دریچه تکنولوژی شیائومی با سه تبلت جدید به میدان می‌آید؛ اسنپدراگونی های ارزان - ژوانا

تحریم‌های تجاری آمریکا باعث شده تا هواوی نتواند سهم خود از بازار گوشی هوشمند و تبلت را حفظ کند. طبیعی است که شرکت‌های زیادی برای در اختیار گرفتن سهم هواوی، هر هفته به ارائه محصولات جدید خود بپردازند. با توجه به موفقیت سال‌های قبل هواوی در فروش تبلت، رقیبانی مانند شیائومی و لنوو این گروه از محصولات خود را نیز برای تسخیر جایگاه هواوی به بازار می‌آورند.

شیائومی که برای مدت نسبتاً زیادی تبلتی را به بازار معرفی نکرده بود، اکنون با ارائه سه تبلت جدید به عرصه رقابت بازگشته است. گفته می‌شود این تبلت‌ها از پردازنده‌های اسنپدراگون سری ۸۰۰ شرکت کوالکام استفاده خواهند کرد. انتظار می‌رود تبلت‌های شیائومی مانند دیگر محصولات این شرکت از کیفیت بالا و قیمتی مناسب برخوردار باشند.

0c.JPG

طبق اطلاعاتی که اکانت توئیتر xiaomiui@ منتشر کرده است، این تبلت‌ها با سه عنوان «Elish» ،«Enuma» و «Nabu» نامیده می‌شوند و به آن‌ها شماره مدل‌های K82 ،K81 و K83 اختصاص داده شده است.

0K.JPG

این تبلت‌ها با نمایشگر IPS و رزولوشن  ۸۰۰ × ۲۵۶۰ پیکسل به بازار عرضه خواهند شد. این صفحه نمایش‌ها قادرند به حداکثر روشنایی ۴۱۰ نیت دست یابند و از نرخ بروزرسانی ۱۲۰ هرتز پشتیبانی کنند. این منبع خصوصیات دوربین اصلی این دستگاه‌ها را نیز فاش کرده است. دوربین اصلی Enuma از سنسوری با حساسیت ۴۸ مگاپیکسل استفاده خواهد کرد، در حالی که دوربین‌های اصلی دو مدل دیگر فقط ۱۲ مگاپیکسل حساسیت خواهند داشت. ماژول دوربین هر سه تبلت به صورت چهارگانه طراحی شده است و شامل یک لنز التراواید، یک لنز ماکرو و یک سنسور عمق نیز می‌باشد.

شیائومی همچنین تصمیم گرفته برای مغز پردازشی این دستگاه‌ها از پردازنده‌های قدرتمند اسنپدراگون استفاده کند. در Enuma و Elish پردازنده اسنپدراگون ۸۷۰ به‌کارگرفته شده است، در حالی که Nabu از پردازنده اسنپدراگون ۸۶۰ بهره می‌برد. بر اساس این اطلاعات، Nabu احتمالاً در بین این سه دستگاه از قیمت اقتصادی‌تری برخودار باشد. از دیگر خصوصیات این تبلت‌ها می‌توان به فناوری ارتباطی NFC، بلندگوهای چهارگانه، قابلیت‌های شارژ بی‌سیم و شارژ فوق سریع اشاره کرد.

تبلت‌های شیائومی که احتمالاً به زودی به سایر تبلت‌های سری MI pad این شرکت اضافه شوند، از رابط کاربری MIUI مبتنی بر اندروید برخوردار بوده و پیش از عرضه جهانی، در بازار چین به فروش خواهند رسید. ارائه این تبلت‌های قدرتمند و جدیت شیائومی برای درخشش در این حوزه، می‌تواند خبر خوبی برای علاقه‌مندان تکنولوژی و هشداری برای دیگر شرکت‌های تولید کننده تبلت قلمداد شود.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 152 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 12 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها