دریچه تکنولوژی علاقه مردم آمریکا به خودروهای برقی جذاب و شکست رکورد فروش آنها - ژوانا

شرکت‌های خودروسازی و سازندگان اتومبیل‌های الکتریکی و برقی، در یک رقابت سنگین با یکدیگر، در حال ارائه مدل‌هایی جذاب هستند. گزارش‌ها حاکی از آن هستند که در برخی از نقاط جهان، شاهد پیشرفت چشمگیر خرید این نمونه‌ها هستیم؛ این در حالی است که در ایران هیچ چشم انداز نزدیکی برای این منظور وجود ندارد!

موسسه تحقیقاتی IHS Markit که در زمینه فناوری و تکنولوژی نیز آمارهایی مهم و قابل استناد را ارائه می‌کند، این بار طی یک گزارش جالب توجه به سراغ استقبال مردم ایالات متحده آمریکا از خودروهای برقی رفته است. جالب است بدانید که رکورد سهم خودروهای الکتریکی در سال ۲۰۲۰ شکسته شده و مردم آمریکا بیش از پیش مایل به خرید این اتومبیل‌های سبز هستند.

CAR-1.jpg

می دانیم که عمر سوخت‌های فسیلی محدود بوده و گرمایش زمین نیز یک پدیده جدی برای تهدید بقا است. در نتیجه دولت‌ها و شرکت‌های تولید کننده اتومبیل، به سراغ خودروهای الکتریکی کوچک، سدان و حتی SUV رفته و طی چند سال اخیر، فاصله عملکرد و توان موتور آنها با خودروهای بنزینی و مبتنی بر سوخت‌های فسیلی بسیار کاهش یافته است. بنا بر گزارش IHS Markit، فروش خودروهای الکتریکی یا همان Electric vehicle (EV) در آمریکا رکورد شکسته و در سال ۲۰۲۰، به ۱٫۸ درصد رسیده است.

CAR-3.jpg

علی رغم کاهش فروش خودرو در اثر شیوع ویروس کرونا، شاهد رشد فروش خودروهای برقی در آمریکا هستیم؛ اگر چه سهم این خانواده از خودروهای آمریکا زیر ۲ درصد است، اما این گزارش افزایش تقاضا برای خرید آنها را در حالی اثبات می‌کند که فروش کلی انواع اتومبیل در این سال، در آمریکا روندی کاهشی داشته است. در ماه دسامبر سال ۲۰۲۰ شاهد بیشترین فروش خودروهای برقی در آمریکا بوده‌ایم؛ به طوری که بیش از ۲٫۵ درصد از آمار کلی فروش، به این ماه اختصاص دارد.

CAR-2.jpg

به گزارش IHS، فروش خودروهای الکتریکی در آمریکا، به نسبت سه سال گذشته سه برابر شده است. همچنین IHS پیش‌بینی می‌کند که روند علاقه مردم آمریکا به خودروهای برقی در سال ۲۰۲۱ همچنان افزایش یافته و تا پایان سال ۲۰۲۱، سهم این خانواده از اتومبیل‌های آمریکا به ۳٫۵ درصد نیز فراتر خواهد رفت. همچنین در این گزارش این‌طور آمده است که تا پایان سال ۲۰۲۵، بیش از ۱۰ درصد از اتومبیل‌های آمریکا را خودروهای EV تشکیل خواهند داد.

نکته جالب توجه پراکندگی در علاقه مردم آمریکا به خودروهای برقی است؛ به عنوان مثال بیشترین سهم فروش از اتومبیل‌های الکترونیکی، مربوط به بخش‌های غربی این کشور، با ۴٫۸ درصد است. به طور کلی، ایالت‌های ساحلی این کشور علاقه بیشتری به خرید اتومبیل‌های برقی دارند. همچنین آمریکا در حال افزایش ایستگاه‌های شارژ برقی بوده و وفاداری خریداران به آنها نیز در حال افزایش است.

به گفته IHS، نیمی از دارندگان اتومبیل‌های برقی خودروهای دوم خود را نیز از بین مدل‌های برقی انتخاب می‌کنند. همچنین بد نیست بدانید که در یک سال اخیر، روند معرفی سوپر و هایپر CARهای برقی افزایش یافته است.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 176 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 29 مارس 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها