دریچه تکنولوژی فیسبوک ساعت هوشمند ویژه خود را با تمرکز بر سلامتی و پیام‌رسانی می‌سازد - ژوانا

در کنار خیلی عظیمی از شرکت‌های فناوری سراسر دنیا که در امور ساخت دستگاه‌های پوشیدنی فعالیت می‌کنند خبرهای جدید حکایت از این دارند که فیسبوک به عنوان بزرگترین شرکت فعال در حوزه شبکه‌های اجتماعی قصد ساخت ساعت هوشمند اختصاصی خود را دارد.

روز گذشته خبری به نقل از Infromation منتشر شد که نشان می‌دهد تیم ویژه‌ای در فیسبوک در حال توسعه و طراحی یک ساعت هوشمند خاص هستند.

بنابر این اطلاعات فیسبوک قصد دارد ساعت هوشمند خود را با سیستم عامل اندروید ویر و بر بستر نسخه اپن سورس آن بسازد و این بدان معناست که تنها از امکانات پایه گوگل برای ساخت ساعت هوشمند فیسبوک استفاده می‌شود تا تغییرات مد نظر این شرکت پیاده‌سازی شود.

همچنین این اطلاعات حکایت از این دارند که فیسبوک در حال انجام یک پروژه بلند مدت است چرا که دو نسخه سخت‌افزاری برای آن در نظر گرفته شده و قرار است برای نسخه دوم، از سیستم عامل اختصاصی فیسبوک برای این کار استفاده شود.

طبق انتظاراتی که داریم فیسبوک می‌تواند نرم‌افزارهای اختصاصی خود مانند مسنجر، واتس‌اپ و اینستاگرام را روی این ساعت نصب کند و به احتمال بسیار بالا باید امکان اتصال به اینترنت با استفاده از ارتباط سلولی و بر پایه سیم‌کارت نیز وجود داشته باشد.

همچنین ساعت هوشمند فیسبوک خواهد توانست با گوشی هوشمند کاربر نیز هماهنگ شود تا بتواند از پتانسیل بالاتر ارتباطی آن برای اتصال به شبکه‌های اجتماعی مد نظر کاربر استفاده کند.

امکانات جالب دیگری که در این گزارش برای ساعت هوشمند فیسبوک به آنها اشاره شده قابلیت اتصال به دستگاه‌های مرتبط با بحث سلامتی و پزشکی ساخت دیگر شرکت‌ها مانند Peloton Interactive است. ظاهراً فیسبوک همکاری را در جهت ارتباط امن کاربر و پزشک معالج فراهم خواهد کرد که می‌تواند به صورت آنی وضعیت سلامتی بیمارانی که نیاز به مراقبت دائمی دارند فراهم کرده و همزمان ارتباطی دو سویه بین آنها برقرار کند.

گزارش مذکور پیش‌بینی کرده که این ساعت زودتر از ۲۰۲۲ رونمایی نخواهد شد و در مورد کلاس قیمتی نیز حوزه ساعت‌های ارزان‌قیمت و با هزینه نزدیک به ساخت برای آن عنوان شده است. به احتمال فراوان این ساعت می‌تواند با قیمتی کمتر از اپل واچ سری ۶ یا Watch SE در بازار عرضه شود.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 153 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 20 فوریه 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها