دریچه تکنولوژی شکایت رسمی هواوی از کمیسیون فدرال آمریکا - ژوانا

اینطور تصور می‌شد که با کنار رفتن دونالد ترامپ، رئیس جمهور قبلی دولت آمریکا، سیاست‌های این کشور در مورد شرکت هواوی و تحریم‌های گسترده آن تغییر می‌کند ولی پس از اینکه جو بایدن رئیس جمهور جدید در مصاحبه‌ای تلویزیونی اعلام کرد نباید منتظر تغییر بزرگی در این زمینه بود مدیران هواوی به دنبال طرح دعوی حقوقی علیه کمیسوین فدرال و احقاق حقوق خود هستند.

از خرداد ماه سال گذشته که اولین تحریم‌های آمریکا علیه هواوی اعلام شد تا به امروز، این شرکت بزرگ چینی هیچ‌گاه اتهامات مطرح شده علیه خود را نپذیرفته و ارتباط خود با نهادهای نظامی و اطلاعاتی دولت کومونیستی چین را انکار نموده است.

در عین حال وقتی ترامپ در انتخابات ماه گذشته میلادی نتوانست دوره ریاست جمهوری خود را تمدید کند، برخی از مدیران چینی با امید و آرزوی فراوان تصور می‌کردند که دیگر تحریم‌ها نیز برداشته شده و شرایط تجارت مجدد این شرکت با تأمین‌کنندگان و سرویس‌دهندگان آمریکایی و هم‌پیمانان آنها فراهم خواهد شد.

اما همانطور که گفتیم دولت بایدن و مسئولان جدید وزارت بازرگانی آمریکا قصد ندارند تعامل شرکت‌های فناوری چینی با شرکت‌های آمریکایی را به حالت عادی بازگردانند و کماکان مخالف خریداری محصولات فناورانه ساخت آمریکا توسط همتایان چینی آنها هستند.

دولت جدید آمریکا نیز مانند دولت ترامپ شرکت‌های فناوری چینی را تهدید امنیت ملی قلمداد می‌کند و اعلام رسمی این مساله توسط کمیسیون فدرال ارتباطات آمریکا موجب شده تا هواوی شکایتی را بر علیه آن تقدیم دادگاه کند. مقامات آمریکایی هواوی و زد تی ای را به همکاری با دولت چین برای جاسوسی‌های سایبری متهم کرده‌اند.

طرف چینی بارها این اتهام را رد کرده است. اما نتیجه این اتهام عدم امکان واردات محصولات و فناوری‌های آمریکایی توسط شرکت‌های چینی بوده است.

هواوی تا به حال بارها به اقدامات قضائی برای تغییر این تصمیم قضائی بر علیه خود متوسل شده اما تا به حال به توفیقی چندانی نرسیده است. در تازه‌ترین شکایت هواوی، این شرکت چینی تصمیم کمیسیون فدرال ارتباطات آمریکا را غیرقانونی اعلام کرده و مدعی شده که این سیاست اثرات سوء فراوانی برای صنعت ایالات متحده خواهد داشت.

هواوی در دادخواست جدید خود به این موضوع نیز اشاره کرده که علی‌رغم عدم امکان اثبات ضررهای وارده به شرکت‌های آمریکایی، این شرکت‌ها بخش بزرگی از تجارت خود را از دست خواهند داد و این اقدام زمینه‌ساز نزول گسترده آنها را فراهم می‌کند.

در انتها باید به این موضوع نیز اشاره کنیم که ظاهراً این شکایت نیز به مانند بسیاری از اقدامات پیشین خود راه به جای خاصی نخواهد برد و تحریم هواوی و دیگر شرکت‌های چینی همچنان به قوت خود باقی خواهند ماند.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 163 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 14 مارس 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها