دریچه تکنولوژی قیمت حافظه رم و کارت گرافیک افزایش می یابد - ژوانا

در یک خبر بد برای آنهایی که قصد خرید کامپیوتر جدید یا ارتقای کامپیوتر کنونی خود را در ماه‌های آینده دارند، قیمت حافظه رم نیز افزایش می‌یابد. در حال حاضر قیمت پردازنده مرکزی و کارت گرافیک در پی کمبود موجودی به شدت افزایش یافته است.

افزایش تقاضا برای سخت افزار در طول پاندمی کرونا باعث شده موجودی قطعات مختلف به کمترین حد برسد و در وجود تأخیر چند ماهه میان سفارش سازندگان و تأمین آن از سوی سازندگان، زنجیره تأمین قادر به برآورده کردن نیاز بازار نیست. همین موضوع باعث افزایش قیمت قطعاتی چون پردازنده و کارت گرافیک شده است اما حالا موسسه پژوهشی TrendForce می‌گوید در فصل دوم سال میلادی جاری باید حافظه رم را هم به آن اضافه کرد.

CptB05GlMnUAWCvS.jpg

این موسسه پژوهشی می‌گوید قیمت تراشه‌های حافظه DRAM در فصل جاری بین ۳ تا ۸ درصد افزایش یافته است که در نهایت باعث افزایش ۱۳ تا ۱۸ درصدی قیمت برای مشتریان خواهد شد. همچنین پیش بینی شده قیمت تراشه‌های حافظه ویدئویی در همین مدت ۱۰ تا ۱۵ درصد افزایش یابد.

به وضوح اوضاع هیچ خوب به نظر می‌رسد و ظاهراً باید خودمان را برای افزایش هرچه بیشتر قیمت کارت گرافیک و همچنین ماژول‌های حافظه رم آماده کنیم. تخمین زده می‌شود قیمت حافظه رم برای مصرف کننده نهایی ۲۰ افزایش پیدا کند.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 128 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 29 مارس 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها