دریچه تکنولوژی شایعات جدید درباره گوشی آیفون 13 اپل؛ از نمایشگر 120 هرتزی تا فیلم‌برداری پرتره - ژوانا

هنوز اطلاعات رسمی در مورد مشخصات فنی، طراحی یا حتی تاریخ دقیق رونمایی از گوشی آیفون ۱۳ اپل منتشر نشده است. با این وجود شاهد سیل شایعات پیرامون این گوشی هستیم که در تازه‌ترین آنها گفته می شود iPhone 13 اپل دارای ویژگی‌های جدیدی در بخش صفحه‌نمایش، دوربین، بدنه، شارژ و دارای امکاناتی نوظهور خواهد بود که در ادامه به جزئیات بیشتر آن‌ها می‌پردازیم.

Max Weinbach از افشاکننده‌های مطرح یوتیوب است که به‌تازگی با انتشار ویدیویی در کانال خود، همچون سال قبل و افشای مشخصات آیفون ۱۲، این بار جزئیاتی از ویژگی‌های جدید آیفون مورد انتظار را ارائه می‌کند. با این حال صحت این اطلاعات هنوز به طور رسمی تأیید یا رد نشده‌ است.

در اولین قدم به سراغ نمایشگر می‌رویم. گفته می‌شود اپل برای صفحه‌نمایش آیفون ۱۳ از قابلیت Always-On همچون نمونه‌ی بکار رفته در اپل واچ سری ۵ به بعد استفاده خواهد کرد.

صفحه‌نمایش‌های همیشه روشن (Always-On Display) در بسیاری از گوشی‌های پرچمدار اندرویدی مجهز به پنل‌های OLED یافت می‌شود. به وسیله‌ی این قابلیت که بیشتر در اختیار گوشی‌های سامسونگ است، شما قادر هستید بدون نیاز به روشن کردن کامل صفحه‌نمایش یا فشردن دکمه‌ی پاور گوشی اعلان‌ها، ساعت، شارژ باتری و اطلاعات دیگری را روی نمایشگر خود مشاهده کنید.

iphone13alwayson.jpg

با اینکه فناوری پنل‌های OLED از گوشی آیفون ایکس وارد خانواده‌ی اپل شد اما جای تعجب است که چرا تاکنون از این قابلیت برای هیچ‌ یک از آیفون‌های پیشین بهره برده نشده است. لازم به ذکر است ویژگی صفحه‌نمایش همیشه روشن برای نمایشگرهایی با پنل LCD، به‌دلیل وجود بک‌لایت قابل ارائه نمی‌باشد.

به گفته‌ی Weinbach با نمایشگر Always-On آیفون ۱۳، ساعت و شارژ باتری به شکل مداوم روی صفحه نمایش داده خواهند شد و در صورت دریافت پیام، برای مدت کوتاهی شاهد نمایش پیام اعلان روی صفحه خواهید بود و دیگر تمام نمایشگر مانند آیفون‌های قبلی روشن نخواهد شد.

همچنین گفته می‌شود آیفون‌های نسخه‌ی Pro سال ۲۰۲۱ با نمایشگر «ProMotion» و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز رونمایی خواهند شد؛ ویژگی که پیش از این قرار بود در سری iPhone 12 شاهد آن باشیم. با توجه به اینکه قابلیت Always-On و رفرش ریت بالای نمایشگر تأثیری بر طراحی فیزیکی گوشی نخواهد گذاشت، احتمال می‌رود جدای از قاب پشتی مات‌تری که برای سری ۲۰۲۱ در نظر گرفته شده است، شاهد تفاوت چندانی در طراحی دستگاه نباشیم.

مورد دیگر مکانیزم مغناطیسی بکار رفته برای پشتیبانی از قابلیت‌های MagSafe است که در گوشی آیفون ۱۲ شاهد آن بودیم. از طریق MagSafe کاربران می توانند لوزام جانبی یا شارژر را به پشت بدنه‌ی گوشی به شکل مغناطیسی متصل کنند. اما این قابلیت در سری آیفون ۱۲ توسط عده‌ای مورد انتقاد قرار گرفت و علت آن هم ضعیف بودن چسبندگی و جدا شدن‌های مکرر شارژر از گوشی بود.

iphone12magsafe.jpg

از این رو به نظر می‌رسد اپل قصد دارد از خاصیت آهن‌ربایی بهتر در گوشی‌های آیفون سری جدید استفاده کند که ظاهراً این مورد حداقل یکی از دلایل افزایش ضخامت احتمالی در گوشی‌های سری ۲۰۲۱ آیفون باشد.

عکاسی نجومی (Astrophotography) یا به عبارت بهتر عکاسی از آسمان شب، قابلیت دیگری است که احتمال می‌رود همچون سری آیفون ۱۲ برای iPhone 13 نیز در نظر گرفته شده باشد.

iphone13Astrophotography.jpg

البته ظاهراً این بار قرار است ویژگی‌های بهینه‌تری به این قابلیت افزوده شود که در پی آن گوشی می‌تواند در صورت گرفتن دوربین رو به آسمان، به طور خودکار حالت عکاسی Astrophotography را فعال نماید و این اجازه را به گوشی می‌دهد تا اجرام مختلف قابل مشاهده در آسمان، همچون ماه و ستاره‌ها را شناسایی کرده و نوردهی مناسب را برای ثبت تصویر تنظیم کند.

همچنین گفته می‌شود دوربین اولتراواید سری جدید گوشی‌های آیفون اپل از سنسور و لنز بهتری برخوردار خواهند بود.

اطلاعات جدید لو رفته از آیفون‌های سال ۲۰۲۱ نشان می‌دهد برای اولین بار قرار است شاهد دوربین‌ با قابلیت ضبط ویدیوی Portrait باشیم. پیش از این قابلیت عکس‌برداری Portrait از گوشی آیفون ۷ پلاس به گوشی‌های اپل پا گذاشته بود اما این قابلیت تنها به ثبت تصاویر محدود می شد.

iphone13portrait.jpg

با ویژگی Portrait شما می‌توانید به عکس‌های خود عمق بدهید و با تار کردن پس‌زمینه، روی سوژه‌ی اصلی در مرکز صفحه فوکوس کنید. از این رو مجهز شدن دوربین به قابلیت فیلم‌برداری Portrait، کار را برای ضبط سوژه‌های متحرک سخت خواهد کرد.

در این رابطه بخوانید:

– آیفون ۱۳ را در چهار نسخه با صفحه‌نمایش LTPO بخواهید
– تغییرات اپل برای آیفون‌های ۲۰۲۱
– در سال ۲۰۲۱ منتظر آیفون SE جدید نباشید
– آیفون به فکر توقف تولید آیفون ۱۲ مینی است

به گزارش خبرگزاری بلومبرگ شاید مهم‌ترین ویژگی در نظر گرفته شده برای گوشی‌های سری آیفون ۱۳ اپل، بازگشت حسگر اثر انگشت باشد.

با توجه به همه‌گیری ویروس کرونا و لزوم استفاده از ماسک در مکان‌های عمومی، استفاده از قفل امنیتی Face ID برای بسیاری از افراد عملاً غیرقابل ممکن شده است. از این رو اپل در نظر دارد حسگر اثر انگشت زیر صفحه‌نمایش را برای امنیت گوشی‌های جدید خود در نظر بگیرد.

گفته می‌شود برخلاف سری آیفون ۱۲ که به علت ویروس کرونا با تأخیر وارد بازار شدند، ظاهراً اپل گوشی‌های آیفون ۱۳ خود را سر موعد در سپتامبر (شهریور ۱۴۰۰) عرضه خواهد کرد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 191 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 17 مارس 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها