شکل‌های متنوعی تولید می‌کنند اما کوپرتینویی‌ها تصمیم گرفته‌اند ایرتگز را در یک مدل تولید کنند و در عوض با استفاده از لوازم جانبی مختلف آن را به اشیا مختلف متصل نمایند.

ایرتگز اپل به قابلیت واقعیت افزوده نیز مجهز است. به‌طوری‌که به کاربران این امکان را می‌دهد با قراردادن دوربین خود در مکانی که ممکن است وسایل او مفقود شده باشد بتواند آیتم گم‌شده‌ خود را پیدا کند.

کوپرتینویی‌ها قیمت ۲۹ دلار را برای ایرتگز در نظر گرفته‌اند. همچنین پک چهارتایی آن ۹۹ دلار خواهد بود. قرار است این ردیاب از ۳۰ آوریل (۱۰ اردیبهشت) در دسترس عموم قرار بگیرد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 163 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 20 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها