دریچه تکنولوژی مشخصات فنی نسل سوم گوشی سونی Xperia 10 لو رفت؛ حافظه قدرتمند و تراشه بهینه 5G - ژوانا

مدت‌هاست که سونی گوشی جدید میان‌رده‌ای را برای حضور در بازار معرفی نکرده است و در عین حال تمایل زیاد کاربران به گوشی‌های ۵G میان‌رده، لزوم تولید و استفاده از یک گوشی ۵G خوش قیمت را بسیار ضروری نموده است. ظاهراً سونی قصد دارد با Xperia 10 III این خلاء بزرگ را تا حدی پوشش دهد.

اگرچه سونی پیش از این اعلام کرده که حضورش در بازار گوشی‌های هوشمند بیشتر به دلیل عقب نماندن از رشد و پیشرفت فناوری در این حوزه است اما با این حال تولید محصولاتی که مناسب کاربران در رده‌های متنوع باشد نیازی است که باید حتی در این سبک حیات در بازار نیز به آن توجه شود.

به همین دلیل ظاهراً شرکت سونی قصد دارد محصولات خود را در گروه‌های مختلف برای تولید در سال ۲۰۲۱ آماده کند. یکی از این محصولات به احتمال فراوان گوشی سونی Xperia 10 III خواهد بود که چند روز پیش سر و کله آن با اسم رمز A003SO در پایگاه داده نرم‌افزار بنچمارک GeekBench دیده شد.

لیست Geekbench نشان می‌دهد که گوشی هوشمند مرموز سونی A003SO به ۶ گیگابایت رم و سیستم عامل اندروید ۱۱ همراه خواهد بود و با تراشه کوالکام با فرکانس پایه ۱٫۸۰ گیگاهرتز و اسم رمز “lito” طراحی شده است. 

این تراشه که هنوز نام دقیق آن مشخص نشده، موفق به کسب امتیازهای ۶۰۱ و ۱۸۲۱ به ترتیب در آزمون‌های تک هسته‌ای و چند هسته‌ای Geekbench شده که امتیازی در گروه میان‌رده به حساب می‌آید.

Alleged-Sony-Xperia-I-111-Geekbench.png

به گفته Sumahoinfo، گوشی Sony A003O می‌تواند شماره مدل نسخه ژاپنی Xperia 10 III باشد. اگرچه شناسایی تراشه با نام رمز “lito” آن آسان نیست اما این احتمال وجود دارد که این تراشه از خانواده Snapdragon 600 باشد. گزارش‌های اخیر ادعا کرده‌اند که Xperia 10 III با تراشه Snapdragon 690 5G وارد بازار خواهد شد. از این رو این احتمال وجود دارد که A003S0 همان گوشی Xperia 10 III باشد.

ماه گذشته، استیو همرستفر که منبعی معتبر برای اخبار فاش شده است، رندرهای CAD گوشی Xperia 10 III را منتشر کرد. این رندرها نشان داد که ابعاد این گوشی ۱۵۴٫۴ در ۶۸٫۴ در ۸٫۳ میلیمتر بوده و یک صفحه نمایش ۶ اینچی با حاشیه‌های قابل توجه در اطراف خود جای داده است. این گوشی دارای دو بلندگو در جلو و یک حسگر اثر انگشت مجتمع در دکمه پاور دستگاه خواهد بود، بنابراین طراحی Xperia 10 III تفاوت چندانی با Xperia 10 II نخواهد داشت.

در انتها باید به این نکته اشاره کنیم که به احتمال فراوان سونی این گوشی را با ماژول دوربین پشت سه‌گانه متشکل از یک سنسور اصلی ۱۲ مگاپیکسلی، یک دوربین تله فوتو ۸ مگاپیکسلی و یک حسگر فوق عریض ۸ مگاپیکسلی طراح نموده است.

انتظار می‌رود سونی Xperia 10 III را در ماه ماه جاری میلادی (اسفند) در کنار گوشی پرچمدار Xperia 1 III که قرار است با تراشه پردازشی قدرتمند Snapdragon 888 همراه شده و البته محصول میان‌رده دیگری موسوم به Xperia L5 با تراشه Helio P35v به صورت رسمی معرفی نماید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 145 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 23 مارس 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها