دریچه تکنولوژی عملکرد جذاب کنسول دستی AYA Neo در اجرای بازی‌های روز با Ryzen 5 4500U - ژوانا

کنسول دستی AYA Neo که در اوایل پاییز امسال روانه بازار شد، محصولی جذاب برای گیمرها، رسانه‌ها و دیگر کاربران است. آزمایش‌های عجیب با بازی‌های سنگین بر روی کنسولی که حتی فاقد کارت گرافیک است همچنان ادامه دارد. لیست نرخ فریم بازی‌های روز که توسط AYA Neo اجرا شده‌اند را در ادامه خواهیم دید.

 کنسول نینتندو سوئیچ بسیار محبوب بوده و حتی به عنوان کنسول دوم بسیاری از گیمرها شناخته می‌شود؛ این محصول برای مدت‌های طولانی است که با نسخه قوی‌تر آپدیت نشده و دیگر جذابیت اولیه خود را برای اکتشاف از دست داده است. با این وجود AYA Neo که سازنده چینی پشت ایده اولیه آن نشسته است، یک محصول جذاب برای رسانه‌ها و کاربران است.

aya_3.jpg

این کنسول دستی که از سیستم عامل ویندوز ۱۰ بهره می‌برد، با ۵۱۲ گیگابایت و یا ۱ ترابایت حافظه SSD M.2 قابل خریداری است. جالب است بدانید که قلب تپنده AYA Neo یک APU کلاس لپ تاپ ساخت AMD است. کنسول دستی Neo، از تراشه ۷ نانومتری AMD Ryzen 5 4500U بهره می‌برد. پردازش‌های گرافیکی این کنسول نیز بر عهده گرافیک مجتمع AMD Vega 6 است. وگا ۶ دارای ۶ واحد CU و ۳۸۴ هسته سایه زن است. فرکانس کاری آن نیز به ۱٫۵ گیگاهرتز می‌رسد که البته بسته به نوع دستگاه، سازندگان قادر به تغییر نسبی آن هستند. با فرکانس پیش فرض، قدرت پردازش‌های گرافیکی این تراشه به ۱٫۱ ترافلاپ در ثانیه می‌رسد.

aya_2.jpg

به طور کلی می‌توان گفت که Ryzen 5 4500U یک میان رده از نسل گذشته اما نه چندان دور ای‌ام دی، با هسته‌های ZEN2 است. Ryzen 5 4500U در بخش CPU نیز ۶ هسته و ۶ رشته را به همراه دارد. ۱۶ گیگابایت حافظه رم LPDDR4X و نمایشگر IPS با وضوح ۸۰۰×۱۲۸۰ پیکسل، پشتیبانی از بلوتوث و Wi-Fi 6 نیز از جمله دیگر ویژگی‌های این کنسول دستی به شمار می‌روند.

aya_4.JPG

در ابتدا گمان می‌رود که این کنسول که از تراشه ۱۵ واتی استفاده می‌کند، قادر به اجرای بازی‌های روز نیست؛ اما اگر رزولوشن را مناسب برای نمایشگر آن تنظیم کرده و از خیر جزئیات گرافیکی سنگین بگذرید، می‌توانید ساعت‌ها با AYA Neo سرگرم شوید. چگونه؟ خواهیم دید. در ادامه از شما دعوت می‌کنیم تا نگاهی به جدول بازی‌های اجرا شده در این کنسول بیندازید. همچنین می‌توانید نرخ فریم و جزئیات گرافیکی بازی‌های تست شده را نیز در این جدول مشاهده کنید. (جدیدترین عنوان نیز کرایسیس ریمستر است).

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 198 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 29 مارس 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.