دریچه تکنولوژی معرفی اوپو Reno5 K 5G- عضو جدید خانواده Reno5 با اسنپدراگون 750G - ژوانا

واحد خبر mobile.ir : کمپانی چینی اوپو در دسامبر سال گذشته میلادی از دو محصول رده میانی رو به بالا با نام‌های Reno5 5G و Reno5 Pro 5G رونمایی کرد و دو هفته بعد با افزودن اسمارت‌فون پرچمدار +Reno5 Pro سبد محصولات این سری را متنوع‌تر کرد. این شرکت پس از چند روز Reno5 4G را معرفی کرد که نخست در بازار ویتنام عرضه شد. اوپو حالا از اضافه کردن اسمارت‌فون جدیدی با نام Reno5 K 5G به خانواده Reno5 خبر داده است. محصول جدید اوپو از بسیاری جنبه‌ها به Reno5 5G شباهت دارد و مهم‌ترین اختلاف این دو گوشی را باید در چیپ‌ست پردازشی آنها جست‌وجو کرد.

اسمارت‌فون تازه اوپو در سه رنگ سبز (Green Breeze)، مشکی (Midnight Black) و نمونه ترکیبی Starry Dream (با ترکیب رنگ صورتی و بنفش) به تولید می‌رسد که وزن آن در نمونه مشکی رنگ ۱۷۲ گرم و در دو نسخه دیگر ۱۸۰ گرم گزارش شده است. این گوشی از نظر طراحی و شکل ظاهری تفاوتی با Reno5 5G ندارد و اینجا نیز با اسمارت‌فونی با ابعاد ۱۵۹٫۱×۷۳٫۴×۷٫۹ میلی‌متر سروکار داریم.

Reno5 K 5G از صفحه‌نمایشی ۶٫۴۳ اینچی بهره می‌برد که وضوح آن فول اچ‌دی پلاس (معادل ۲۴۰۰×۱۰۸۰ پیکسل) است. این نمایشگر با فناوری Super AMOLED ساخته شده و نرخ به‌روزرسانی آن ۹۰ هرتز است. نسبت تصویر صفحه‌نمایش گوشی ۲۰:۹ بوده و ۹۱٫۷ درصد از بخش رویی دستگاه را پوشش می‌دهد.

در حالی که Reno5 5G به پروسسور ۷ نانومتری اسنپ‌دراگون ۷۶۵G مجهز شده بود، امور پردازشی محصول جدید توسط اسنپ‌دراگون ۷۵۰G انجام می‌شود. این پلتفرم موبایلی ۸ نانومتری ۲ هسته سطح بالای Kryo 570 با فرکانس ۲٫۲ گیگاهرتز و ۶ هسته ۱٫۸ گیگاهرتزی Cortex-A55را در بر می‌گیرد و پردازشگر گرافیکی آن Adreno 619 است. در ساختار این گوشی از دو پیکربندی حافظه ۸GB/128GB و ۱۲GB/256GB (بدون در نظر گرفتن کارت حافظه) استفاده شده که رم آن از نوع LPDDR4x و حافظه داخلی آنUFS2.1 است.

دوربین سلفی دستگاه ۳۲ مگاپیکسل وضوح دارد که در حفره‌ای در گوشه سمت چپ بالای پنل نمایشگر پانچ شده است. ترکیب دوربین‌های بخش پشتی گوشی نیز بدون تغییر نسبت به Reno 5 و مدل Pro سه دوربین و یک حسگر عمق میدان را در بر می‌گیرد. این سه دوربین شامل یک نمونه ۶۴ مگاپیکسلی با لنزی ۶ قطعه‌ای و گشودگی دیافراگم f/1.7، ماژول الترا واید ۸ مگاپیکسلی با f/2.2 و دوربین ماکرو با وضوح ۲ مگاپیکسل به صورت عمودی در راستای یکدیگر قرار گرفته‌اند و نمونه عمق میدان جدا در همان قالب، اما راستای متفاوتی از این سه دوربین جای گرفته است.

انرژی مورد نیاز Reno5 K 5G از طریق یک باتری ۴,۳۰۰ میلی‌آمپر ساعتی تأمین می‌شود و یک شارژر ۶۵ واتی برای آن در نظر گرفته شده است.

حسگر اثر انگشت این اسمارت‌فون زیر لایه نمایشگر جای دارد و برخورداری از جک هدفون ۳٫۵ میلی‌متری، مجهز بودن به درگاه USB-C و پشتیبانی از ارتباطات نسل پنجم از جمله ویژگی‌های این محصول به شمار می‌رود.

فروش این گوشی با اندروید ۱۱ و رابط کاربری ColorOS 11.1 از روز ۶ مارس در چین آغاز خواهد شد اما در خصوص قیمت آن هنوز اطلاعات دقیقی در دست نیست.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 157 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 28 فوریه 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.