دریچه تکنولوژی قفل ضد ماینینگ کارت‌ گرافیک RTX 3060 انویدیا به طور کامل شکسته شد - ژوانا

همین یک ماه قبل بود که انویدیا با اعلام وجود قفل ضد ماینینگ در کارت‌های گرافیک GeForce RTX 3060 موجب امیدواری گیمرها شد. اما حالا قفل ضد ماینینگ انویدیا به طور کامل دور زده شده است و با کارت‌های RTX 3060 اتریوم ماین می‌کنند.

قفل ضد ماینینگ انویدیا از چندین بخش تشکیل شده است تا شانس دور زدن آن کاهش پیدا کند. برای نمونه این قفل مانع از استفاده از کارت گرافیک در صورت وصل نبودن مانیتور می‌شود یا جلوی استفاده از کارت با استفاده از رایزر را می‌گیرد، بنابراین حداکثر امکان استفاده از یک کارت گرافیک RTX 3060 بر روی هر مادربرد وجود داشت.

ماینرها خیلی سریع متوجه شدند با متصل کردن یک کابل HDMI می‌توان یکی از محدودیت‌ها را دور زد و درایور جنجالی انویدیا هم امکان استخراج اتریوم بدون افت کارایی را می‌دهد. بنابراین تنها مانع باقی مانده جلوگیری از تشخیص استفاده از رایزر بود که آن هم با موفقیت انجام شده است.

GeForce-RTX-3060-ETH-7-way-3.jpg

تصاویر منتشر شده نشان می‌دهد بالاخره یک ماینر موفق شده تمامی محدودیت‌های ضد ماینینگ انویدیا را دور بزند و از تمام قدرت ۴۸ میلیون هش در ثانیه ۷ کارت گرافیک RTX 3060 بر روی یک ریگ در استخراج اتریوم استفاده کند. با این حال هنوز روشن نیست محدودیت استفاده از رایزر PCIe چگونه دور زده شده است.

GeForce-RTX-3060-ETH-7-way-1200x438.jpg

استخراج اتریوم با ۷ عدد کارت گرافیک RTX 3060 پس از بهینه سازی حدود ۱۰۲۰ وات انرژی مصرف می‌کند و روزانه چیزی در حدود ۳۲ دلار درآمد عاید ماینر می‌کند.

در صورتی که روش دور زدن کامل قفل ماینینگ RTX 3060 منتشر شود، باید منتظر هجوم گسترده ماینرها به جدیدترین کارت گرافیک انویدیا بود.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 203 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 4 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها