دریچه تکنولوژی سر و کله یک پردازنده خاص پیدا شد: Core i9 10900KS با 10 هسته برای گیمرها و مهندسان - ژوانا

در حالی که زمان چندانی به عرضه نسل یازدهم از پردازنده‌های اینتل (راکت لیک) باقی نمانده است، لو رفتن دو پردازنده جدید از نسل دهم، از جمله پرچمداری به نام Core i9 10900KS توجه همه را به خود جلب کرد! یک پرچمدار جدید با چه ویژگی‌هایی؟

نسل دهم از پردازنده‌های اینتل موسوم به Comet Lake-S، دارای حداکثر ۱۰ هسته‌اند؛ این در حالی است که پردازنده‌های نسل یازدهم، با حداکثر ۸ هسته و ۱۶ رشته معرفی می‌شوند. اینتل نسل یازدهم، موسوم به Rocket Lake-S را برای اجرای بازی‌ها و برخی از برنامه‌ها، از جمله رندرها طراحی و بهینه سازی کرده است. بدین ترتیب عملکرد و فرکانس هسته‌ها، بیش از تعداد آنها مهم می‌شود.

اما به نظر می‌رسد که این شرکت برای احیای پردازنده‌های نسل دهمی Comet Lake-S که نزدیک به یک سال از معرفی آنها می‌گذرد نیز نقشه‌ای در سر دارد. این پردازنده چیزی نیست جز یک نسخه خاص به نام Core i9 10900KS. اینتل در سال ۲۰۱۹، به دنبال یک مُسکن موقتی به منظور رقابت در برابر AMD، یک پردازنده خاص به نام Core i9 9900KS را معرفی کرد. نسخه KS از Core i9 9900K دارای همان ۸ هسته/۱۶ رشته بود؛ با این تفاوت که در PL2، امکان رسیدن به فرکانس ۵٫۰ گیگاهرتز را برای تمامی هسته‌ها ممکن می‌کرد.

untitled-11.png

حال شاهد یک پسوند مشابه برای یک پردازنده نسل دهمی کامت لیک هستیم؛ Core i9 10900KS چگونه دیده شد؟ این پردازنده در بین مدل‌هایی قرار دارد که اسامی آنها برای حضور در کمپین Crysis Remastered تأیید شده بود. در نتیجه باید گفت که Core i9 10900KS یک نمونه واقعی و نه شایعه است. بدون شک باید بگوییم که Core i9 10900KS نسخه‌ای خاص و بهبود یافته از Core i9 10900K است که در فرکانس بوست هسته‌ها، عملکردی بهتر را ارائه می‌دهد.

بدین ترتیب کاربرانی که به دنبال بیش از ۸ هسته هستند، می‌توانند روی پردازنده ۱۰ هسته/۲۰ رشته‌ای Core i9 10900KS نیز به عنوان یک پردازنده جدید و بهبود یافته از سری Comet Lake Refresh حساب کنند. متأسفانه اینتل در عرضه نسل یازدهم هم تعلل می‌کند؛ این خانواده بین ۶ تا ۷ هفته دیگر وارد بازارهای جهانی خواهند شد. در نتیجه این امکان وجود دارد که سر و کله Core i9 10900KS زودتر از چیزی که انتظار می‌رود پیدا شود.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 136 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 17 مارس 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها