دریچه تکنولوژی مشکل کنترلر DualSense پای سونی را به دادگاه کشید؛ یک حاشیه بزرگ برای PS5 - ژوانا

علی رغم فروش بسیار بالای کنسول نسل نهمی سونی موسوم به PlayStation 5، این شرکت با یک حاشیه ناگوار روبرو شده است. در روزهای اخیر، مشکلات کنترلر PS5 با نام DualSense در برخی رسانه‌ها و همچنین شبکه‌های اجتماعی مطرح شده بود؛ اینک به نظر می‌رسد که این مشکل بسیار بزرگ‌تر از چیزی است که در ابتدا گمان می‌رفت!

تا پیش از این، کمپانی نینتندو به دلیل مشکلات فیزیکی موجود در کنترلر کنسول سوئیچ به دادگاه رفته بود؛ این بار نوبت به سونی است تا به دلیل شکایت عده‌ای از کاربران، به دادگاه برود. کمی به عقب باز می‌گردیم؛ در هفته‌های اخیر برخی از خریداران و دارندگان کنسول تازه وارد PS5 در فروم و چند شبکه اجتماعی، از مشکلات به وجود آمده برای کنترلر دوال سنس شکایت کرده بودند.

WAT-2.jfif

با گذشت زمان، تعداد این کاربران بیشتر شده و اینک تعدادی از آنها، تصمیم گرفته‌اند تا سونی را به دادگاه بکشانند. یک شرکت حقوقی با نام CSK&D شکایتی را علیه سونی به دادگاه تسلیم کرده است. جالب است بدانید که مشکلات مربوط به جوی کان های سوئیج نیز توسط CSK&D به دادگاه کشیده شد. کاربران بسیاری در سراسر جهان اعلام کرده‌اند که کنترلر PS5 آنها با مشکلات Analog Stickها و همچنین خطا در فرامین وردی مواجه است. برخی دیگر نیز اعلام کرده‌اند که سونی از ابتدا از وجود چنین مشکلی باخبر بوده و این احتمال وجود دارد که از قطعات قدیمی مورد استفاده در کنترلر PS4 برای تولید DualSense استفاده کرده است؛ چرا که برخی از کنترلرهای PS4 نیز مشکلاتی مشابه را تجربه کرده بودند.

از آن سوی داستان، برخی از کاربران و گیمرهای که کنترلر DualSense با مشکلات فنی روبرو شده است، ترجیح داده‌اند که این مسئله را با سونی در میان بگذارند؛ سونی در ابتدا پیشنهاد ریست کنسول و یا کنترلر را داده اما در نهایت هیچ یک از آنها به رفع ایراد منتهی نشده است. تعدادی از این کاربران تأیید می‌کنند که تعمیر DualSense توسط سونی با هزینه‌های ارسال توسط آنها همراه بوده است.

گروهی دیگر از گیمرها که حوصله شکایت و پیگیری‌های قانونی را نداشته‌اند، با صرف هزینه ۷۰ دلاری، یک کنترلر جدید را خریداری کرده‌اند. به هر حال کمپانی سونی تا کنون واکنش رسمی به این مسئله نشان نداده اما به نظر می‌رسد که گستره این مشکل بسیار بیشتر از برآوردهای اولیه است؛ بدین ترتیب این شرکت نیازمند بازنگری در تولید کنترلرهای DualSense خواهد بود.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 172 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 17 مارس 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.