دریچه تکنولوژی سلامتی با Watch Fit –حالت‌های تمرینی و ورزشی ساعت هوشمند هواوی - ژوانا

واحد خبر mobile.ir : شرکت هواوی در جریان رویداد IFA 2020 از ساعت هوشمند متفاوتی با نام Watch Fit رونمایی کرد که هم به‌لحاظ ظاهری با ارائه یک صفحه‌نمایش کشیده و مستطیل‌شکل و هم به لحاظ امکانات و البته قیمت مناسب در نظر گرفته شده برای آن، نمونه جذاب و جالب توجه‌ای به نظر می‌رسید. واچ فیت با وجود اختصاص جایگاه پایین‌تری در مقایسه با دیگر ساعت‌های هوشمند هواوی از جمله Watch GT 2e و Watch GT 2 Pro همچنان ویژگی‌های متمایز و امکانات قابل‌قبولی را ارائه می‌کند که در صدر آن‌ها باید به حالت‌های تمرینی و ورزشی آن اشاره کرد. در مطلب پیش رو با این قابلیت‌ها که طیف متنوعی از فعالیت‌های ورزشی را در بر می‌گیرند بیشتر آشنا می‌شویم.

Watch Fit همچون تمامی ساعت‌های هوشمند فعلی حاضر در بازار از امکانات معمول و متداولی همچون نمایش نوتیفیکیشن‌های گوشی متصل به آن، پیش‌بینی وضعیت هوا، شمردن تعداد قدم‌ها و میزان کالری سوزانده شده، محاسبه متوسط ضربان قلب و میزان اکسیژن خون برخوردار است و تفاوت چندانی را با نمونه‌های پیشرفته‌تر و گران‌قیمت‌تر این رده ارائه نمی‌کند. اما آنچه واچ‌فیت را (با نیم نگاهی به قیمت آن) در جایگاه متمایزی نسبت به سایرین قرار می‌دهد، تمرکز بالای این محصول بر فعالیت‌های فیزیکی کاربران و قابلیت‌های ورزشی آن است که به لطف صفحه‌نمایش بزرگ و کشیده دستگاه بیش از همیشه در معرض دید قرار گرفته است.

واچ فیت از ۹۶ فعالیت ورزشی مختلف پشتیبانی می‌کند که در لیست بلندبالای آن از موارد استاندارد و متداولی همچون دویدن و دوچرخه‌سواری تا نمونه‌های کمیابی مثل شمشیربازی و حتی هولاهوپ نیز به چشم می‌خورد! پشتیبانی واچ‌فیت از این فعالیت‌های ورزشی البته صرفا به نمایش آن‌ها روی صفحه ختم نشده بلکه هر تمرین ورزشی به‌دقت دنبال شده و اطلاعات مرتبط با آن را می‌توان روی صفحه مشاهده کرد. در این میان به‌لطف حضور GPS، داده‌های مکانی فعالیت ورزشی انجام شده در فضای آزاد نیز در صورت تمایل در اختیار کاربر قرار می‌گیرند.

پس از پایان هر فعالیت ورزشی جدا از اطلاعات خلاصه‌ای نظیر میزان کالری سوزانده شده و متوسط ضربان قلب که روی صفحه‌نمایش خود ساعت به تصویر کشیده می‌شود می‌توان با pair‌ کردن و اتصال دستگاه به گوشی از طریق بلوتوث، به جزییات بیشتر و دقیق‌تری در مورد تمرین انجام شده دست پیدا کرد. واچ‌فیت همچنین گزینه‌ای برای شناسایی اتوماتیک برخی فعالیت ورزشی (شامل قدم زدن،‌ دویدن، حرکت پارویی (rower) و الپتیکال) نیز به کاربران ارائه می‌دهد.

جذابیت واچ‌فیت اما به همین موارد ختم نشده و به‌عنوان گزینه‌ای کاملا متفاوت، امکان دسترسی به تمرین‌های مرتبط با ۱۲ فعالیت ورزشی به‌صورت تصویری و انیمیشن نیز در این ساعت ارائه شده است؛ این موارد که هواوی از آن‌ها با عنوان تمرین‌های سریع یا quick-workouts یاد می‌کند شامل تمرین‌هایی همچون ورزش در محل کار، کشش کل بدن و تمرینات شکمی بوده و ۴۴ حرکت استاندارد به صورت انیمیشن در آن دیده می‌شود. صفحه‌نمایش کشیده و بزرگ ساعت مهم‌ترین فاکتور اجرای با کیفیت این قابلیت در واچ‌ فیت است و جزییات هر تمرین در این صفحه‌نمایش به‌خوبی دیده می‌شود.

در بخش Activity records که با فشردن دکمه جانبی ساعت (همراه با گزینه‌هایی مثل سنجش ضربان قلب اکسیژن خون، میزان استرس،‌ کیفیت خواب، تمرین‌های تنفس و ریموت‌کنترل دوربین گوشی متصل به دستگاه) در دسترس قرار می‌گیرد تعداد قدم‌ها و مسافت پیموده شده همراه با میزان کالری و زمان و تاریخ انجام فعالیت ورزشی به‌نمایش گذاشته می‌شود که از طریق آن می‌توان داده‌های دقیق و قابل اتکایی را در مورد آخرین فعالیت ورزشی صورت گرفته به‌دست آورد.

برای شروع استفاده از واچ‌فیت به‌عنوان دستیار هوشمندی برای فعالیت‌های ورزشی می‌توان به‌صورت مستقیم وارد منوی Workout شد و سپس از بین گزینه‌های متنوع حاضر در این قسمت از جمله دویدن به‌صورت کلی (با ۱۳ روش)، دویدن در فضای خارج و داخل،‌ راه رفتن، دوچرخه‌سواری و الپتیکال یکی را برگزید. گزینه شنا در استخر و آب‌های آزاد در این ساعت به‌روشنی از مقاومت آن در برابر نفوذ آب سخن می‌گوید؛ امری‌که برای یک ساعت هوشمند ورزشی بسیار مهم و حیاتی به‌نظر می‌رسد. در انتهای لیست این قسمت همچنین گزینه‌ای برای اضافه کردن فعالیت‌های دیگر در نظر گرفته شده که برای هریک، با لمس چرخ‌دنده مقابل آن فعالیت، امکان تنظیم یادآورها (Reminders) و هدف‌های تمرین (Goal) وجوددارد.

امکانات و قابلیت‌های ورزشی واچ فیت مطمئنا محدود به موارد اشاره شده در بالا نبوده و با حضور طیف متنوعی از ویژگی‌های مرتبط با سلامتی تجربه متمایزی را از نقش ابزارهای هوشمند پوشیدنی در حفظ سلامت افراد ارائه می‌کند.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 158 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 22 فوریه 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.