دریچه تکنولوژی شکست Anthem به سود Dragon Age 4 خواهد بود - ژوانا

ایرانسل
کوین نیک

این روزها دوران خوبی برای طرفداران بازی Anthem نیست، گیمرها با حوصله و شکیبایی که انتظار بازگشت این پروژه شکست‌خورده را در قالب Anthem 2.0 داشتند چرا که این پروژه توسط الکترونیک آرتز کنسل شد. با وجود اینکه این پروژه پتانسیل‌های زیادی داشت اما خب موانع زیادی هم سر راهش قرار داشتند. پاندمی کرونا به همه بازی‌سازان آسیب بزرگی زد و کریستین دیلی (Christian Dailey) هم در بلاگ بایوور همین موضوع را به عنوان یک عامل مهم در کند پیش رفتن ساخت Anthem 2 بیان کرد. اما پاندمی کرونا تنها مانع نبود.

انتم ۲ یک پروژه بزرگ با تیمی کوچک بود که در شرایطی کاملا غیر ایده‌آل کار می‌کردند. این نسخه قرار بود پایه و اساس نسخه اول را بر اساس بازخورد‌های گیمرها تغییر دهد و همچنین قرار بود تبدیل به بهترین مسیر برای آینده سری شود. پروژه خیلی امیدوارکننده به نظر می‌رسید به خصوص به خاطر پست‌هایی که در بلاگ بایوور از پیشرفت کار منتشر می‌شد و نشان می‌داد چه تغییراتی اتفاق افتاده است. اما همان زمانی که کریستین دیلی تیم را ترک کرد تا روی Dragon Age 4 کار کند، مشخص بود که Anthem 2 قرار است از هم بپاشد.

نسخه جدید Anthem

تاریخچه تعویض تیم‌های ساخت بایوور

اینکه کار یک تیم متوقف شود تا به فرآیند ساخت یک بازی دیگر ملحق شوند، اصلا اتفاق جدیدی برای بایوور نیست. چنین اتفاقاتی زمان ساخت نسخه اولیه Anthem و Mass Effect: Andromeda رخ داد که باعث بروز مشکلات بسیاری شد و ادامه مسیر ساخت این بازی‌ها را دچار چالش کرد. مس افکت اندرومدا به خصوص قربانی این اتفاقات بود چرا که نویسندگان، ادیتورها و اعضای کلیدی و ارشد تیم همه در فرآیند ساخت بازی مجبور به ترک تیم شدند. همین ناپایداری در ساخت بازی علت اصلی استقبال ضعیف گیمرها و منتقدین از آخرین نسخه مس افکت بود.

بیشتر بخوانید:

ساخت نسخه ابتدایی انتم هم با مشکلات بی‌شماری همراه بود که نتیجه‌اش در نسخه منتشر شده هم مشهود بود اما رهبری و مدیریت ناهماهنگ و ناپیوسته تقریبا پروسه ساخت بازی را فلج کرد. بعد از آنکه کیسی هادسون (Casey Hudson) بایوور را ترک کرد، مشکلات انتم آغاز شدند و در نتیجه آن دیوید گیدر (David Gaider) نویسنده سری دراگون ایج، به تیم ساخت انتم پیوست و بازی را کاملا در مسیری دیگر قرار داد. هدف اصلی انتم آن بود که از بازی‌های دیگری بایوور مثل مس افکت و Dragon Age فاصله بگیرد اما گیدر می‌خواست عنوانی مشابه آن‌ها بسازد. در نهایت خود گیدر هم از تیم بیرون آمد و انتم دوباره به مسیر اولیه‌اش بازگشت اما بدون شک این آمدن و رفتن‌ها تیم را از لحاظ انرژی و زمان در شرایط سختی قرار داد.

ایرانی کارت
Dicardo
بازی Dragon Age 4

انتم کنار رفت و نوبت Dragon Age 4 است

تماشای اینکه چنین بازی زیبا و جاه‌طلبی اینگونه به زمین سخت می‌خورد، واقعا غم‌انگیز است اما امروزه دیگر گرافیک خوب برای موفقیت یک بازی کافی نیست. یک بازی باید گیم‌پلی درستی هم داشته باشد تا به موفقیت برسد و انتم از این ویژگی در زمان عرضه محروم بود. Anthem 2 می‌توانست تجربه لذت‌بخشی باشد و این فرصت را می‌توانستیم داشته باشیم که ببینیم نتیجه زحمات تیم سازنده برای اصلاح بازی به کجا رسیده است اما خب گویا قسمت نبود. با وجود اینکه آینده انتم نابود شده اما این بدین معنا نیست که آینده بایوور هم به همین اندازه سیاه باشد. اتفاقا بر عکس، آینده این استودیو بسیار امیدوارکننده و روشن به نظر می‌آید.

بایوور نه تنها روی دراگون ایج ۴ کار می‌کند بلکه مس افکت‌های جدید هم در دستور کار قرار دارند. این استودیو هنوز سرش گرم است و حالا می‌تواند در عوض Anthem 2 روی عناوین دیگر تمرکز کند. این موضوع به خصوص از این جهت منطقی است که کریستین دیلی تیم انتم را ترک کرد تا روی Dragon Age 4 کار کند. از منظر کلی بخواهیم نگاه کنیم، دراگون ایج و مس افکت هر دو طرفداران بیشتر و فن‌بیس قوی‌تری دارند برای همین به نظر منطقی می‌آید که تیم‌های ساخت را روی این پروژه‌های بزرگ و مهم‌تر متمرکز مرد.

بازی Anthem

همچنین در مورد آینده پروسه ساخت Dragon Age 4 هم می‌توان صحبت کرد. اطلاعات زیادی از بازی هنوز در دسترس نیست اما احتمالش وجود دارد که تیم انتم به درستی و بدون مشکل به فرآیند ساخت آن اضافه شوند اما خب احتمال آن هم وجود دارد از سمتی که درست مثل اندرومدا این همکاران جدید صرفا چوب لای چرخ ساخت بازی بیاندازند. همچنین هیچ راهی برای مطمئن شدن وجود ندارد که این آخرین مرتبه‌ای است تیم انتم به یک پروژه جدید منتقل می‌شود. در هر صورت تنها زمان است که مشخص می‌کند آیا Dragon Age 4 از این مشکلات سال‌های اخیر بایوور نجات پیدا می‌کند یا خیر.

Antehm 2 روز چهارشنبه برای همیشه کنسل شد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 145 views بار دسته بندی : اخبار و مقالات تاريخ : 26 فوریه 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.