دریچه تکنولوژی فونی شاپ : باورهایی غلط در رابطه با باتری گوشی - ژوانا

در این مقاله می خواهیم نکاتی در مورد باورهای غلط در رابطه با باتری گوشی را با شما خوانندگان محترم به اشتراک بگذاریم.

در زندگی مدرنیته امروز استفاده از گوشی تلفن همراه بسیار زیاد شده است. به طوریکه می توان گفت تقریبا بیشتر امور زندگی را با گوشی موبایل و به صورت اینترنتی می توان انجام داد.

باتری گوشی از مهم ترین اجزای آن است  و بدون باتری عملا گوشی قادر به روشن ماندن و کار کردن نیست. از این جهت باید از باتری گوشی باتری مراقبت هایی انجام گیرد تا خراب نشود و عمر آن کوتاه نشود. یکسری باورهای غلط درباره باتری گوشی وجود دارد که اهمیتی در مراقبت از آن ندارد و متاسفانه در ذهن همگان جا افتاده است. در این مقاله ما نکاتی را برای مراقبت از باتری گوشی نام می بریم و همچنین باورهای غلط را در این باره بیان می کنیم.

با همراه باشید تا بایدها و نبایدهای مراقبت از باتری گوشی را یاد بگیرید.

۱ – نیازی نیست باتری گوشی تا فول شارژ شدن متصل به برق باقی بماند.

از جمله باورهای غلط درمورد باتری گوشی موبایل این است که برای شارژ شدن باتری آن را تا فول شارژ شدن و ۱۰۰ درصد شدن باتری متصل به برق نگه دارید و جدا کردن گوشی قبل از پر شدن کامل آن باعث صدمه به باتری می شود. باید گفت که این نکته ای نادرست است و باتری گوشی را در زمان نیاز و قبل از ۱۰۰ درصد شدن می توان از شارژر جدا کرد.

دلیل چنین باوری باتری های نیکل کادمیومی قدیمی است که باید تا فول شارژ شدن در اتصال به برق باقی می ماندند و در غیر این صورت به آن ها آسیب وارد می شد و عملکردشان دچار مشکل میشد. باتری های نیکل کادمیومی در مقابل فول شارژ نشدن حساس بودند ولی باتری های لیتیوم یونی این حساسیت را ندارد و نیاز به رعایت این نکته نیست.

 

۲ اگر باتری برای مدت طولانی در شارژ بماند، آسیبی به آن وارد نمی شود.

از دیگر باورهای غلط درباره گوشی تلفن همراه این است که اگر برای ساعت ها متصل به شارژر بماند، آسیب می بیند. به عبارت بهتر اگر گوشی موبایل پس از فول شدن باتری متصل به برق بماند، خراب نمی شود.

سیستم های گوشی موبایل امروزه بسیار پیشرفته هستند و به گونه ای باتری آن ها ساخته شده است که در صورت اتصال طولانی مدت به برق حتی پس از ۱۰۰ درصد شدن، ضربه ای به سلامت باتری گوشی وارد نشود. پس اگر گوشی خود را مثلا شب  به شارژ متصل کردید و تا فردا صبح در آن حالت ماند مطمین باشید که خراب نمی شود.

عملکرد باتری گوشی در این شرایط به این صورت است که به محض پر شدن باتری موبایل جریان انرژی ورودی به آن قطع می شود و به صورت خودکار دریافت انرژی عملا متوقف می شود.

۳ آیا فقط باید از شارژر اورجینال گوشی استفاده کرد؟

این سوال ممکن برای شما پیش آمده باشد که آیا استفاده از شارژری غیر از شارژر اصلی گوشی، به سلامت باتری گوشی آسیب می زند یا خیر؟

باید گفته که می توان شارژری با کیفیت و مناسب را که از مارک ها دیگر باشد، جایگزین شارژر اورجینال گوشی خود کنید. اینکه فقط باید از شارژر اصل و اورجینال خود گوشی استفاده کنید، در غیر این صورت باتری گوشی آسیب می بیند از دیگر تصورات غلط در این مورد است.

چون به هر دلیلی ممکن است شارژر اوجینال گوشی پس از مدت ها استفاده خراب شود و یا زمانی گم بشود، در این صورت شما مجبورید شارژری دیگر استفاده کنید. تنها نکته ای که باید به آن توجه کنید این است که مشخصات فنی شارژر جایگزین باید مشابه با نوع اورجینال آن باشد و با کیفیت و سالم باشد.

 

۴ اپلیکیشن های کاهش دهنده سرعت خالی شدن باتری گوشی:

ممکن است شنیده باشید، اپلیکیشن هایی وجود دارند که می توانند سرعت خالی شدن باتری گوشی را کاهش دهند و شما برایتان سوال پیش بیاید که آیا این موضوع حقیقت دارد یا نه؟؟

باید گفت که بله، چنین اپ هایی برای کاهش سرعت تخلیه باتری وجود دارند ولی کار خاصی برای باتری گوشی انجام نمی دهند و شما خودتان به سادگی و با استفاده از تنظیمات خود گوشی قادر هستید آن ها را اجرا کنید. در واقع این اپ ها برنامه های فعال گوشی را که از آن ها استفاده نمی شود غیرفعال می کنند و یا نور صفحه را کم می کنند. تمام این امور را شما خود بدون نیاز به این اپ ها می توانید انجام دهید. مثلا نور صفحه گوشی را در جاهایی که نیاز نیست و صفحه را می توانید ببینید کم کنید، برنامه های فعال بی استفاده مثل بلوتوث و جی پی اس را خاموش کنید. این کارها چون انرژی بر هستند باعث خالی شدن باتری گوشی می شوند.

همچنین با فعال کردن قسمت ذخیره سازی انرژی و یا Battery Saving Mode می توانید مصرف انرژی باتری را به کم ترین مقدار خود برسانید.

 

۵ استفاده از گوشی در زمان شارژ باتری آن را خراب می کند؟؟

از دیگر تصورات غلط در زمینه نگهداری از باتری گوشی این است که اگر در حین شارژ شدن باتری گوشی از آن استفاده کنیم، باتری خراب می شود و کارایی آن کاهش می یابد.

این تصور غلط است و کار کردن با گوشی در زمان شارژ، باتری آن را خراب نمی کند، تنها اثری که روی باتری دارد این است که سرعت شلارژ کردن آن را پایین می آورد چون در زمان تغذیه به علت استفاده از گوشی انرژی مصرف می شود پس دیرتر از حالت عادی شارژ می شود.

نکته ای که وجود دارد این است که بهتر است در زمان شارژ شدن برنامه های سنگینی مثل بازی هایی با گرافیک بالا اجرا نشوند. این برنامه ها موجب داغ شدن گوشی می شوند و این کار در صورت تکرار در طول زمان موجب کاهش کارایی باتری گوشی می شود و از این جهت ممکن است به آن آسیب بزند. پس اگر گوشی درحال شارژ بود و نیاز بود از آن استفاده کنید، نگران سلامت باتری آن نباشید.

در صورت که تمایل به تهیه و خرید باتری موبایل داشتید میتوانید از فروشگاه فونی شاپ اقدام نمایید. تمامی باتری ها دارای شش ماه گارانتی و یک هفته مهلت تست می باشند.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 166 views بار دسته بندی : رپورتاژ آگهی تاريخ : 7 جولای 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.