دریچه تکنولوژی مایکروسافت قابلیت Kids Mode را به مرورگر Edge اضافه کرد؛ اینترنت امن و محافظت شده برای کودکان - ژوانا

دنیای اینترنت به دلیل اینکه می تواند حجم انبوهی از اطلاعات مختلف را در کسری از زمان در اختیار کاربران قرار دهد محیطی جذاب محسوب می شود. اما استفاده از همین محیط می تواند برای کودکان خطرات زیادی به دنبال داشته باشد و محتویات نامناسبی را در اختیار آن ها قرار دهد. به نظر می رسد مایکروسافت بالاخره برای رفع این مشکلات گام بزرگی را برداشته است و قصد دارد با مرورگر Edge و قابلیت Kids Mode، اینترنتی امن در اختیار کودکان قرار دهد.

مایکروسافت امروز اعلام کرد که نسخه نهایی از قابلیت Kids Mode را به مرورگر Edge اضافه کرده است و کاربران اکنون می توانند با بروزرسانی مرورگر خود به این قابلیت دسترسی داشته باشند. مایکروسافت قصد دارد با استفاده از این قابلیت به والدین کمک کند که اینترنتی امن و محافظت شده را در اختیار کودکان خود قرار دهند.

Microsoft-Edge-Kids-Mode.jpeg

مایکروسافت به منظور معرفی این قابلیت اعلام کرده است: «قابلیت Kids Mode، سایت هایی که کودکان به آن ها دسترسی دارند را محدود می کند. این قابلیت به صورت پیش فرض دسترسی به ۷۰ سایت مناسب و محبوب را در اختیار کودکان قرار می دهد اما والدین می توانند لیست سایت های مجاز را با تنها چند کلیک در بخش تنظیمات، تغییر دهند. اگر کودکان قصد داشته باشند به سایت هایی خارج از این لیست دسترسی داشته باشند با یک صفحه مسدود شده روبرو می شوند که به صورت دوستانه و زیبا طراحی شده است. این صفحه از کودکان می خواهد که به منظور دسترسی به این سایت از والدین خود اجازه بگیرند و یا به سایت دیگری مراجعه کنند».

قابلیت Kids Mode در مرورگر Edge به صورت پیش فرض دو لیست از سایت های مجاز را در اختیار والدین قرار می دهد که برای کودکان در سنین ۵ تا ۸ سال و همچنین ۹ تا ۱۲ سال در نظر گرفته شده اند. البته در هرکدام از این لیست ها می توان بنا به نیاز تغییرات گسترده ای را اعمال کرد. همچنین در قابلیت Kids Mode، تم ها و تصاویر رنگارنگ و مناسبی برای کودکان در نظر گرفته شده است.

در همین رابطه بخوانید:

ارتباط تنگاتنگ بین استفاده از صفحه نمایش و پیشرفت مغز کودک

طبق اطلاعات منتشر شده از سوی مایکروسافت، مرورگر Edge در هنگام استفاده از قابلیت Kids Mode، دارای ویژگی های دیگری نیز هست تا از کودکان مراقبت کند. علاوه بر جلوگیری از دسترسی به سایت های نامناسب، این مرورگر در هنگام استفاده از این قابلیت به حالت تمام صفحه می رود تا از استفاده از دیگر برنامه ها توسط کودکان جلوگیری شود. موتور جستجوی Bing نیز در این حالت به وضعیت امن یا Safe Search می رود تا تنها نتایج مناسب را نمایش دهد. در حالت Kids Mode همچنین از نمایش تبلیغات جلوگیری می شود و قابلیت Tracking Protection به منظور جلوگیری از ردیابی عملکرد کودکان در وضعیت فعال قرار می گیرد.

kids-mode-microsoft-edge-signon-100884989-large.jpg

به منظور استفاده از این قابلیت، پس از بروزرسانی مرورگر Edge، تنها کافی است که بر روی آیکون حساب کاربری خود در بالا و سمت راست نمایشگر کلیک کنید. در منوی باز شده گزینه ای با عنوان Browse in Kids Mode دیده می شود که با کلیک کردن بر روی آن، این قابلیت فعال می شود. مایکروسافت اعلام کرده است که این قابلیت را به مرور در اختیار تمامی کاربران قرار می دهد و به همین دلیل ممکن است این گزینه در آینده در اختیار شما قرار بگیرد.

edge-kids-mode-enlarged-100884986-large.jpg

microsoft-edge-kids-mode-exit-100884990-large.jpg

پس از انتخاب این گزینه، در صفحه بعد باید بازه سنی کودک خود را انتخاب کنید. برای هرکدام از این گزینه ها یک لیست جداگانه از سایت های مجاز در نظر گرفته شده است. به منظور خروج از این قابلیت نیز تنها کافی است برروی گزینه Kids Mode در بالا و سمت راست نمایشگر کلیک کنید. در صفحه بعد نیز باید گزینه Exit Kids Mode را انتخاب نمایید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 150 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 16 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها